figge Posted March 6, 2007 Posted March 6, 2007 Säljes inköpt på Gignosmässan spelad en gång. Mobile Fidelity SACD: http://mofi.com/productcart/pc/viewPrd.asp...mp;idproduct=31 Quote
gcs Posted March 7, 2007 Posted March 7, 2007 Jag köpte bl.a. den skivan på Gignos. Jag gillar den skarpt men vad som förvånar mig är att skivan är en mono inspelning från 70-talet. Jag funderar också på att köpa CD-versionen av den på CDon för 79:-. Jag måste bara kolla om det är någon skillnad mellan SACD och CD. Quote
shaft Posted March 15, 2007 Posted March 15, 2007 Ja det låter nästan mono i min skivutgåva också ej MFSL utan den vanliga remastrade. Fast låt 6 var definitivts stereo! /Shaft Quote
gcs Posted March 15, 2007 Posted March 15, 2007 Spåren 5-9 är mixningar som är gjorda senare än 1975 av en David Kadar. Spåren 6, 8 & 9 är mixade i en mycket svag stereo. Att man mixat den ursprungliga skivan i mono kan bero på att stereo inspelningen möjligen inte var så helt lyckad. Synd tycker jag å speciellt för Concierto De Aranjuez som är en pärla. Quote
Recommended Posts