Perka Posted March 5, 2007 Posted March 5, 2007 Sedan några dagar använder jag Furtech Nano Liquid på samtliga mina kabelanslutningar. En dumhet kanske att inte ta kabel för kabel för att se om jag kan höra mer eller mindre skillnad och för att utöna om nyttan kanske är större eller mindre beroende på var man använder oljan. Men det kan jag ju inte göra något åt nu. Jag har lyssnat intensivt under hela helgen och kan bara säga att skillnaderna, om de alls finns, är subtila på gränsen till inte befintliga. Min hustru, som märkte rätt stor skillnad på inkopplad eller frånkopplad Nocie Harvester (ungefär samma pris som oljan) säger sig inte höra någon skillnad alls. Jag som betalt oljan tycker mig kunna märka en något högre upplösning, men som sagt ingen stor skillnad inte. Det kan bero på att jag hade rena fina kontakytor sen tidigare eller så är det inte så stor skillnad på med eller utan olja, vad vet jag. Jag har tidigare i och för sig gjort rent alla kontaktytor med jämna mellanrum, ska tilläggas. Quote
Perka Posted March 12, 2007 Author Posted March 12, 2007 Jag har nu haft en helg ytterligare på mig att lyssna. I lördags var det ballett på Göteborgs Operan på programmet så då blev det bara några timmar, men hela söndagen satt jag tillsammans med två vänner som lyssnat många gånger på min anlägging. Jag berättade inte om Furutecholjan för dem, trots det for en av dem bak min anläggning för att se om jag bytt kablar eller något. Sen lyssnade vi och alla tre kom överens om att det finns något bättre detaljupplösning. Två av oss tre menar att också basen vunnit lite i stramhet och något bättre punch. Men det är subtila förbättringar och det är ju inte möjligt att lyssna utan oljan eftersom den ju redan är applicerad på samtliga kablar. Och Body & Soul rekommenderas för övrigt varmt för den som har intresse för modern ballett och bor i närheten av Göteborg. Quote
Recommended Posts