Minge Posted March 4, 2007 Posted March 4, 2007 Är Nordost Tyr signalkabel gamla Valkyria eller är det någon skillnad någon som vet? Micke Quote
Bebop Posted March 4, 2007 Posted March 4, 2007 Är Nordost Tyr signalkabel gamla Valkyria eller är det någon skillnad någon som vet? Micke Såvitt jag tror mig veta, så tillhär Tyr en ny serice kablar som startar med Baldur följd av Heimdal och Frey. Därefter följer Reference modellerna Tyr och Valhalla. Eftersom Valkyrian inte finns längre så kan man väl säga att Tyr (eller Frey) ersatt Valkyrian. Är tämligen säker på att det inte är samma kabel dock, men jag känner inte till skillnaderna. bebop Quote
Ekman Posted March 4, 2007 Posted March 4, 2007 Helt rätt bebop TYR är bättre än gamla Valkyrja på signalkabelsidan och frågan är om inte frey är det också. däremot så verkar Valkyrja och dom nya Frey vara exakt samma kabel på högtalarkabelsidan, jag är inte 100% säker på detta men det verkar så. Quote
Recommended Posts