Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har ni också varit med om att bli sittande och bara tycka att det låter så j..la bra att nu kan det nog inte bli så mycket bättre?

Jag har varit förkyld i veckan och lite halvhängig. I dag så känndes det lite bättre och jag var iväg och spelade bowling i förmiddas (det andra stora intresset). Jag kom väl hem runt tre och satte mig i lyssnarfotöljen.

Jag satt och slölyssnade lite till att börja med för att koppla av och efter ett tag så åkte Rodrigo in i CD-spelaren. Efter alla tweaks den sista tiden har jag fått till ett helt underbart mellanregister och diskant så David Russels gitarr klingade underbart men det har varit lite tunnt i basen så jag saknade lite fyllighet, och då slog det mig att jag har ju inte testat att flytta högtalarna sedan jag har gjort om hemma. Sagt och gjort jag flyttade högtalarna 10 cm närmare bakväggen och där satt den. Det räckte för att få den sista fylligheten som saknades.

Nu har jag suttit och spelat sen klockan halv fyra. Skiva efter skiva och tänkt "bara en låt till" för det här är så j..la bra! Snart så håller jag på att svimma av hunger ;):mm::D

Ett "nonsens" innlägg men jag var bara tvungen att få "prata av mig" denna upprymdhet !!! Nu skall jag laga tlll lite spagetti och köttförssås så att jag klarar en kvälls/natt-sittning också ;)

Posted

Det råkar man ut för ibland, en underbar känsla...man tänker att man aldrig mer behöver uppdatera.....sedan går det en tid och man "vänjer sig" eller vad man nu gör...och man hittar nya brister eller så...och då är man igång igen :clown:

...skulle vara skoj om man kunde vrida tiden tillbaks till den gång då man först upplevde detta, och se vad man skulle tycka om den uppsättingen idag :o

...men njut så länge det varar :D

\\K-man

Posted

Precis så ska det kännas när man lyssnar, enligt mig :cool:

Att bara förflyttas och inte sitta och dissikera musiken.

Gåshud och snudd på tårar då är det nirvana :)

Guest Jorma
Posted

Himla trevlig känsla när man upptäcker sin skivsamlig på nytt.

Det händer emellanåt och det är farligt för nattsömnen.

Jag har några gånger fastnat framför anläggningen och glömt bort tiden tills man upptäcker ett det ljusnar ute och solen kliver upp.

Och man är inte speciellt trött den dagen heller efter nattens lyssning.

Värre blir det om detta skulle vara i flera dygn. Det har hänt mig och då kommer tröttheten. Men man mår bra ändå.

Posted

Det är så härligt, men det händer aldeles för sällan numera inte pga anläggningen utan pga sambo och barn. Men ibland, ibland får man en kväll för sig själv och då... :)

Posted

Det har hänt ett par gånger detta fenomen. Det är inte alltid anläggningen´s egentliga förtjänst snarare sinnestämmningen. Ibland låter det fördjäkla bra att man ej kan slita sig och ibland skruvar man sig lite besvärat för att sedan slå av och göra nåt annat.

Sinnesstämmningen måste vara världens bästa och billigaste tweak.

Posted

Jag håller fullståndigt med om att sinnesstämningen är oerhört viktig.

Billigt tweak. Både ja och nej. Infinner sig rätt stämning så är det naturligtvis billigt, men gör den inte det så kan den inte köpas för alla pengar i världen :o;):)

Posted

perra e: Ok, jo BRA/RÄTT sinnesstämmning är världens bästa och billigaste, dålig så spelar det mindre roll vad man än har uppkopplat och tweakat till. :D

Posted

Hade denna känsla senast idag :)

Men ändå så sitter man och funderar ständigt på nästa uppgradering,..vad är det för fel på oss egentligen?? :D

Posted

En bra kur mot uppgraderingstankar är att släcka ned anläggningen i ett par veckor och lyssna runt lite på stormarknader.

Man måste lyssna när det låter dåligt för att höra när det låter bra... :)

Posted

Hehe Det var ett av dom bästa tipsen jag hört på länge :D:D:D

Frågan är bara hur man skall överleve ett par veckors stormarknadslyssning utan att få några bestående men ;)

Posted

Just nu går jag på en bra behandling mot uppgraderingstankar. Min cd-spelare är på reperation nu, så för tillfället är den enda signalkällan jag har en flera år gammal bärbar cd-spelare. Jag är ganska säker på att det kommer att låta himmelskt när jag får tillbaka spelaren! :mm::D

Posted

Det är ju samma luriga sits när man har haft hemma något riktigt bra. Efter att Coltrane var på besök blev det musikfritt i en vecka (med undantag för lite lureri) och sedan var allt som vanligt igen... :)