Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ojoj. Skrev en lång ingress som helt bara försvann... så här blir en ingress light i stället för den klart bättre som skrevs från start... :cool:

Jo allt började med dessa stärkare fick mitt system att börja lira..

The%20LA%20mayro%20amplifier%20007%20M.jpg

Sedan min infinitytid hade inget egentligen fått mitt rum att rocka.. Och Creative Audio hade aldrig något som riktigt "passade in" här.. Kablarna från Fadel var för dyra då dom var många som krävdes under infinitytiden. Efter denna tid så har det mest strulat av olika skäl hit o dit... Så Wolfgang o jag har enbart snackar hifi som polare o inget annat..

Sedan en dag var det dax till slut att faktiskt testa en sak ur Creative Audios sortiment... Så efter Lena o vår mellandotter tutat upp til posten så kommer dom tillbaks med bilen....

AyonCD1001.jpg

• Replies 237
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Sedan kommer Lena O Julia knallande med små paketen... ;) och jag står med kameran i högsta hugg för att fånga dom på bild...

AyonCD1002.jpg

Posted

Här står till slut paket som jag inte för en vecka innan ens funderat på ..Så här talar vi om en rejäl snabbvändning.. Det kom upp under ett vanligt småsnackande bara.. Wolfgang säger..

"men va tusan Tobbe, Vill du inte prova Ayon?"..

AyonCD1005.jpg

Och som sagt så har jag aldrig provat något av sortimentet Creative Audio för förutom Säkringar och sedan haft en träff här för åratal sedan nu då vi var ett gäng som hade kanonskoj...Båda sakerna är verkligen länge sedan..

Så mitt svar blev blixtsnabbt "gärna".... :mm:

Asså.. För att vara totalt ärlig hade jag inte ens tittat på hans hemsida på evigheter då detta sker... :blush förlåt Wolfgang.. men så var det.. :D

Jag har ju liksom inte haft något intresse eftersom jag suttit totalt kanonglad o nöjd...Och igen så har väl inte riktigt creativs sortiment varit "mitt" sortiment

Posted

paket ÄR skoj...

Vid denna tiden som bara är någon vecka sedan sprang sådana här omkring här utanför eftersom det inte varit vinter ännu här egentligen.. Bilden togs tidigare här.. men det fanns ändå sådana fulingar här o där springande...

spindel220107003Medium.jpg

på slänten växte dessa vita blommor

Pentaxtestbilder056.jpg

Och lite närmare ser dom ut så här..

Pentaxtestbilder055.jpg

Så därför var det mörkt runt om lena o Julia då dom kom med paketen. Det fanns ingen snö då...

Posted

wulfman77.. Vi har nog fått vår beskärda del av vintern nu här nere också.. :D

För övrigt kommer en "Dödspolare" o hälsade på den gröna fulingen efter en liten stund...

spindel220107004.jpg

men den jagade jag bort tillsammans med gröningen.. Lever man mitt i vinterns så skall man fasiken inte sluta som midda...

men en rätt otrolig bild tagen januarinatt i midvintertid...

jaja.. Så till hifin då..

Namnet på tråden säger ju i stort sett vad som skall testas här.. men nu finns det i mer klarspråk..

AyonCD1009.jpg

Posted

Så efter lite vridande på paketen så fick man fram namnet ordentligt...

Ayon Audio CD 1... En cd spelare med andra ord...

AyonCD1010.jpg

Posted

efter lite strulande så fick jag till lite bilder. Kameran är ju ny så jag hajar ju inte hur den fungerar riktigt.. Den tidigare Canonen tog en rasande massa bilder innan man förstod sig på. Så denna blir väl med tiden bättre i mina händer.. dessutom har vi så mörkt inne så det gör det svårt att fota här alltid..

kniven är framme..

AyonCD1016.jpg

PG. "Barnarbete" :blush tänkte inte på det....

Posted

Så tittar vi ner i den nu halvuppackade cdspelarlåddan...

Där hittar vi en nätis av standardtyp.. Ett par arbetshandskar för att inte skada sina ömtåliga nävar.. en fjärr i bubbelplast... Samt ett blått lock av nåt slag..

här kan jag förtälja Lena o jag var jäkla nyfikna hur den såg ut...

AyonCD1020.jpg

Posted

Och här kommer tre st bilder av samma sak.. kunde inte bestämma mig vilken jag skulle ha här.

AyonCD1022.jpg

Och så kommer två..

AyonCD1024.jpg

och trean då..

AyonCD1025.jpg

denna fjärr ser kanon ut i mina ögon.. Och den är det också. Vilket jag återkommer till senare i tråden här...

Posted

sedan lyter man på det blåa locket och vad hittar man väl där om inte ett lock till. Fast mer designat för att sitta på en cd då o inte i förpackande skäl..

Även en liten puck för att låsa fast skivan sedan då den stoppats dit i spelaren...

AyonCD1026.jpg

Posted

Sedan var det endast ett litet hinder kvar då..... sedan skulle det visa sig om den var så snygg som vi tänkt oss...Live är ju alltid annat än foto..

AyonCD1027.jpg

Posted

ja så lyfter vi på det sista och får se detta.. Och ärligt skall sägas att det gick en lätt rysning av välbehag genom luften. För det andades helt klart kvalitetsbygge ;)

AyonCD1029.jpg

Posted

Så ut ur kartongen och upp på bordet då.. Nu var det "hett" kan jag säga. För jäklar i gatan vad vi ansåg den snygg..

Jag Presenterar härmed

Ayon CD 1 Red book Cd player

AyonCD1030.jpg

Hann inte ens sopa bort smulorna på bordet om man tittar.. Utan så fort detta paket kom in i köket så öppnades det utan ens en tanke på smulor mm... Cd spelaren skulle upp bara..

Posted

En liten blixtbild också.. det är verkligen dåligt ljus hos oss.. Men hoppas ni ändå kan se hur välbyggd denna cd verkligen är...

AyonCD1031.jpg

Posted
Tycker bilderna blir bättre och bättre Tobbe ( har du läst i manualen )??

:app: Wolfgang

näääää :black: men säkert tagit tusen provkort som blivit skit rent ut sagt.. Det finns ju MASSOR med inställningar mer än man kan fatta.. och vad dom gör är en gåta .. Men om ett år kanske man hajar en aning mer... :o :cool:

Jo föresten. Visst har jag läst manualen.. men fattar ÄN mindre efter läst den lite med alla hänvisanden hit o dit fram o tillbaks..

Posted

Ja, den var riktigt läcker! :app:

Jag är ganska svag för stilren apparatur, och denna passade min smak!

Men hur låter den?!

Posted
Den är bara såååå läcker denna cd.

Framförallt så är den toppmatad och ser ut att vara manuell. Ju mer skivor man spelar ju mer självklar blir ju manuell toppmatning och jag tror vi kommer att få se mer av detta i framtiden.