Guest asimov66 Posted March 1, 2007 Posted March 1, 2007 Kul demo, tack sladd. Jag och iroise stack förbi demon idag och visst det lät bra. gillade slutsteget samt stativarna QRS Luna audiofil speciellt mycket. Bra musik med, dock ingen lisa ekdehl . Jag får säga att om jag skulle köpa något därifrån skulle det vara det nya slutsteget det lät riktigt bra. Jag gillar normalt sett inte Bladelius produkter (läs: ljudideal), men jag får kapitulera. Den hade bara stått igång ett par timmar men lät redan så pass bra. Undrar hur det låter imorgon...Jag vill ha ett Kul att få uppleva QRS+Bladelius saker de spelar gott ihopa. Quote
Tompa Posted March 2, 2007 Posted March 2, 2007 Vill bara passa på att tacka Sladd för en ypperlig demo, samt en trevlig och givande pratstund i Malmö i dag! Det nya slutsteget ”Ymer” från Bladelius var härligt, det lovar gött !! QRS, en mycket trevlig talare !! Får ju också tacka grabbarna boys på Malmö HiFi Center för bra service och gott kaffe !! :cool: //-- Tompa -- Quote
sladd Posted March 3, 2007 Author Posted March 3, 2007 Tack för en lyckad tillställning själva Avslutet på Vinterturnén blev riktigt bra med mycket besökare. Vi hörs! mvh . Quote
Greensleeves Posted March 5, 2007 Posted March 5, 2007 Avslutet på Vinterturnén blev riktigt bra med mycket besökare. Vi hörs! mvh Kul att er "roadshow" blev lyckad! Det hade varit roligt att få lyssna på grejorna nu i slutet på turnén, jämfört med början då jag hörde QRS/Bladelius i Umeå. Vid detta tillfälle var jag mycket imponerad av ljudet från QRS Luna Audiofil. När nu fler Bladelius-produkter har kommit med på turnén, hade det varit väldigt spännande att ex. få höra dessa högtalare ackompanjerade av sinalkällan Bladelius Freja II, försteget Bladelius Idun, och slutsteget Bladelius Balder... Denna elektronik-stapel skulle dessutom vara intressant att kombinera ihop med den kommande QRS Cirrus. Jag hoppas att den senare blir en välljudande, vacker, prisvärd, två-vägs golvare. Quote
Guest johan Posted March 5, 2007 Posted March 5, 2007 Får ju också tacka grabbarna boys på Malmö HiFi Center för bra service och gott kaffe !! Inget kaffe när jag var där på Fredagen, det fick jag själv sätta på ! :angry: Quote
Tompa Posted March 5, 2007 Posted March 5, 2007 Även jag var där på fredagen, och både Sladd och jag blev konstant uppassade med kaffe !! //-- Tompa -- Quote
Greensleeves Posted March 15, 2007 Posted March 15, 2007 Även jag var där på fredagen, och både Sladd och jag blev konstant uppassade med kaffe !! Jag var inte där, men hade förmånen att få uppleva Sladd i full frihet på RC i Umeå i höstas... han framstod som en rackarns go västsvensk myskille, ung i sinnet och med en glupande livsaptit... dessutom verkade han förnöjd över att det till synes gick väl för HiFi Consult, QRS, Bladelius osv... Jag är inte avundsjuk, utan tycker att det bara är att önska Sladd och övriga svenska hifi-producenter lycka till, och ser fram emot fler turnéer kommande vintrar. För övrigt vore det kul om QRS fick till en riktigt fin och prisvärd högtalare i form av Cirrus, en burk som nu är under utveckling efter vad jag förstår. Mvh Quote
sladd Posted March 16, 2007 Author Posted March 16, 2007 Hej! Cirrus står nu och spelar i butiken utan pillande. Vi kom liksom av oss efer första lyssningen. Tanken är ju att man skall kämpa i ett par månader med att tuna ljudet, justera nivåer, fårull i lådan... Denna gång så lät det bra direkt. Vi har lämnat in ritningarna och inväntar kostnadsbesked från snickeriet. Funkar det så är det bara att åka! Tack för de vänliga orden mvh . Quote
Greensleeves Posted March 21, 2007 Posted March 21, 2007 ... Cirrus står nu och spelar i butiken utan pillande. Vi kom liksom av oss efter första lyssningen. Tanken är ju att man skall kämpa i ett par månader med att tuna ljudet, justera nivåer, fårull i lådan... Denna gång så lät det bra direkt. Vi har lämnat in ritningarna och inväntar kostnadsbesked från snickeriet. Funkar det så är det bara att åka! Härligt! Tack för de vänliga orden Var så god! Mvh, Greensleeves Quote
Recommended Posts