Jump to content

Recommended Posts

Posted

"Och märken som inte ens har normalt sett exestensbrättigande får ändå en plats i solen"

Vilket märke är detta?

Vilken "sol" pratar vi om?

Blev jättenyfiken! Berätta nu mayro!

mvh

(för undvikande av eventuella tankefel så är jag helt säker på att inget av "mina" märken ingår i mayros exempel, känner mig alltså inte påhoppad eller "träffad", efterlyser bara en smula mer tydlighet och uttalandet kräver en förklaring. M sitter på smått sensationella saker och vill uppenbarligen vara en sanningssägare)

• Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

:mm:

det sågas för lite och höjs upp för mycket anser jag.

Det beror nog mest på var man befinner sig. En mässlyssning med småpratande absorbenter i ständig rörelse :D räcker ju inte för att plocka fram sågen och överhuvudtaget bör man nog ha lyssnat ordentligt på känd mark innan det är dags för tvärsäkra uttalanden. Skulle någonting engagera och övertyga är det ju alltid lättare och visst har vi väl alla hört dåligt ljud men är vi alltid säkra på vad det egentligen beror på... :?:

Posted

nope sladd.. Dina grejor är inte med på fetaste såglistan.. Men du är det däremot.

Jag läste inte din spydighet på slutet så noga.. :evil:

JA jag har en del saker som jag anser är rent skit. Har jag rätt till det utan att du som handlare skall börja brösta dig...Du står på mässorna o smuskastar allt o alla som inte säljer via dina "rätt" vägar.. Du kastar skit på kinagrejor.. Du säger att en del byter modeller varje år med bla bla bla bla.detta på mässorna till o med vid visningar. .. Sladd.. Skärp dig för böveln...

SLUT EDIT

sedan deklarerades det rätt klart min "förvåning" över dom där rörgrejorna med "Sölv" i på mässtråden.... Där är en tvärsågning med 22 tumsvärdet reda gjord...

Posted

Mayro:

Du kan närsomhelst ta en saklig diskussion om både säljkanaler eller kinahifi med mig här på euphonia. Skitsnacket om smutskastning kan du skippa. Mer än tusen personer har min demo ifrån Stockholm i ganska färskt minne. De undrar säkert vad i hela friden du menar.

Du gör ett ganska sensationellt uttalande och vill inte ens berätta vad du syftar på. Du kräver av andra saker du själv inte tänker ställa upp på? Framförallt inte om jag ställer frågan för jag är extra mycket på "fetaste såglistan" ??

Om man kräver respekt för sin person, sina uttalanden och sin åsikter får man allt ge lite mer av samma vara själv. Även om man är oense i sak.

"rörgrejor med sölv i" på mässtråden...22 tumsvärd.... Här greppar jag inte alls, är jag inblandad??

mvh

.

Posted

Vi har glidit över i personfrågor och dom tar man ju bäst över en kopp kaffe eller en öl. För att återgå till ämnet så är det alltså fritt fram att skriva om vilken hifi eller musik man vill bara man talar om vem man är ifall det skulle finnas ekonomisk koppling. Glädjen över ett lyckat köp eller lyssnarharmoni i största allmänhet kräver ingen legitimation och samma sak gäller naturligtvis om man får hem något som inte fungerar. Mina gamla Accuphasar klarade aldrig av att driva Kappa 9 men inte blir dom sämre förstärkare för det. Man får se det som en erfarenhet.

Produktpresentationen tycker jag är en viktig del av ett forum och där kan vi ju alla bidra om man råkar snubbla över något nytt eller okänt eller bortglömt. Att ha separata avdelningar beroende på vem som startar en tråd så tror jag uppriktigt sagt leder till irrfärder i korridorerna. Ett lättnavigerat forum är ingen nackdel.

Posted
"rörgrejor med sölv i" på mässtråden...22 tumsvärd.... Här greppar jag inte alls, är jag inblandad??

Detta är inlägget som Mayro syftar på - och sladd du är inte inblandad ;)

- Lugna nu ner er ....

//Eliot

Posted
Mayro:

Du kan närsomhelst ta en saklig diskussion om både säljkanaler eller kinahifi med mig här på euphonia. Skitsnacket om smutskastning kan du skippa. Mer än tusen personer har min demo ifrån Stockholm i ganska färskt minne. De undrar säkert vad i hela friden du menar.

Du gör ett ganska sensationellt uttalande och vill inte ens berätta vad du syftar på. Du kräver av andra saker du själv inte tänker ställa upp på? Framförallt inte om jag ställer frågan för jag är extra mycket på "fetaste såglistan" ??

Om man kräver respekt för sin person, sina uttalanden och sin åsikter får man allt ge lite mer av samma vara själv. Även om man är oense i sak.

mvh

.

asså.. Jag fattar mer o mer varför så många rent avskyr dig sladd.. Fortsätter du nu blir jag faktiskt på riktigt förbaskad på dig..

Jag har noll och inget att stå till svars inför dig om.. Och fattar du inte detta kan du sätta dig i bilen o ta dig hit så kan vi diskutera detta när som helst.. Sedan angående ditt skitsnack så behöver jag inte be tusen andra tala om för mig vad jag själv stod o hörde dig mala på om.. Jag gick till o med ut från demon o snackade med peter Westberg i stället..

Och till sist.. OM du har personliga saker att ta med mig gör detta via PM så slipper jag sitta med dig via nätet o fjanta mig..

Men igen. Skärp dig. :evil:

Posted
Lugna ner dig lite nu mayro du behöver inte bråka med precis allt och alla på alla forum du är med på.

OM du tittar så har jag inte bråkat. däremot besvarat... Finns en anings skillnad där som jag hoppas du förstår ekman.. Dessutom har det nu sagts ifrån om vidare snack om saken vilket jag vill respektera. så mer behövs inte sägas här.. och även du hänvisar jag till PM om du vill diskutera detta mer med mig.

och det gäller även andra.

Posted
asså.. Jag fattar mer o mer varför så många rent avskyr dig sladd.. Fortsätter du nu blir jag faktiskt på riktigt förbaskad på dig..

Jag har noll och inget att stå till svars inför dig om.. Och fattar du inte detta kan du sätta dig i bilen o ta dig hit så kan vi diskutera detta när som helst.. Sedan angående ditt skitsnack så behöver jag inte be tusen andra tala om för mig vad jag själv stod o hörde dig mala på om.. Jag gick till o med ut från demon o snackade med peter Westberg i stället..

Och till sist.. OM du har personliga saker att ta med mig gör detta via PM så slipper jag sitta med dig via nätet o fjanta mig..

Men igen. Skärp dig. :evil:

"the proof is in the pudding"!

....det är som jag säger; det går inte att förena det professionella med det amatörmässiga.

Vi kan inte inte hålla isär begreppen, syftena och ambitionen när vi blandas under oordnade former.

Osäkerhet kring vad som är den verkliga agendan lyser igenom. Ta bort den frustrationen och håll isär

amatörerna från proffsen.

Som grädde på moset kan man ta ut svängarna lite till. Men då krävs lite mer (eller mindre).

Se citatet ovan....

Vart är Sverige på väg?....

Nu ska jag vänd på skivan och somna om.....

Vänligen Janne

Posted

Snälla,inga mer personangrepp nu.Låt oss hålla det hela på en vuxen nivå.Vi får väl följa jast exempel och lyssna på lite musik,även om jag inte har en sådan spelare som man kan vända skivorna på...tyvärr! :) Inte än iaf!

Posted

Har följt tråden lite grann...

Är den parten som skulle anses som "involverad", jag driver distirbutionsfirman Audiotrade tillsammans med min kollega Mikael.

Jag skulle uppskatt ett forum för oss "ÅF/Distributörer", där vi skulle kunna lägga ut trådar med intressanta bilder, repottage osv från kunder,visningsrum m.m.

Där vi skulle kunna säga vad vi vill utan att nån tar sida av olika skäl.

Martin / Audiotrade

Posted

Det är faktiskt en riktigt bra idé Martin/Audiotrade.

I och för sig tycker jag det funkar bra här på Euphonia ändå. Om jag gör en bildtråd så ser man redan på mitt användarnamn, Akkelis Audio, att detta är inte bara en hifi entusiast utan även en kille i branchen. Det är därför inte troligt att mina inlägg kan bli smygreklam. Det blir snarare produktvisning, kanske nyheter, lite insider reportage, eller något i den stilen.

Om vi i branchen hade en egen topic så skulle det såklart bli än tydligare, fast nackdelen då vore om vi gör saker i andra trådar. Skall vi då "bevakas" för att vi evetuellt gör smygreklam eller får vi bara skriva under vår egen "topic"?

En stor fördel här på Euphonia är just att även branchfolk får göra bildreportaget. På så vis kan Euphonias läsare se reserertage, mässreportage, fabriksreportage, smygpremiärer och annat som branchfolket håller på med. Om jag sedan skulle skriva om min egen förstärkare att den är "makalöst prisvärd" så tror jag att alla reflekterande vuxna människor förstår att jag inte är helt objektiv eftersom det är min egen produkt.

En tråkig utveckling på Euphonia hade varit om vi i branchen gick in och rekomenderade våra egna produkter så fort någon frågade om vad deras nya cd spelare, förstärkare eller högtalare skulle vara. Nu har jag inte set någon sådan tendens och jag hoppas och tror att vi i branchen förstår att ett sådan agerande skulle vara till vår nackdel.

Posted
Det är faktiskt en riktigt bra idé Martin/Audiotrade.

I och för sig tycker jag det funkar bra här på Euphonia ändå. Om jag gör en bildtråd så ser man redan på mitt användarnamn, Akkelis Audio, att detta är inte bara en hifi entusiast utan även en kille i branchen. Det är därför inte troligt att mina inlägg kan bli smygreklam. Det blir snarare produktvisning, kanske nyheter, lite insider reportage, eller något i den stilen.

Om vi i branchen hade en egen topic så skulle det såklart bli än tydligare, fast nackdelen då vore om vi gör saker i andra trådar. Skall vi då "bevakas" för att vi evetuellt gör smygreklam eller får vi bara skriva under vår egen "topic"?

En stor fördel här på Euphonia är just att även branchfolk får göra bildreportaget. På så vis kan Euphonias läsare se reserertage, mässreportage, fabriksreportage, smygpremiärer och annat som branchfolket håller på med. Om jag sedan skulle skriva om min egen förstärkare att den är "makalöst prisvärd" så tror jag att alla reflekterande vuxna människor förstår att jag inte är helt objektiv eftersom det är min egen produkt.

En tråkig utveckling på Euphonia hade varit om vi i branchen gick in och rekomenderade våra egna produkter så fort någon frågade om vad deras nya cd spelare, förstärkare eller högtalare skulle vara. Nu har jag inte set någon sådan tendens och jag hoppas och tror att vi i branchen förstår att ett sådan agerande skulle vara till vår nackdel.

Tycker att detta är en utmärkt sammanfattning samtidigt som Martin/Audiotrade har en god tanke med sitt förslag. Tydlighet är bäst men faktum är att vissa subforum är mer besökta än andra och jag tror att det beror mycket på internetvanor och forumsrutiner. Frågan handlar inte om praktiska detaljer, ett branschforum är fixat på mindre än fem minuter men ju mer underavdelningar, ju större risk att några hamnar i bakvattnet. Stereophiles forum är ett typiskt exempel och man hinner helt enkelt inte surfa igenom alla avdelningar utan det blir ständigt samma länkar. Så upplever åtminstone jag det.

Här finns redan många utmärkta exempel på hur det kan se ut i signaturen och med dessa namnskyltar skall det nog mycket till innan det uppstår otydlighet och misstankar. Vi är ju vuxna människor och jag tror på principen att blanda och ge.

Posted
...Här finns redan många utmärkta exempel på hur det kan se ut i signaturen och med dessa namnskyltar skall det nog mycket till innan det uppstår otydlighet och misstankar....

Och är man det minsta orolig så kan man ju alltid inleda sin trådrubrik med XX (=Företagsnamnet) visar (eller annat överledande ord) + Käck beskrivande underrubrik... Då finns det ingen som helst tveksamhet om vem eller vad som visas upp, äller?

Faktum är att ju mer adekvat rubriken är för våra trådar, ju lättare är det ju för den läsare som vill undvika att "förledas", oavsett vem det är som initierar tråden!

/ptr

Posted

Asså akkelius Audio & Timbre.. edit. och plundin. slut edit.

Kanoninlägg!!!

Jag saknar endast detta att det skall stå att man deltar som hjälp på mässor också i signaturen..Som ranefjords signatur..

Om mormor har en xxx däremot kan inte behövas vetas... :D

Posted

Och är man det minsta orolig så kan man ju alltid inleda sin trådrubrik med XX (=Företagsnamnet) visar (eller annat överledande ord) + Käck beskrivande underrubrik... Då finns det ingen som helst tveksamhet om vem eller vad som visas upp, äller?

Faktum är att ju mer adekvat rubriken är för våra trådar, ju lättare är det ju för den läsare som vill undvika att "förledas", oavsett vem det är som initierar tråden!

/ptr

Just precis så och det kan ju även ge spännande rubriker... :mm: :cool:

Posted

Sorry, men min spetskunskap när det gäller hönsfåglar är avgrundstunn. Fick bara för mej att fågeln likande nått som min sommarstugegranne har trägården full av, men när du säger det så så är denna fågeln lite för klotig för att vara en fasan enligt dom recept som väcker mej hela sommrarna.. Det närmaste jag kan hitta på nätet som är så prickigt är en Kinesisk blodfasan satyr-tragopan* (Tragopan temmincki), men eftersom du antyder annat så jag lämnar kunskapspoängen till Mr T!

/ptr

*fick jag mej föreskrivet att den faktiskt kallas på svenska av min fasanbegåvade sommargranne...

Posted

Du är nog närmre än du tror Plundin...visst är det en fasan precis som du anspelade på, trodde nog du skulle norpa ras också...! Starkt!! :o

...här kommer en som ligger än närmre Timbres spets...!

kaka.jpg

\\K-man

Posted
Det närmaste jag kan hitta på nätet som är så prickigt är en Kinesisk blodfasan (Tragopan temmincki)

Det är ju närmast chockerande vilken kunskap här finns... :o:) :cool: Det finns ingen som hittar inte en Temmincks Tragopan på nätet utan att veta hur och vad man skall leta efter. Det här exemplaret ser ut som han precis har knaprat i sig en massa pellets på Jesperhus Blomsterpark i vårt kära grannland på andra sidan Kattegatt... :D