Jump to content

Reklam och hifitrådar på Euphonia.


Timbre™

Recommended Posts

Guest patrikcaesar
:D

Egentligen är man väl mer Plura med starköl, pall och en gitarr...

men OK, får väl köra med Krav-märkta bananer.

Syntpop med snelugg?? Riktig fjantmusik alltså? Gudars :o

mvh

.

Tja, fjantmusik får stå för dig.

Jag tycker att "Plurastilen" hade varit kul, men jag ser framför mig Josefin Baker fast då i din tappning och hoppas att du inte "bangar" ur nu.

Visst är det väl fler som vill se Sladd i bananer?

Det finns inget krav från mig att de skulle vara kravmärkta, men visst gör det bilden komplett.

Patrik

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej!

Tycker inte att någon som är avlönad som säljare, konstruktör, distributör eller släkt till dito

ska få fritt utrymme i forumet. De ska bara svara på tilltal i tekniska frågor.

Deras kanal med branschnyheter, bildvisning etc. får finnas under egen topic.

Janne

Link to comment
Share on other sites

Sen skall Euphonia ha ett erkännande för ett riktigt trevligt forum och då får man inte glömma alla de som gör reportage utan någon form av betalning.

Vad kul att det finns entusiaster som er!

Keep up the good work och låt er inte påverkas av annat än ert egna intresse, för det är just detta som gör Euphonia så unikt och trevligt att läsa.

Ett öppet och fritt forum.

Tack än en gång för er entusiasm.

Patrik

Tack själv Patrik och med två mässor på raken har det väl knappast undgått någon vilka produkter du representerar men någonstans skall vi börja och skulle du vilja lägga in en kort information om detta i profilen så följer det alla dina inlägg.

Saluti

Timbre

Link to comment
Share on other sites

Tompa. ordspråket säger i att "släkten är värst" så man vet ju aldrig.. :cool:

sedan detta med upptåg.. Hade jag haft en mässa och mesta handlat om min person o minsta om mina grejor hade jag garanterat INTE gavat efteråt.. Så skit i banantjafset sladd.. Du behöver den inte med din amunition vid namn Burmaster.. Dom grejorna talar för sig själv.

Link to comment
Share on other sites

Jag var aldrig på Stockholmsmässan. Men jag har råkat på Patrikceasar förra året igen på Radisonmässan här i Malmö med väldigt välljudande sydafrikanska högtalare bl a. Då fanns ingen uppseende klädsel. Men jag och mina bästa kompisar hittade ändå hans rum.... Så jag tror inte att uppseendeväckande klädsel behövs.

Möjligen är Sladd van vid att ha mer eller mindre "monopol på kompiskontakt" med Hifibrukare i olika sammanhang (t ex som tidigare ägare av Hififorum.nu), så att det kan vara svårt att acceptera att någon ny dyker upp som "showar". Om man "showar" genom att jämföra med MP3-ljud ur någon barnleksak eller med gul kostym spelar ingen större roll för mig... ;) . Det är viktigare med hur produkterna man presenterar på mässor - eller gör genom dold eller öppen reklam för här på forumet - låter.

Jag tycker det är väldigt bra att Timbre startat ett nytt helt oberoende forum (hoppas jag ...?) och att personer som genom tidigare historik kan påverka andra forum inte kan hoppa in och bestämma här. Särskilt inte om de numer är näringsidkare....

/ Ulf

Link to comment
Share on other sites

Tycker att det funkar bra på Euphonia.Ser inga som hellst problem.Kan också säga att jag INTE har några som hellst branschanknytningar till varken Pathos eller Sonus Faber även om det kanske kan verka så....

Instämmer! Euphonia funkar kanon.

Jag har inga anknytningar till Opera Audio även om jag har en Droplet, ingen anknytning till AudioNord genom mitt Nordostkablage, ingen anknytning till PL-Audio genom min Lavardin IT och heller ingen anknytning tilll Bladelius&Company även om jag ägt både Amplifix och CD-fix....

Men Hifi är kul!! :)

/ Ulf

Link to comment
Share on other sites

Jag har själv JMLab MiniUtopia, som jag inte vill göra reklam för, även om de låter DJÄKLIGT BRA!!!!

Distans till reklamen kan man säga :D och vitsen med alltihop är ju att kunna dela med sig av positiva upplevelser. Skulle det samtidigt smyga in en betald annons från tillverkaren kan ju den entusiasmen lätt ställas i en annan dager.

Vi har trots allt läst hifitidningar genom åren.

Link to comment
Share on other sites

Jag är helt övertygad om att patrikceasar insåg att mitt inlägg ej var negativt mot honom. Om man betänker undertecknads ålder kan man också lätt inse att jag var ung när det begav sig. "syntare" eller "rockers" och vi fattade verkligen ingenting av den där syntskiten :D

Plötsligt ändras dock tonläget och man får skit och utpekas som avundsjuk, inte längre i centrum och man är lika god kålsupare själv. Dessutom vet alltid någon annan hur man skall göra sin business och ur man inte skall göra den.

Ber om ursäkt om jag varit så oerhört otydlig att budskapet inte gick fram.

mvh

.

Link to comment
Share on other sites

Nu är det så att jag är kompis med Ranefjord och till och med delat lägenhet med honom för några år sedan! Vår lägenhet gick under namnet "Det pojkerska palatset". Ranefjord jobbar åt Audio Concept som de flesta känner till.

När jag bodde i Borås hängde jag i Välljuds (Henriks) butik mycket. Lite väl mycket faktiskt, studierna blev lidande. Vi blev vänner. När övergick jag från att vara "kund", till "vän"? Kanske blev jag "vän" före jag blev kund...

Jag räknar mig också som vän till Naqref som gjort mina signalkablar.

Och butiken Dirty Music i Kristianstad var också under en tid stor del av mitt liv, och det hände fler än en gång att vi efter stängningsdags gick ut ett gäng och käkade tillsammans med ägaren.

Om nån sen skriver något elakt om en vän till mig, klart jag blir lite putt och håller min vän om ryggen. I alla fall mentalt, jag går inte in och försöker försvara eller ta parti i skrift, för det blir ju ofta lite löjligt. Det får dom klara själva.

...Det blir en del att skriva i sin underline...

Link to comment
Share on other sites

Lindwall.. Jag tror inte det är sådant som skall stå enligt timbre.... "Polare" med sin eller sina handlare är vi nog till o från allihopa.. Och sedan blir det fler än en polarhandlare med tid som går..

Däremot bör det framgå om du tex skriver om denna eller dessa polares grejer ATT du är just en polare med dom på ett annat plan än enbart som inramlande kund i butiken som är jävligt nöjd....

Jag skrev nyligen tex om en handlare som tips. Då skrev jag ut att jag är vän med handlaren ifråga.. Då VET alla jag KAN vara partisk. Samt därmed kan dom lätt själva avgöra OM mitt tips är värt nåt aller ej.. visst va ja duktig va.. :D

Nä men alvar. :blush . det tycker jag är ett bra sätt att belysa.. samt även då ett personligt ställningstagande till att ha en öppen ärlig kominikation där man ger andra en chans att se vad man säger o eventuellt varför.. :app:

Men jobbar man för handlaren eller branchen .. fast eller tillfälligt på mässor mm så skall detta stå solklart angivet så ALLA kan avgöra vem man är och VARFÖR man är eventuellt då också.. och för vem man är..

ranefjord just ÄR ett föredöme...

Link to comment
Share on other sites

Just det, höll på att glömma det viktigaste! En gång har jag till och med hjälpt Jan Ardstål (Tonkraft) att dema på en mässa i Malmö! Han själv var i Odense och frågade Dirty om han kände någon som kunde vara Medius-Micke behjälplig vid demonstrationen. Jag ställde upp och var där en dag och demade. Bonusen jag fick var gratis inträde på mässan plus att jag fick träffa trevliga besökare.

Link to comment
Share on other sites

En gång har jag till och med hjälpt Jan Ardstål (Tonkraft) att dema på en mässa i Malmö! Han själv var i Odense och frågade Dirty om han kände någon som kunde vara Medius-Micke behjälplig vid demonstrationen. Jag ställde upp och var där en dag och demade.

:clown: Frågan är om detta är preskriberat ;):D

- Hur lång är preskriptionstiden på Euphonia :?:

Link to comment
Share on other sites

nämen. petitessgrejor börjar skymma sikten väl nu lindwall.. :D ..

Lindwall. Om du har kontakter med tonkraft. Så anser jag att då DU testar o skriver om deras produkt du bara talar om öppet ATT du känner säljaren utöver en "köp en grej kund" gör.. Svårare är det väl inte... :)

Lite eget ansvar får man ju väl ha...Stackars timbre kan ju inte skriva en lagbok för att täcka in eventualiteter. Då är det ju straxt inte ett fritt forum mera för vuxna hifi intreserade..

:)

Link to comment
Share on other sites

Jag har som bekant hållit i rätt många reportage här på Euphonia och den sista mässtråden från Stockholms HiFiMässa 07 har fått betydligt över 20000 views :app:

- vilket är extremt mycket för vårt lilla forum ;)

När man håller i en sådan (bild-)tråd måste man vara medveten om vilken "makt" man kan ha att påverka medvetet eller omedvetet. Innan jag blev medlem på Euphonia så läste jag Timbres bildreportage och även om jag tyckte att bilderna var fina så var jag alltid lite besviken av att lyssningsintrycken ofta kom till korta och man visste inte riktigt om det lät bra eller inte. :black:

- Nu är jag likadan själv! Ni som läser mina reportage vet att jag inte så ofta kommenterar ljudet utan hellre låter någon annan göra det. Det har hänt att jag vädjat att andra skall ge sina synpunkter eftersom det annars lätt bara blir min åsikt som står skrivet. Ingen kommenterade ljudet vilket gjorde att jag inte heller gjorde det utan gick vidare....

Vänner till mig tycker att jag är för feg men min policy är i princip att låter det dåligt så är det onödigt att kommentera det eftersom det egentligen inte säger något om apparaten. Det säger egentligen mer om den som satt upp utrustningen som inte har tagit hänsyn till rum mm. Låter det däremot bra så ger jag gärna ett positivt omdömme men för mig - liksom för Timbre - tar själva fotograferandet så lång tid att lyssnandet blir lidande. :blush

Genom mina reportage här på Euphonia har jag själv blivit lite av en kändis och i slutet på förra året gick jag som hastigast in hos HiFi Art i Stockholm. En kille jag aldrig sett tidigare frågade om han kunde hjälpa till - jag avböjde. Kent Melin pratade med en kund och efter att ha tittat mig omkring lite gick jag ut och jag trodde att jag varit inkognito. Strax innan dörren stängdes efter mig så hörde jag Kent ropa: Hejdå Eliot :cool:

Link to comment
Share on other sites

internets makt det där eliot.... :D

På tal om reklam.

det sågas för lite och höjs upp för mycket anser jag. Handlarna har noll koll numera på pris kontra vad dom ger igen anser jag..

Och märken som inte ens har normalt sett exestensbrättigande får ändå en plats i solen då INGEN säger ifrån öppet.. Där finns en omvänd problematik eliot.. Man jamsar med fast det ofta är rent skit som visas...

Jag har skapat mina kontakter via att alltid vara obärmhärtig. Samt säga vad jag tycker.. medans det är nåt "kavajoslippstänkande" som pågår inom branchen o kunderna numera..det är så "snällt o vänligt" så faktiskt produker som aldrig borde säljas säljs. och olunniga fattar inte någe varför det låter skit hos dom. för dom har ju läst fina omdömen om grejerna och ingen som sagt annat ÖPPET:..

Som sagt.. Detta är också en slags reklam .. Den att INTE säga vad som är skit rent ut sagt..

Link to comment
Share on other sites

Har ingen problem med reklam ... om man bare ved hvem som skriver. Sladd er kendt af dom fleste ... så ingen problem ... jeg ved hvilke produkter som Sladd har i butiken.

Så mere "reklam" af af denne typen ... der er vel ingen grund til store problem på grund af dette! :blush

Vogue

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...