DODGE.RJ Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Nu är jag ute i sista minuten igen men jag gör ett försök ändå. Är det någon som vet ett bra område, köpcentrum eller dyl. med Hifi butiker i Bangkok. Jag åker iåf om ca 2 timmar men det kanske är någon som hinner se detta ändå Quote
DODGE.RJ Posted February 22, 2007 Author Posted February 22, 2007 förresten så kan ni posta ändå då en hifi kolega kommer ner om ett par veckor då vi skall florera i detta. man vill ju inte packa väskan full i början av resan Quote
Timbre™ Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 "I sista minuten" får en ny innebörd... Den thailändska distributören KS SONSGROUP hade tidigare exklusiva lyssningsrum någonstans utefter Sukhumvit Road och de kanske finns kvar... Här finns allt från Kharma till Sonus faber med elektronik från McIntosh. Quote
sladd Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Gör nu inget som jag inte skulle göra där nere Dodge Sawadikaaaaaaaa . Quote
plundin™ Posted February 23, 2007 Posted February 23, 2007 Tillverkaren SAC är ett showroom i Bankok som man kanske kan besöka... /ptr Quote
JesperB Posted February 23, 2007 Posted February 23, 2007 Hej Dodge! Hoppas att flygresan gick bra och att extra natten i helsingfors inte var allt för tråkig? Vad jag vet så skall det finnas ett område med pa och hifi i bangkok, var där för några år sedan. Kommer dock inte ihåg namnet på området, men det ligger brevid china town och indian town. Vi ses snart Quote
Vox Posted February 24, 2007 Posted February 24, 2007 Gör nu inget som jag inte skulle göra där nere Dodge Sawadikaaaaaaaa . Här känner jag att jag måste komma med en språklig rättning av det thailändska språket. Sawadikaaaaaaaa säger medlemmar av det feminina könet och jag antar att Sladd inte vill höra dit. Som man skall det vara ett P på slutet, Sawadikap. :cool: Quote
sladd Posted February 24, 2007 Posted February 24, 2007 Jo, alltså, det som kan leda till saker som man bör skänka en extra tanke inför börjar sådär sawadikaaaa i mitt fall Om jag svarar slutar det med ett p, helt korrekt. Quote
AMP VII Posted February 25, 2007 Posted February 25, 2007 Hejsan! Detta kommer nog bli lite svävande, Men jag när jag varit nere på ett jobb I Thailand en gång, hade jag 10 timmars väntan i Bangkok. Så jag tog mig in till ett köpcentrum område till ett center som heter world trade center. Men det är inte det huset utan ett av de som ligger mitt emot. Jag råkade bara gå in i ett av dessa o hamnade i ett riktigt HIFI HEAVEN med ett stort antal riktigt tunga aktörer som ställde ut på många våningar. Nu kommer jag tyvärr inte exakt ihåg vilket center det vareller låg. Men tar man sig till World trade center(går med skytrain) så kan man botanisera o hitta mkt fint Quote
JesperB Posted March 2, 2007 Posted March 2, 2007 här har du något att bita i If you are in Bangkok, you are welcome to come and visit us. 25/112 Moo 6, Soi Chinnakhet 1 (between Soi 1/45 and 1/47) Ngamwongwan Road, Laksi, Bangkok 10210 Thailand. Please e-mail namphung@norh.com to make an appointment first. Quote
Recommended Posts