Absolute Audio Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Pain of Salvation spelade sin andra spelning på Europaturne. Jag var där med öronen spetsade och kameran i högsta hugg! Quote
Absolute Audio Posted February 22, 2007 Author Posted February 22, 2007 POS Frontman Daniel Gildenlöw är enligt mej och många andra Sveriges bästa hårdrockssångare. Det intrycket förstärktes bara av den här spelningen. Men det som förvånade är hur mycket de andra medlemmarna bidrog till sången. Alla i bandet sjöng backup. Många av dom lite konstiga backup körer du hör på skivan kom också med live. Quote
Absolute Audio Posted February 22, 2007 Author Posted February 22, 2007 Bassisten Simon Andersson är ny för turnen. Denna roll axlades förut av Kristoffer Gildenlöw som lämnat bandet. Quote
Absolute Audio Posted February 22, 2007 Author Posted February 22, 2007 Kan avslöja att det kommer ett live klipp (om jag får till det på någon server) En cover jag absolut inte trodde bandet skulle spela. Som bandet sa: Antingen är det en låt om Gud av Peter Jöback eller en låt om Sex av Leonard Cohen. Quote
oLjud Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Coolt reportage, PoS är en av mina favoriter så jag ser framemot mera Quote
Mattias Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Inget jag lyssnat på tror jag men kul med lite livereportage Ser ut att vara tuffa grabbar! :clown: /Mattias Quote
Absolute Audio Posted February 22, 2007 Author Posted February 22, 2007 Inget jag lyssnat på tror jag men kul med lite livereportage Ser ut att vara tuffa grabbar! :clown: /Mattias Jodå visst är det tuffa grabbar! Johan Hallgren skötte mycket av backing sången och hade även några egna sångrader. Måste lyssna noga om det är han som sjunger dessa på skivan oxå. Framförallt i låten Chain Sling från Remedy Lane där han sjöng hela refrengen medans Gildenlöw stod och morrade och grymta i bakgrunden. Quote
jaejin Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Det är kul att se att Simon på bild. Har känt honom sedan många år tillbaka då vi växte upp i samma lilla håla :cool: Hörde att de hade kört en aukustiskt del vilket de spelade Halleluja som mina andra barndomsvänner som var där tyckte att jag borde varit där och sett. Kunde tyvärr inte men det kommer väl mer gånger. Kul att det uppmärksammades här. Quote
P-pan Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Pain of Salvation spelade sin andra spelning på Europaturne. Jag var där med öronen spetsade och kameran i högsta hugg! Dom var riktigt bra måste jag säga. Det var första gången jag såg dom live och låten efter dom 2 lugnare "önske låtarna" i mitten av konserten satte dom riktigt bra (har glömt namnet på låten). Får ta å' lyssna igenom plattorna. Disco Queen låten från deras senaste platta kanske inte är vad man är van att höra från herrarna. Måste nog säga att den bara var sådär.......men den växer kanske med tiden /// Peter Quote
Absolute Audio Posted February 23, 2007 Author Posted February 23, 2007 Det är kul att se att Simon på bild. Har känt honom sedan många år tillbaka då vi växte upp i samma lilla håla :cool: Hörde att de hade kört en aukustiskt del vilket de spelade Halleluja som mina andra barndomsvänner som var där tyckte att jag borde varit där och sett. Kunde tyvärr inte men det kommer väl mer gånger. Kul att det uppmärksammades här. Kul!! Halleluja är just det liveklippet jag har, jag ska försöka få upp det. Då tar vi en till bild på Simon & Johan. Quote
Recommended Posts