Jump to content

Recommended Posts

Posted

POS1.jpg

POS Frontman Daniel Gildenlöw är enligt mej och många andra Sveriges bästa hårdrockssångare. Det intrycket förstärktes bara av den här spelningen. Men det som förvånade är hur mycket de andra medlemmarna bidrog till sången. Alla i bandet sjöng backup. Många av dom lite konstiga backup körer du hör på skivan kom också med live.

Posted

Kan avslöja att det kommer ett live klipp (om jag får till det på någon server) En cover jag absolut inte trodde bandet skulle spela. Som bandet sa: Antingen är det en låt om Gud av Peter Jöback eller en låt om Sex av Leonard Cohen.

Posted
Inget jag lyssnat på tror jag men kul med lite livereportage :)

Ser ut att vara tuffa grabbar! :clown: ;)

/Mattias

POS3.jpg

Jodå visst är det tuffa grabbar! Johan Hallgren skötte mycket av backing sången och hade även några egna sångrader. Måste lyssna noga om det är han som sjunger dessa på skivan oxå. Framförallt i låten Chain Sling från Remedy Lane där han sjöng hela refrengen medans Gildenlöw stod och morrade och grymta i bakgrunden.

Posted

Det är kul att se att Simon på bild.

Har känt honom sedan många år tillbaka då vi växte upp i samma lilla håla :cool:

Hörde att de hade kört en aukustiskt del vilket de spelade Halleluja som mina andra barndomsvänner som var där tyckte att jag borde varit där och sett.

Kunde tyvärr inte men det kommer väl mer gånger.

Kul att det uppmärksammades här.

Posted
Pain of Salvation spelade sin andra spelning på Europaturne. Jag var där med öronen spetsade och kameran i högsta hugg!

Dom var riktigt bra måste jag säga.

Det var första gången jag såg dom live och låten efter dom 2 lugnare "önske låtarna" i mitten

av konserten satte dom riktigt bra (har glömt namnet på låten).

Får ta å' lyssna igenom plattorna.

Disco Queen låten från deras senaste platta kanske inte är vad man är van att höra från herrarna.

Måste nog säga att den bara var sådär.......men den växer kanske med tiden

/// Peter

Posted
Det är kul att se att Simon på bild.

Har känt honom sedan många år tillbaka då vi växte upp i samma lilla håla :cool:

Hörde att de hade kört en aukustiskt del vilket de spelade Halleluja som mina andra barndomsvänner som var där tyckte att jag borde varit där och sett.

Kunde tyvärr inte men det kommer väl mer gånger.

Kul att det uppmärksammades här.

POS9.jpg

Kul!! Halleluja är just det liveklippet jag har, jag ska försöka få upp det.

Då tar vi en till bild på Simon & Johan.