svejk Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 Hejsan min första post på forumet. Heter Thomas är från Örebro. Är en musik älskare med mycket blandat i hyllan. Spelar på Harbeth Compact7 aktivt delning vid 80hz där basmoduler med TC Sound tar vid dragna av Icepower monoblock. Över 80hz har jag VAC 30/30 slutsteg försteg Air Thight 2 Cd en gammal moddad TEAC med Licence DAC. Spelar riktigt vettigt det mesta i musik väg låter musik. Musiken jag tänkte tipsa om är Lucinda Williams senaste alster West. En av mitt hjärtas damer. Kan sorteras in i altcountry singer/songvriter facket. En varierad fantastiskt bra platta, Bill Frisell lirar gitarr. Klart över medel i ljudkvalitet. Har ni inte lånat erat öra till Lucinda passa på. Quote
Leffee.e Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 Hej Svejk Så du har hittat hit Ta med skivan på Söndag (När vi går igenom svensk högtalarkonst) /Leffe Quote
Tompa Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 Hejsan !! Här har du ett trevligt hifi forum, välkommen !! //-- Tompa -- Quote
eliot Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 Välkommen Spelar på Harbeth Compact7 aktivt delning vid 80hz där basmoduler med TC Sound tar vid dragna av Icepower monoblock. Över 80hz har jag VAC 30/30 slutsteg försteg Air Thight 2 Cd en gammal moddad TEAC med Licence DAC. Spelar riktigt vettigt det mesta i musik väg låter musik. En intressant kombination som du gärna får visa bilder på VAC (Valve Amplification Company) och Air Tight är inga direkt vanliga märken i Sverige.... //Eliot Quote
Mattias Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Välkommen till Euphonia Thomas. Kul att du hittat hit som medlem Musiktips redan i första tråden har en känsla av att det kommer fler musik/skivtips och de ser jag redan fram mot. Spelar riktigt vettigt det mesta i musik väg låter musik. Kan intyga att det spelar musik nåt fantastiskt hos Thomas /Mattias Quote
Terminator Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Välkommen! Och jag kan också intyga att det låter finfint och det är Thomas som fått mig att börja fundera på aktiv delning (även om det inte slagit igenom riktigt ännu... ). Quote
torbjorn Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Hejsan min första post på forumet. Heter Thomas är från Örebro. Är en musik älskare med mycket blandat i hyllan. Spelar på Harbeth Compact7 aktivt delning vid 80hz där basmoduler med TC Sound tar vid dragna av Icepower monoblock. Över 80hz har jag VAC 30/30 slutsteg försteg Air Thight 2 Cd en gammal moddad TEAC med Licence DAC. Spelar riktigt vettigt det mesta i musik väg låter musik. Musiken jag tänkte tipsa om är Lucinda Williams senaste alster West. En av mitt hjärtas damer. Kan sorteras in i altcountry singer/songvriter facket. En varierad fantastiskt bra platta, Bill Frisell lirar gitarr. Klart över medel i ljudkvalitet. Har ni inte lånat erat öra till Lucinda passa på. Hej, kul med någon mer som gillar Lucinda här på forumet - kan bara instämma - West är mycket bra (har nästan snurrat oavbrutet senate veckan)! Tänkte tipsa om Greg Browns senaste platta "The evening call". Gillar man Lu så tror jag att man också kommer att gilla denna. Musiken kan väl sorteras in samma fack som Lucinda. M.v.h Torbjörn Quote
svejk Posted February 22, 2007 Author Posted February 22, 2007 Tack för erat välkomnande! En Lucinda diggare till kul. Ja hon är fantastisk en så stark och samtidigt så sårbar/ känslofull röst är inte vanligt. Samt att hon är en mycket driven låtskrivare Och naturligtvis är hon bland världens vackraste 55 åringar! Såg henne på Cirkus i Estockholmo 93? Var en topp 10 konsert för mig hoppas innerligt att hon dyker upp framöver. Aktivt delning. Ja jag gillar det. Tycker jag lyckats integrera det riktigt vettigt. Kan utnyttja 300B steget där det är bäst och de billiga glasslådorna till botten. Air Thight och VAC är som sagt inte vanligt i Svedala. Unitet Marketing tog hem en de några år. Avalon plockar tydligen hem AT. I synnerhet AT steget är det inuti en otrolig finnich hardvirat. Konstruktören var in på 80-talet någon boss på Luxman. Skall se till att någon kan fota lite åt mig så jag kan lägga upp lite bilder. Fixar det inte själv eftersom jag är fysiskt handikappad genom olycka i vuxen ålder. Ojsan pajar ju en musik tråd. Får skriva mera på andra ställen. Tyckte jag kunde börja här. Känns riktigt då jag är mer musik än hifi människa! Quote
x2000 Posted March 3, 2007 Posted March 3, 2007 Hejsan! Kul att det finns fler som gillar den fantastiska Lucinda W. Men var det verkligen 93 du såg henne på Cirkus? Jag tror att måste ha varit 2003, för då var undertecknad där. Den nya Cd´n är som du skriver mycket bra. (Skivor där Jim Keltner spelar trummor på är oftast bra ) Ett tips är att införskaffa, för er som inte redan har den, Lucindas live skiva från 2005 ... Live @Fillmore East Finns till lågpris på bl a CDON. 79 pix för en dubbelcd! Quote
svejk Posted March 3, 2007 Author Posted March 3, 2007 Stämmer 03 var det 19 maj för att vara lite Messersmitt! Live skivan är fin samt Essence, Car Whel.... och några andra. Hoppas innerligt att hon kommer tillbaka. Lucinda skall vara tämligen neurotisk flygnoja bla. Quote
Recommended Posts