plundin™ Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 jag tycker detta att handlarna gör öppen reklam som här så man behandlas som vuxen är kanonbra.. Då fungerar realationen ju på samma sätt som LIVE då man ses... Visst, jag har inget emot att man demonstrerar sina produkter och instalationer virtuellt; MEN, då tycker jag nog att man bör annonsera detta på ett tydligt och hederligt sätt i rubriken eller underubriken... Eftersom jag har en smula publisistisk erfarenhet så kanske jag har ett känsligare sinne för balansgången i detta slags situation. Det är på inget vis det värsta jag sett, man har ju sett vissa svenska HiFi publikationer som på omslaget till vart och varannat nummer använder bilder "lånade" från producenterna som omskrivs i numret... en lång analogi kanske, men det visar tydligt på hur nära det är mellan konsumeter, media och säljorganisarioner/tillverkare i vår lilla HiFijungel... nu skall jag vara tyst i denna tråd så ni får njuta sladds bilder i frid... /ptr Quote
Tompa Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 Hihihihi, så du kunde inte hålla dig längre !!! //-- Tompa -- Quote
K-man Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 Achuphase A60? Hmmm...under Gondulen får jag iallafall färgkänslan av en Accuphase...men den är för låg för slutsteg...troligen ett försteg... \\K-man Quote
P-pan Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 Hmmm... några Audio Research på lösbit... ? Quote
K-man Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 Hmmm... några Audio Research på lösbit... ? Ja, jag får också Audioreasarchvibbar...nere till höger...? \\K-man Quote
Guest Zalve Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 jo,,, dubbla Accuphase till vänster, kanske ett Riaa nere till höger ARC ? Quote
K-man Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 jo,,, dubbla Accuphase till vänster, kanske ett Riaa nere till höger ARC ? Ja, nu ser jag och fattar därmed Matrixens kommentar än bättre...där fick jag förklaringen till varför inte färgerna stämde med PI8! Jaja...man kan ju inte alltid ha helt rätt..! :D \\K-man Quote
Matrixen Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 Fick också ARC associationer nere till höger, men fick inte ihop någon meninsfull apparat att passa tillsammasn med achuphaseprylarna... Quote
mayro Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 Plundin.. ajaja. du läste mig fel. menade ingen motsatts till dig. bara att om sladd startar en tråd så vet man ju liksom att den innehåller reklam om egna produkerna på nåt sätt.. .... och otandet slut.. förlåt. till topic då.. Hur kan ni ens gissa vad bilden förställer .. är ni så vana vid bilder av sladds produkter grabbar.. då har det gått långt.. Quote
K-man Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 Hur kan ni ens gissa vad bilden förställer .. är ni så vana vid bilder av sladds produkter grabbar.. då har det gått långt.. ...det värsta är nog att det inte spelar så stor roll varifrån bilderna kommer...vi har nog nått en allt för hög nördnivå helt enkelt... \\K-man Quote
mayro Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 ...det värsta är nog att det inte spelar så stor roll varifrån bilderna kommer...vi har nog nått en allt för hög nördnivå helt enkelt... hahahaha,, den va bra... jag försökte se jag med. .. ...så man är nog lite nörd´varning på.. men sedan kom jag på att jag kan ju se bilden i klart bild.. Ser man inte namet så vet jag ändå inte vad det är ju... Quote
Timbre™ Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 ...det värsta är nog att det inte spelar så stor roll varifrån bilderna kommer...vi har nog nått en allt för hög nördnivå helt enkelt... Reklamfrågan kommer upp med jämna mellanrum och för att inte mixa den med en spännande bildtråd kan det vara dags att ta det som ett separat ämne där vi reder ut forumets förhållande till hifibranschen, till reklam och till bildtrådar i allmänhet. Återkommer efter jobbet. Quote
sladd Posted February 22, 2007 Author Posted February 22, 2007 När det gäller reklamfaktorn så har du inte varit särskilt sensibel i allmänhet på forumet Plundin. Men det är OK att du gör ett undantag för mig Och bra att Timbre tar tag i detta i egen tråd. Nördfaktorn är skyhög vad svaren beträffar. Styrningen till vinylsvarven: Själva svarven: PU är från Clearaudio Jag skall också skaffa mig ett stativ till kameran Akustiken består i taket av lika delar absorbenter och diffusorer av ribb-variant. Montering av Golden Horn skedde ovanför gamla lyssningsplatsen och skall flyttas till ovan stolen. . Quote
plundin™ Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 När det gäller reklamfaktorn så har du inte varit särskilt sensibel i allmänhet på forumet Plundin Det är bra om att du upptäckt att jag inte är överkänslig för (dold)reklam... Och mitt först inlägg var menat med en stor spade ironi! Nog om detta i den här tråden! /ptr Quote
stargazer Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 - Vi behöver väl inte förbjuda sladd att visa bilder på system bara för att de innehåller produkter som han säljer jag har inga problem med detta i denna form. "sans och balans" gäller, som alltid. snälla låt oss lämna detta nu och låta tråden fortsätta. den är intressant nog i sig. keep up the good work sladd-ponken :cool: cheers / stargazer, moderator på bildforum Quote
sladd Posted February 22, 2007 Author Posted February 22, 2007 Som falkögonen upptäckt är en del av elektroniken Accuphase Försteget 2400 kraften kommer ifrån ett 7000 stereosteg . Quote
Tompa Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Härliga Accuphase grejor !! //-- Tompa --- Quote
K-man Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 ...och nere till höger ser vi nu att det är Pass Lab... :cool: \\K-man Quote
sladd Posted February 22, 2007 Author Posted February 22, 2007 Nu får K-man berätta vilka högtalare som bor i detta rum... Överkurs :cool: mvh . Quote
Ranefjord Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Om man tittar på de blurrade bilderna, så tycker jag att det lutar åt QRS. Om det nu är sidan av den vänstra högtalaren som syns. Jag gissar nog på QRS i vilket fall. :cool: Quote
Wolfgang Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Ranefjord; Jag tror oxå att de e QRS ....! :cool: W Quote
orpheus Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Ska vi våga oss på att det är Venus??? Patrik(om någon timme Freja ägare ) Quote
K-man Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Högtalare är QRS Venus...tycker precis som Ranefjord att det är det svängda bakstycket på Venus man ser... \\K-man Quote
Guest gurkan Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Eftersom jag i själen känner mig halvasiatisk , upplever jag detta lyssningsrum som mycket tilltalande Men dom som bor här verkar inte ha några varmare kännslor för dig sladd :clown: ( om man ser på vilken sida katanan och wakizashin har uppåt ) mvh gurkan Quote
Guest Zalve Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Venus i Päron kanske ? (Venus är väl redan bestämt!) Quote
sladd Posted February 22, 2007 Author Posted February 22, 2007 Gurkan: Spelar ingen roll så länge de kan betala och är lyckliga efteråt... QRS Venus i ek ., Quote
Tompa Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Det Accuphase 7000 steget skulle gärna fått spela här hemma hos mig, jag gillar det skarpt asså !! :cool: //-- Tompa -- Quote
Timbre™ Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Här finns mycket trevligt i detta rum och jag tycker att akustikutrustningen passar väldigt bra i detta träslag. Det blir en varm och ombonad känsla. Quote
Recommended Posts