Jump to content

Recommended Posts

• Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Jag läste som hastigast att det säljs 4 par/ månad borta i Japan om jag inte minns fel :?:

Jag kan inte ställa den siffran i relation till andra tillverkare men uppmärksamheten tycks ha varit stor.

Posted
Vad säger dagens förstelyssnare... :?:

Dagens förstelyssnare...kan det syftas på mig tro...det gör det nog...

Tycker din beskrivning stämmer bra med min uppfattning också, förutom att jag inte tycker basfundamentet räcker i detta rum...men det kommer väl inte som någon chock... :blush Däremot presenteras den bas som finns mycket tight och rappt med ett förhållandevis bra djup. Kan man med de tilltänkta bassektionerna hålla denna kvalitet ända ned i de lägsta oktaverna så är det mycket imponerande! ...då skulle jag verkligen hänga ut tungan!!

Dessa talare är i denna setup riktigt duktiga på att mejsla ut detaljer och presentera dem exakt och konsist oförskönande utan att för den delen bli spretig och osammanhängande. (Hmm...knappt jag fattade själv vad jag skrev där...) De lyckas på något sätt hålla kvar musiken mitt bland alla detaljer...ibland känns det som vissa högtalare väljer...musik...ELLER...detaljer...

\\K-man

Posted
Ja, det hade varit läge för strandriggen efter ett tag och om detta beror på slutsteget, hög hifiaktivitet eller det inströmmande solljuset har jag inte riktigt klurat ut. Kanske en kombination... :?::)

Stor del tror jag beror på slutsteget...det var bra varmt...man håller inte gärna handen på slutsteget...reflexen sa mig "ta bort handen..det är för varmt" vilket väl betyder minst 40grader? Och med tanke på dess storlek så är det ganska stor effektivt värmande yta på detta element...!

\\K-man

Posted

I slutet av dagen spelade jag Josefine Cronholms Wild Garden, och det var en skiva som passade denna omjusterade setup klockrent. Denna skiva presenterades på ett sätt som jag aldrig hört den tidigare! Helt enkelt sanslöst bra! Jag tror nästan vi lyssnade igenom hela skivan och samtliga vi tre kommenterade det flera gånger.

Det var en rent spöklik holografisk presentation av de olika instrumenten och med Josefine tydligt placerad fritt stående från musiken, och hade jag blundat hade jag nästan sett konturerna.

...så något klart speciellt verkar han allt hittat i högtalarkonstruktiosväg denna man!

\\K-man

Posted

Hur grejar detta system lite ACDC live med lite drag på volympotten då? att det går fint att lira en "tanta" med lite "klingiligeklonkande" här o där e en sak.. men att lira där det krävs en del mer av systemet är en annan..speciellt om man vill ösa lite också ..

Undrar också sedan dessa är förbrukade var i hela friden man sedan återvinner aluminiumen .. för i burkinsamlingen går det nog inte fast det är burkar. :app:

Posted

AC/DC vet jag inte, men jag lirade Dream Theater, och det funkade hur fint som helst...men som jag kommenterade innan så tycker jag att det saknas lite basfundament, märks inte minst vid sådan musik...

\\K-man

• 2 weeks later...
Guest Audio Concept
Posted

last1.jpg

... här lastas i USA - nästa par till Sverige.... snart här....

mvh, Audio Concept

Posted

Det känns nästan tajmat :) för det lustiga är att vi just nu sitter och trycker på ett bildpaket som med K-mans datatekniska hjälp gör oss redo för en presentation av Yoav Geva och YG Acoustics.

YG%20Press001.jpg

Posted

En sak är säker

På detta forumet finns det inget som heter dåligt tajmat :)

Här är det bara klockrent som gäller :D

Detta skall bli väldigt spännande att följa