Jump to content

Recommended Posts

• Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Väldigt snyggt..

Vad är det för söt liten mojäng i mitten av racket? :)

Posted
Väldigt snyggt..

Vad är det för söt liten mojäng i mitten av racket? :)

Vet inte om den är söt - men det är en DVD-spelare från Panasonic

Posted

Om jag inte gissar fel, så verkar det som att en viss forummedlem tyckte att Capitol II och Diabolo gav mersmak :mm:

Den uppställning ger mig uppgraderingsångest om inte annat :app:

Posted
Vet inte om den är söt - men det är en DVD-spelare från Panasonic

Det har säkert att göra med aluminiumplankan bakom hyllan för den leder upp till en bildskärm.

Posted
Om jag inte gissar fel, så verkar det som att en viss forummedlem tyckte att Capitol II och Diabolo gav mersmak :mm:

Den uppställning ger mig uppgraderingsångest om inte annat :app:

Men om jag har förstått det hela rätt så är detta ingen ändhållplats på Gryphonrutten... :?: Gryphon Antileon Signature Series finns även som monoblock. Vilken effekt kan man plocka ut med ett sådant i 1 ohm... :?:

Posted

Ojdå, här rullar det på, dags att hänga på tror jag!!

...jag hämtade ett paket skivor på posten idag...så jag har grävt ned mig bland dem...alltid lika härligt!

\\K-man

Posted
GRYMT!!

Spännade minst sagt..

Och jag måste berömma dina bilder Timbre! :o

Man har en hel del övning kvar.. :cool:

Muse, grejen är att dom verkliga bilderna är på väg med posten... :mm::D Hittar bara paketet rätt och vi får ordning på det digitala går vi in i kapitel två. Först blir det dock lyssningsintryck och här måste jag överlägga med K-man... :)

Posted
Men om jag har förstått det hela rätt så är detta ingen ändhållplats på Gryphonrutten... :?: Gryphon Antileon Signature Series finns även som monoblock. Vilken effekt kan man plocka ut med ett sådant i 1 ohm... :?:

1400 för mono och 1200 för RMS stereo enligt specifikationen. Sitter samma nätdelar i varje monoblock som i ett stereoblock.

Posted
Ojdå, här rullar det på, dags att hänga på tror jag!!

Ja, det ger begreppet tajming en ny innebörd... :D Innan vi kör rummet i helbild, vad var det som slog dig först... :?:

Posted

Ja, inte är det något man bollar med direkt! Jag fundera mer än en gång på hur det skulle sett ut på golvet om man började justera placeringen genom att skjuva aluminiumblocket över parketten... :o:diss::D

YG107.JPG

...och lika stort som det är, lika hett blev det! Det alstrar en ruskig värme. Det blev lätt en annan klimatzon i lyssningsrummet jämfört med t.ex. köket....men det doftade gott kaffe och Budapestbakelse därifrån.....fast dit hann aldrig Timbre...undrar varför? ;)

\\K-man

Posted
1400 för mono och 1200 för RMS stereo enligt specifikationen. Sitter samma nätdelar i varje monoblock som i ett stereoblock

Kraftigt tilltagna powerbanks kan man förmoda. Pengar på banken eller pengar i Antileon... :?::)

Posted
Ja, det ger begreppet tajming en ny innebörd... :D Innan vi kör rummet i helbild, vad var det som slog dig först... :?:

Vad som slog mig först...det beror lite på vad du menar med det... :blush

Fast då jag först äntrade rummet var det första som slog mig att högtalarna var klart djupare än jag uppfattat på bilder samt att de var ännu läckrare i verkligeheten!

Det andra som slog mig var att detta "lilla söta" slutsteg stod på golvet..och inte i hyllan...det har sina förklaringar. Jag vet inte om du kom ihåg vad som hänt med det till synes vanliga Solid-Techracket...eller om jag skall dra det?

\\K-man

Posted
Jag vet inte om du kom ihåg vad som hänt med det till synes vanliga Solid-Techracket...eller om jag skall dra det?

\\K-man

Ja, det var ju en especial för anpassning till stereosteget... :?::mm:

Posted

Då drar jag den...och använder denna bild som illustration...

YG112.JPG

Steget är ju som flera kommerat rätt stort...och faktum är att det är ännu större!? :o

Solid-Tech-racken upplevs ju vanligtvis inte som så smala...men här räcker det inte till, så ägarens far som är händig med snickeriet har skapat nya hyllplan med dryga decimeterns breddning...de gamla planen har funkat som formmall...allt för att få in steget mellan benen... :cool:

\\K-man

Posted

Haa, va häftigt! Jag tyckte väl att det såg ovanligt rymligt ut för ovanlighetens skull, Radius-racket.. :)

Det där borde Soild Tech apa efter.. Mycket snyggare sådär i "widescreen".

Posted
Matrixen: 3-4sådana vore något för dina b&w :evil:

Jag har nog tänkt/drömt tanken, men det faller nog på både värmen och framförallt ekonomin. Två biampade Encore är mitt något mer "realistiska" mål :blush

Guest Audio Concept
Posted

Som tidigare nämnt komemr vi att ta in YG till Sverige. Det första paret lämnar strax gaffeltrucken (behövs) i Denver. Vi visar YG i förbindelse med öppningen av vår nya affär, vilket blir under senare delen av Mars.

Den första model som kommer in är den samma som är testad här, - inkl ställ.

mvh, Audio Concept

Posted

Som sagt. :cool:

Audio Concept har "höjt ribban" för hifi i denna eftersläpande region STHLM. Väldigt roligt. Nu har man fått ett sådant där ställe man bara MÅSTE besöka varje gång då man är i stan på besök. och mången fru har numera fått en dag till att shoppa kläder i stan medans männen "bara tittar bort till robban" en sväng... :D:)

Posted
värmen fixar man med "Klass A" klädsel.. Kortbrallor o tunn skjorta... :cool:

Ja, det hade varit läge för strandriggen efter ett tag och om detta beror på slutsteget, hög hifiaktivitet eller det inströmmande solljuset har jag inte riktigt klurat ut. Kanske en kombination... :?::) Första skivan in i Prestigen var Patricia Barber Verse som effektivt suddade bort eventuella förutfattade förväntningar på ljud ur aluminiumlådor. Toppen var mjuk ocjh följsam med mycket detaljer och här fanns ett basfundament som kändes rätt i detta rum. Ljudbilden var relativt låg och smal vilket gav en välbekant "tunnelkänsla" som jag ibland kan uppleva här hemma. Mitt i allt plåtande började K-man flytta högtalare :) och redan långt från sweetspot hörde jag att någonting var på gång. Ökad höjd och bredd, större mellanrum mellan instrumenten och en luftighet som var mycket tilltalande. Uttrycket "försvinna ur ljudbilden" passar bra här.

YG Acoustics Anat Reference är snabba och samtidigt naturligt mjuka vilket är en tilltalande kombination i mina öron. Verse spelades upp på distans med bibehållen detaljrikedom och jag upplevde aldrig att ljudet kastades mot lyssningspositionen. Däremot fick jag intryck av att dessa högtalare är mycket känsliga för placering och att de nog kan vara väldigt avslöjande ifråga om kablage och förstärkeri. Här används referenskablage från Cardas men YG Acoustics använder själva Kimber Select vid utveckling och avlyssning av sina produkter. Även internkablaget består av Kimber Select och här finns en hel del kostsamma detaljer som placerar modulerna i en mycket hög prisklass för att vara stativare. Något Sverigepris är säkert inte bestämt ännu och vi återkommer när det är aktuellt.

Vad säger dagens förstelyssnare... :?:

YG119.JPG

Posted

Uahh 18.40 och dagen har bara börjat :)

Vad hände?? just det jag bröt visst ihop för ett par bilder sedan :cool:

Ja jädrar vilken trevlig uppsättning, ser väldigt stilrent ut det gillar jag

mer lyssningsintryck tack

Posted
Uahh 18.40 och dagen har bara börjat :)

Det skall kanske tilläggas att YG Acoustics har fått många positiva omdömen från framträdanden på mässor i USA men det tycks ändå vara i den uppgående solens land som framgångarna är störst än så länge. Japanska Stereo Sound har ägnat mycket spaltutrymme åt deras produkter.

YG007.JPG