Timbre™ Posted February 19, 2007 Author Posted February 19, 2007 Spännande att se nya saker för ens ögon ta form.. En skönhet i helfigur... :cool: Quote
zood Posted February 19, 2007 Posted February 19, 2007 Detta var helt i min smak, mycket snygga högtalare och lika fina bilder Quote
Timbre™ Posted February 19, 2007 Author Posted February 19, 2007 Detta var helt i min smak, mycket snygga högtalare och lika fina bilder Ja, detta är välbyggt och gillar man HighTech-looken så blir ju dessa högtalare en frestelse... Quote
stargazer Posted February 19, 2007 Posted February 19, 2007 Mums! / stativar-fetischisten stargazer börjar flämta och andas oregelbundet :cool: Quote
mayro Posted February 19, 2007 Posted February 19, 2007 Hala stativ.. Hmm.. kattproblemet var vips löst... Quote
zlay3r Posted February 20, 2007 Posted February 20, 2007 Ingen får känslan av att ljudet kan bli lite "hårt" eftersom lådan är gjord i hård aluminium? Quote
Ekman Posted February 20, 2007 Posted February 20, 2007 Det är nog bara en fördel att ha en låda som absolut inte spelar med. Quote
erik Posted February 20, 2007 Posted February 20, 2007 Och varför skulle inte aluminium "spela med"? /Erik Quote
Guest Zalve Posted February 20, 2007 Posted February 20, 2007 Det är nog bara en fördel att ha en låda som absolut inte spelar med. Är rätt säker på att det bara är en utvändig låda vi ser, annars skulle nog det vara tätare skarvar. BTW: Snygga linjer Timbre! Hur länge fick du flytta högtalaren för att hitta den? Quote
zlay3r Posted February 20, 2007 Posted February 20, 2007 Dom som inte förstog det så var jag ironisk i förra inlägget Quote
Ekman Posted February 20, 2007 Posted February 20, 2007 Aluminium är ett väldigt resonansfritt material. Quote
eliot Posted February 20, 2007 Posted February 20, 2007 Aluminium är ett väldigt resonansfritt material. Hur har du kommit till den slutsatsen - Jag skulle tycka att trä vore mycket bättre Quote
Timbre™ Posted February 20, 2007 Author Posted February 20, 2007 Är rätt säker på att det bara är en utvändig låda vi ser, annars skulle nog det vara tätare skarvar. BTW: Snygga linjer Timbre! Hur länge fick du flytta högtalaren för att hitta den? Här finns dubbla lager laserskuren aluminium så det är en riktig iakttagelse. De bägge lådorna är uppbyggda av skilda slags aircraft aluminium och i baffelstycket ingår titanium. Därmed är det nog endast K-man som får flytta på en högtalare i detta hus så det var bara att dra in magen, klämma in sig i hörnet och vänta in solen. Dubbla WBT-terminaler öppnar upp för biamping/biwiring och i produktbladet rekommenderas en "steady amplifier" till Anat Reference Main Module med sin nominella impedans på 4 ohm och ett impedansfall ner till 2,7 ohm. De bägge basunderdelarna är aktiva och utrustade med kraftigt förstärkeri men här finns ett slutsteg som nog hade kunnat driva det mesta... :cool: Quote
eliot Posted February 20, 2007 Posted February 20, 2007 Därmed är det nog endast K-man som får flytta på en högtalare i detta hus Är vi hemma hos K-man Quote
Timbre™ Posted February 20, 2007 Author Posted February 20, 2007 Apropå aluminiumdebatten så förstärks Concordekänslan av att elektroniken är placerad på tjocka och solida aluminiumplattor. Audio Aéro Prestige och det här måste ju väga en del... Quote
Timbre™ Posted February 20, 2007 Author Posted February 20, 2007 Är vi hemma hos K-man Nä, men K-man har finslipat uppställningen och prickade in ett makalöst högtalarsläpp under tiden som bilderna togs. Quote
mayro Posted February 20, 2007 Posted February 20, 2007 vad "högtalarsläpp" osv?? är nog lite trög här just nu.. vad menas... Säljer K man dessa burkar eller vad?? Quote
Matrixen Posted February 20, 2007 Posted February 20, 2007 vad "högtalarsläpp" osv?? är nog lite trög här just nu.. vad menas... Säljer K man dessa burkar eller vad?? Jag tror Timbre åsyftar K-mans högtalarplaceringstalang. Ljudet brukar släppa fint från högtalarna, när han slipat på placeringen lite. Quote
Timbre™ Posted February 20, 2007 Author Posted February 20, 2007 vad "högtalarsläpp" osv?? är nog lite trög här just nu.. vad menas... Säljer K man dessa burkar eller vad?? Nej, K-man har ingen koppling till hifibranschen men han är ruggigt duktig på att ställa in högtalare... Det slutade med en otrolig luftighet och ett öppet soundstage. Den sista lyssningen ägde rum med spindlar av och enligt senaste uppgift är denna woofer specialmodifierad av ScanSpeak för YG Acoustics. Quote
mayro Posted February 20, 2007 Posted February 20, 2007 nu fattade jag.. :cool: det va ju enkelt.. För enkelt för att fatta till o med. . Quote
Timbre™ Posted February 20, 2007 Author Posted February 20, 2007 nu fattade jag.. :cool: det va ju enkelt.. För enkelt för att fatta till o med. . Det kan ju också va' rapporten som är något oklar men helt klart är att denna ringradiator sträcker sig upp till 40 kHz i sin bandbredd och modulerna har ett arbetsområde från 40 Hz till 40 kHz. Kanske inget för basentusiaster men på medhavd Patricia Barber var det fullt tillräckligt för min smak. I ärlighetens namn skall sägas att det var K-man som lyssnade mest då det blev mycket plåtande denna lördag. Quote
zood Posted February 20, 2007 Posted February 20, 2007 Finns dessa högtalare att beskåda i någon butik här i svedala? Timbre dina bilder borde ju finnas med i produktkatalogen för dessa hägtalare Makalöst fina bilder Ja jag vet, det hänger på ljuset men ändå Quote
Guest Peo Posted February 20, 2007 Posted February 20, 2007 Håller med zood, kanonfina bilder Timbre! Speciellt närbilden i din senaste post, den är grym! Quote
Timbre™ Posted February 20, 2007 Author Posted February 20, 2007 Finns dessa högtalare att beskåda i någon butik här i svedala? Detta par kommer straight from Denver och det finns ingen distributör i Sverige än så länge. Här i infallande dagsljus utan blixtinblandning. Quote
Timbre™ Posted February 20, 2007 Author Posted February 20, 2007 Håller med zood, kanonfina bilder Timbre! Speciellt närbilden i din senaste post, den är grym! Har även en del intima ringradiatorbilder men risken är att man proppar igen tråden så det är nog lika bra att gå över på elektroniken. Stilrent och elegant tycker jag. Quote
Guest gurkan Posted February 20, 2007 Posted February 20, 2007 Hej , Robert ( Audio Concept ) har beställt ett par som kommer lagom till invigningen ( mars-april ). Vet tyvärr ej vilken model Kollar imorgon mvh gurkan Quote
zood Posted February 20, 2007 Posted February 20, 2007 Hej , Robert ( Audio Concept ) har beställt ett par som kommer lagom till invigningen ( mars-april ). YES!! :cool: Quote
Timbre™ Posted February 20, 2007 Author Posted February 20, 2007 Hej , Robert ( Audio Concept ) har beställt ett par som kommer lagom till invigningen ( mars-april ). Vet tyvärr ej vilken model Kollar imorgon mvh gurkan Det blir spännande och förstärkeri finns ju att välja på. Här har vi 2 x 150 W klass A i 8 ohm (1200 W i 1 ohm) och detta slutsteg lyfter man nog inte i onödan. 96 kg har jag för mig och aliminiumplattan blir ju heller inte så liten... Quote
zood Posted February 20, 2007 Posted February 20, 2007 Och där bröt jag ihop jösses vilket steg Quote
Recommended Posts