Jump to content

La mayro besöker Stockholm


mayro

Recommended Posts

Ja dessa konstiga bilder på mig :diss:

Men några ord om LA mayro. Jag har ju under mina 40 år i stereoträsket alltid hållit mig till transistor mest av förutfattade meningar Ni vet... krångligt med rörbyten, svampig bas mmmm Men får väl tänka om. I tråden på HIFIforum i höstas provade jag ju mycket gott resultat JJ int 20Wattare och ASL 60 W. Och nu denna Mayro. Otrolig dynamik, DJUUP bas och dessutom finlir.. Skall bli verkligen kul att höra den "färdiga" integrerade LA Mayron så småningom. Vad jag förstår blir denna, till skillnad från prototyperna, helt bestyckad med superkomponenter (plus fjärr!!) rakt igenom :):)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 295
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja järnsplikar..

Du måste labba med bilderna i Photoshop(horror shop)!

Den röda blicken ser äcklig ut, som någon fisk typ..

Men det finns andra som kan de bestämda ut också!

Knuten näve och munnen full med godis.. :cool:

10.JPG

Link to comment
Share on other sites

musemannen.... :black: En notering bara.. Så där ser INTE mina nävar ut då dom ÄR knutna.. Lovar... :D

asimow66

Ulf hade ett erbjudande till oss .. Att den som lyfte detta krellsteg på raka armar rakt ut framför sig o bar det ner till vägen fick det gratis...

Inte ens någon provade.. Inte ens provade.. Så ta kran med dig.. Tyvärr så får du åka till värmland numera med kranen.... För vet du vem detta är... :D

Mssresangignos032.jpg

Link to comment
Share on other sites

asså.. tio pannor upp sedan jag slutade röka.. tio jävla :angry: :evil: kilo PÅ redan några för många ifrån före man stoppade..Och det gick FORTARE än man anar det....... :diss:

men jag har fått bättre flås.. Mår bättre fysiskt.. Samt kämpar med att hålla mig röfri via att ge mig presenter i form av saker som jag talar om för mig själv att det är i stället för ciggen.....

Andas numera utan att det piper som en gamal gubbe .. lena säger jag förr lät som jag dog snudd på då jag sov..

Så dessa tio kg kan jag slåss med sedan. medans mitt liv troligen inte kunnat fixats om jag fortsatt som jag gjort... .. Så nu oroar man sig för om det var för sent eller ej...

Aldrig är det bra... :D

nej men sablar vad skönt det är- riktigt härligt faktiskt... med viktökning o allt så är det helt kanon.. Men fortfarande svårt svårt svårt.. Jag är så vansinnigt röksugen... :cool:

helsjukt..

sedan måste jag påpeka att muse tagit bilder som inte ens min dotter känner igen mig på.. Så det är ren skär mobbing som muse sysslar med.. Hämd för mina fina jag råkar tagit vid nått tillfälle... ja du har väl ansett jag tar nån lite speciell bild av dig också tror jag.,.

Link to comment
Share on other sites

Bra du påminnde mig PG. :o . Jag hade ju glömt visa den viktiga mannen som kom med Phille från början hem. vilket var starten på hela denna LA mayro historia...

Per G jeppson.. En go gubbe med hifiblick från tommelilla.. samt ursprumgsfadern till allt detta..

testresa-007WEB.jpg

Och här ser ni den trygga kraftfulla mannen i stående ställning upprätt.. Kvällen innan hade det INTE varit lika lätt att se denna man lodrätt förtäljer ryktet..

testresa-003WEB.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hihihhihihi... :D:D:D Den satt, den...!

Ja jag förstår muse undrar efter han tidigare bokat den platsen :cool:

men men. Nu åker vi.. Jo det är jajein och hans flickvän och kompisar som hälsar på en snabb sväng innan resa till värmland..

Mssresangignos049.jpg

Och det är ett rätt medtaget sällskap skall sägas .. Sthlm by night kan ta kraft från även den bästa.. Och jajins flickvän var inte glad åt kameror denna dag.. men hon tittade och sa ok till bilderna.. Muse osv kan man lite fotomobba.. men inte våra kvinnor..

Där går gränsen... även för mig..

men som ni ser så blir denna helg mer i Sociala termer.. Men bakom hifi apparaterna finns ju mäniskorna som sagt.. :app:

Link to comment
Share on other sites

Här är föresten jajeins flickvän... Och hon såg faktiskt ändå pigg ut fast tydligen sthlm slutade vid 5 på morronen.. :) Och detta tog inte allt för många timmar senare.. 10,15 var klockan som sagt på förmiddan..brrrrr.. :cool: ..

Mssresangignos050.jpg

Link to comment
Share on other sites

Så står det trevliga gänget från värmlands skogar där färdiga inför sin resan hemåt... Och KSA 300S rister av glädje över att snart få göra det den byggdes för.. Spela musik..

Mssresangignos053.jpg

Men ser man ulf´s min så är detta ett ögonblick av lite sorg.. Han har verkligen älskat alla timmar dessa Krellar gett honom av musiklyssnande. Så lite sorg är det allt... :(

Mssresangignos054.jpg

Men snart tänker man.. "What a häck va" på bonsk jämshögsmål och går vidare.. Varför gråta över en gamal kärlek då man kan skratta med en ny som sagt.. :)

Link to comment
Share on other sites

sedan vankas det lunch.. och efter pizza o alskönsa onyttigt vankas det mer nyttiga grejor som ni ser här..Ulf´s fru är nu hemma som ni förstår.. Då blir det lite mer ordning o reda så att säga... :app:

Mssresangignos056.jpg

:D Nu inser ni varför Lena inte växer på bredden...

Mssresangignos057.jpg

Link to comment
Share on other sites

eliot

du menar att det skulle se mer ut så här då hififolk är ute o leker...?

Mssresangignos016.jpg

:D

Det är just därför Ulf´s fru sätter ner foten lite då hon vet vi missköter oss totalt då hon är o jobbar vid våra små hifimöten.. Hon "känner" ju "sina löss på stigen" som sagt.. :blush

Link to comment
Share on other sites

16,54 sitter Lena o Ulf o lyssnar på en ny skiva som både han o vi köpt var sitt ex av på mediamarkt...

Mssresangignos062.jpg

Då kl 17,00 ringer på dörren och detta glada men trötta gäng kommer in på besök.. Verkligen kanonskoj detta!! Jag måste erkänna jag slarvat lite med dessa herrars namn inbördes.:blush Men det är grabbarna som för Silverline samt YBA osv i Sverige som tittade förbi trotts sitt hektiska schema med mässavslut osv...Asså det är hela gänget "Performance Audio" som tittar in...

Stående från vänster tror jag om jag inte minns fel namnet skall bli..från vänster..

Mats sedan Johan och Jens helt till höger.. Och så Ulf då som tar emot grabbarna..hoppas det blev rätt trotts mitt lite kassa namnminne...

Mssresangignos064.jpg

Link to comment
Share on other sites

Usch vad äckligt det ser ut med alla pizzor, bearnaise och pilsner.. :dead:

Det ser ut som något PG utfodrar sina grisar med.

Men det var väl därför inte hissen orkade med oss alla (i ett närliggande P-hus) intill

Gignos-mässan!

Vi väger över 100kg/pers så det vart nog ett halvt ton fläsk i hissen..

Det knackade i vajrarna och sedan gav hissen ifrån sig ett -"Gå era grisar" i form av en ilsken signal.

Mayro och jag fick gå, men det gjorde nog inget, snarare tvärtom. :cool:

No more pizza pojkar!

Link to comment
Share on other sites

Så efter lite fika så sätter sig grabbarna in för att se samt höra Silverline och LA mayro..eller var fikat lite senare.. hmm.. jaja. spelar mindre roll...

Stackarna.. Efter en hel helg med hifi o spelande sätta sig o lyssna... trötta o slitna till trotts.. Så spirar nyfikenheten...

Starkt..... ger respekt det... :)

Mssresangignos066.jpg

Link to comment
Share on other sites

No more pizza pojkar!

va snackar du för nåt dumt nu då :o ... Klart det skall vara pizza.. tror du vi ändrar våra sedvänjor va... :evil:

nej. Det blir att gå för dig o mig o andra åker hiss. men pizza skall hifiträffarna ha.. punkt... :D

Link to comment
Share on other sites

Eftersom både cd och lp är runda samt även de flesta högtalarelement borde väl pizza med sin runda form vara ypperlig hifimat. :app:

klart det är..

Hmm Jag fick leta fram telnummer till preformance Audio o ringa och fråga om namnen.. Jag vart så osäker.. Och visst var det fel som jag skrivit.. NU är det editerat in rätt namn på rätt gubbe...... pinsamt... Men NU stämmer dom i alla fall...

och det visade sig INTE vara hela performance audio som var med.. Det fattades ju Alf där insåg jag då jag ringde Alf nyss..Och konstaterade jag inte ens träffade den mannen live.. Var inte ens inne i det rummet han var i.. :blush

hmmm riktigt pinsamt att inte ha kollen :app:

Skall komma ihåg att ta visitkort nästa gång o antekna stödminnesantekningar på... Jaja. NU är allas namn i alla fall rätt...

det är saker som detta som gör mig så imponerad av grabbarna som fotar på mässorna och håller stenkoll på allt o alla snudd alltid.. Där gäller det att ha rutin. och veta hur man lägger upp saker hit o dit.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...