mayro Posted February 16, 2007 Posted February 16, 2007 Då var det dax för LA mayro att klä av sig rören o packa dom fint.. Inför en resa till sin absolut första fight med den högre rankingen inom hifin.. Spelet kan börja..denna gången är det alvar... leken är slut.. Vinna eller försvinna är det gällande.. Inget annat gäller... :evil: Quote
mayro Posted February 16, 2007 Author Posted February 16, 2007 Och för er som inte sett denna "LA mayro" förr så finns hela första stapplande stegen här att läsa om.. http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=57783 Tyvärr blir slutet av tråden lite tjafsig.. Detta ber jag er om ursäkt för. Och ber er ha överseende med detta och bara skippa det helt enkelt.. så filtrera den delen och ta in det som tråden har i sin tanke att berätta om.. Denna gången är det inte samma känslosamma stämning.. Denna gången är det fight :evil: som gäller.. LA mayro skall visa OM han duger till att kampa med stora pojkarna eller om han är en liten fjunig fjortis bara... Quote
mayro Posted February 16, 2007 Author Posted February 16, 2007 En liten julklapp fick åka med också eftersom tomten kom sent i år.. Slädens medar var ju slut. Så det blev dirtbike till slut med dom sista klapparna.. Men hellre sent än inte alls. Och nu var den med den med.... Bredvid står kartongen med dom finfint packade rören.. Samt vita handskar i tyg för rörmonteringen inte skall kladda ner rören.. Och här står nu kylväskan klar för färd.. Då är det bara att börja bära ner o lasta... Quote
mayro Posted February 16, 2007 Author Posted February 16, 2007 Så då gasar vi till denna killen Och lägger ett På vad dessa Kan och inte kan.. Och här är fulingen som fotat.. Muse tog denna finfina bild av mig.. Min dotter sa följande då hon såg den.. "vad är det där". Jag svarade att det är pappa.. Då tittade hon på mig o sa. "Så ser du inte ut ju" med förvånade ögon.. Jag sa då. Fabror muse är en elaking som tar elaka bilder av folk.. Då sa hon. Va dum han är. medans flinandet spred sig.. Quote
Ekman Posted February 16, 2007 Posted February 16, 2007 ah då kanske ayren blir kortlivad också :clown: Quote
Guest Bernt Posted February 16, 2007 Posted February 16, 2007 ah då kanske ayren blir kortlivad också :clown: Ja, det är inte alls omöjligt faktiskt. Synnerligen seriösa byggen!!! Quote
mayro Posted February 16, 2007 Author Posted February 16, 2007 jo det vore nåt det. Vi hade nog mer i undringarna om den skulle driva dom stora grande lafolia eller ej.. :cool: Quote
Akkelis Audio Posted February 17, 2007 Posted February 17, 2007 Den här killen verkar vara testobjekt nr 1 på dina hifiresor. Det har prövats både det ena och det andra i hans anläggning. Detta skall bli spänannde att följa eftersom jag vet att ni fått strålande resultat med rörförstärkare tidiagare, även då saknades dock fjärrkontroll på grejorna. Ofjärrat kanske låter bäst Quote
Muse Posted February 17, 2007 Posted February 17, 2007 Har Ulf hörselskydd eller Grado-lurar på hjässan? Med tanke på La Mayro alltså.. :cool: Quote
Timbre™ Posted February 17, 2007 Posted February 17, 2007 Kul hörlursbild och plötsligt kom jag bara på det... Detta bör vara en behaglig men samtidigt mycket avslöjande uppgift för LA mayro... :cool: Quote
mayro Posted February 17, 2007 Author Posted February 17, 2007 Akkilius.. Ulf håller ju på och bygger upp sitt nya system.. Det gör å ena sidan att man besöker honom oftare och kan ta bilder.. Vi är ju där så ofta vi kan alltid liksom annars med. bara att då finns inga bilder.. Och eftersom vi är mycket goda vänner så utnytjar jag ju hans klart finare grejor än mina för det riktiga hårdare testandet..Och han mig för kopplandet o trixandet för att "få till det".. Dessutom är vi lite olika bedömmare. Vilket vi utnyttjar hårt i utagningar av saker.. Så då en grej klarar både mig samt ulf samtidigt. Ja då tas Lena in i rummet.. Sitter hon med då o njuter musik är grejen A rankad efter detta.. Gär hon ut medans ulf o jag sitter kvar så är den b rankad... Så ser klassifiserings metodiken ut föresten så vet ni det också. :cool: Sedan åker jag ju oftast även till andra system och provar saker också..så funktionen är mer säkerställd...vikket är LA mayros nästa tripp för övrigt kommande vecka faktiskt om allt går bra...... Quote
mayro Posted February 17, 2007 Author Posted February 17, 2007 Och paketet som tomten kom med var en sådan här.. Ulf och hans fru hade ju en vit bryggare som väl gjort en del koppar fika genom åren..Ulf´s fru talade om att den borde kalkas av snart... Så vi "kalkade bort den" i stället mot en röd sådan. bilden är på våran lika dana.. Så den är ju inte ny på bilden som sagt. Men numera har familjen Ulf en sådan där modern röd också. Och här kommer ett tips. Har ni en "PayC" butik nära er.. Och ni behöver en bryggare.. åk dit.!. pris under 300 kr och den lirar som en dröm på fikamusikalen "gör fikadrickaren nöjd"... och den känns som en klart över 1000 kr bryggare i kvalitet..rosfritt stål osv under färgen..sanslöst bra bryggare för billiga pengar..våra närmsta raggarbilspolare har en sån där dyr moccamaster som alla vill ha.. denna är inte sämre än deras ens i våra smaklökar eller bränna tungfeeling... Lite OT men ändå tas tillfället att ge tips. Quote
hajen1 Posted February 17, 2007 Posted February 17, 2007 Och för er som inte sett denna "LA mayro" förr så finns hela första stapplande stegen här att läsa om.. http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=57783 Tyvärr blir slutet av tråden lite tjafsig.. Detta ber jag er om ursäkt för. Och ber er ha överseende med detta och bara skippa det helt enkelt.. så filtrera den delen och ta in det som tråden har i sin tanke att berätta om.. Denna gången är det inte samma känslosamma stämning.. Denna gången är det fight :evil: som gäller.. LA mayro skall visa OM han duger till att kampa med stora pojkarna eller om han är en liten fjunig fjortis bara... Vilken intressant tråd! Följde ditt råd och skippade tjafset. Detta är en skönhet till stärkare och skall bli mycket intressant att följa. Quote
mayro Posted February 17, 2007 Author Posted February 17, 2007 Då fortsätter vi med det tråden handlar om delvis då.. La mayro... För övrigt ett namn som INTE jag av fett ego har kommit på. Utan ett namn som Lenn Art satte på den.. Och jag erkänner utan att blinka att detta gjorde mig oerhört stolt att projektet fick detta namn... Att få delta efter alla år med trixande i hifigrottorna är ju jäkla skoj ihop med en så seriös konstruktör o tekniker som Lennart.. Och i den gryende vänskapen som etableras och tar form under ett projekt som detta är ju långt ifrån säkert fungera. "teknikern" och "subjektisten" brukar ofta inte riktigt ha samma sätt att se saker på.. Men Lennart visade sig vara en typ av tekniker som i mina ögon är mycket sällsynt.. Han är en subjektivist i förklädnaden av tekniker... Eller tvärt om... är faktiskt inte riktigt säker vilket som är först. båda egenskaperna finns där blandat.. Tänk er själva att höra en vrålkunnig kille säga följande ".Jag vet faktiskt inte hur det kommer sig detta blir så. Men men .. Måste man verkligen veta det? Kan man inte bara njuta av att det blir så?.. Ja faktum är att sådana fraser är INTE vanliga att höra från en tekniker.. Och man VET ju att mannen ifråga säkert kan förklara. men han gör det ändå inte utan ägnas sig endast åt att njuta musik o trivas gott... Gissa om LA mayro har varit skoj att få delta i under dessa månader som gått.. Bara gissa... men som sagt. JAG har inte satt namnet.. utan hedrande fick jag se detta som en ren överaskning.. Och som tidigare skrivet.. jag blev och är förbannat generad men ändå superstolt... La mayro gör sin första entre härmed på stora scener där världsartister såsom Ayre just nu spelar.. Krell har uppträtt här. listan är lång.. Och nu får Fjunisen LA mayro stå på samma sceen.. Snacka om skakiga rör.. ojoj.. Dom gick knappt att få dit i sina hållare ens... Men glädjen att hos denna underbara vän ulf FÅ stå där med dessa storheter som brukligare sett brukar ha sceenen i sin ägo vann. Så modet kom.. Och till en början på skakiga rör spelade LA mayro sina första toner... AJAJAJ vikken sceenskräck han hade... Quote
mayro Posted February 17, 2007 Author Posted February 17, 2007 Och som ni ser erbjuder vi inte så direkt många fördelar via supernätisar osv då vi testar.. Utan testa görs med endast saker som passar i nätbrunnarna.. Och helst endast exakt samma sak som vem som helst har liggande.. Så nätisar samt signalkabel är vanligt billigt.. Signalisen är den vanliga Signal Cable analog two.. en billigt kabelsnutt.samt en lång sådan så den är den ända som oftast räcker till mellan grejorna också... Sedan som sagt vanliga lakrits nätisar.. samt dosa.. Högtalarkablarna fick stanna i. Så dom är inte vanligaste typen direkt. Men dom fick sitta i då dom är bängliga att skruva i o ur ... pallade inte denna gången.. Det är ulf´s Audio Quest Kilimanjaro biwire.. Vi trixade inte heller med olika cd spelare. Utan Ayre fick spela hela tiden.. Inte hemmer satte vi in Velodynen.. Utan den fick stå tyst där enbart.. Så LA mayro hade ett relativt tufft jobb att möta upp eftersom han nu skulle ensak styra hela konserten UTAN bastenorer ...... :cool: Så dom djupa bas stämmorna får LA mayro sköta själv...Så tester är INTE direkt gjorda med den snällaste vägen att ge samma förutsättningar.. Nej LA mayro har ett berg till att övervinna. Han skall ÄVEN ta hand om jobbet velodyne gör för Ayre stärkaren i botten.. Yeeeeeaaaaa... då är vi igång.... nu har uppvärmningen börjat... Quote
Tompa Posted February 17, 2007 Posted February 17, 2007 En bra kaffebryggare är en mycket viktig detalj, nästan livsavgörande !! En kopp nybryggt kaffe framför hifi:n med ett gott musik stycke, det är en sann njutning de !! //-- Tompa -- Quote
mayro Posted February 17, 2007 Author Posted February 17, 2007 Timbre.. Dom där hörlurarna asså.. Jäklar i min lilla låda vad fint dom spelade.. Man förstår att Ulf ser så glad ut med dom på sig.. Men mässan kommer vi till.. I alla fall lite... Quote
mayro Posted February 17, 2007 Author Posted February 17, 2007 Och muse.. Jag satte själv in en bild du tagit o sänt mig.. Den är bara såå jäkla bra.. Sitter på första sidan med introbilderna... herregud vikken bild av mig du fått till där... Quote
Leffee.e Posted February 17, 2007 Posted February 17, 2007 Blir spännande Jag hejar på La mayro Har ju alla förutsättningar med så fina grejjer bakom sej Quote
raindog Posted February 17, 2007 Posted February 17, 2007 Hej mayro! Vi har inte träffats men jag har följt dina äventyr med först de nya Silverline, sedan med Philipsen och nu denna förstärkare. Utan att egentligen veta , så har jag fått för mig att vi har en liknande uppfattning om vad som är bra ljud, så jag ser med spänning fram mot resultatet av denna test. Quote
mayro Posted February 17, 2007 Author Posted February 17, 2007 Raindog evetuellt bor du inte längst bort i landet?? För gör du inte detta så kan du ju bli en av dom som får aggera testlyssnare av ifall egenskaperna spelar fint även hos dig.. Det väljs ju liksom inte ut tillrättalgda "Specialanläggningar" för testande. utan det "tas vad som bjuds" som sagt..Så hoppas du bor lite nära den numera välkända hifi byggden jämshög.. För i så fall ses vi i veckan redan om det fungerar tidsmässigt ...och om lusten finns att vara med o själv lyssna in lite... . Quote
lech Posted February 17, 2007 Posted February 17, 2007 Hej Mayro När det är färdigt på "lilla scenen" är ni välkomna som alltid till "stora scenen" . MVH Lech Quote
ulf Posted February 17, 2007 Posted February 17, 2007 Det syns väl på bilden av mig att jag uppskattdes Grados nya referenslurar GS 1000. Ett otroligt luftigt o engagerande ljud. Klart imponerande Priset 11.000:- var oxå imponerande Sen tillkommer väl hörlursförstärkaren från Harmony Design. Undrar hur bra hörlursförstärkarn i mtt McIntosh försteg kan vara? Quote
mayro Posted February 17, 2007 Author Posted February 17, 2007 Då börjar detta på Dagen. Lördagen.. Detta via att Muse samt hans polare Otto. gled in hos Ulf... Så det blev en snabb liten lyssning på LA mayro innan vi åkte till mässan.. Här sitter pojkarna o lyssnar lite.. Det var dom första tonerna i stort sett. Så lite spännande var det... Efter en snabb lyssning gav vi oss av till Gignosmässan.. Och dit tog vi med Ulf´s lilla fina Casio Z1000 pocket kamera då den tar bättre bilder inomhus tänkte vi... Samt är smidig som sjutton att ha med.. Så min ställdes hemma o Ulfs åkte med.. Ett beslut som snart skulle visa sig ödrstigert dumt beslut... :cool: Quote
mayro Posted February 17, 2007 Author Posted February 17, 2007 Det första vi möter i stor sett förutom det glada ansiktet på Johan lindroos från LTS som stod ute vid ett bord på vägen är denna mörka man Vi letade lite efter honom för att JD sålde skivor till ohyggligt dyra priser ansåg vi.. Så vi skulle pruta.. Det var dumt gjort. Wolfgang höjde med en hundring per skiva direkt.. Så man lärde sig... nej.. Såja. blixt på så vart det en ljus glad man. Fabror wolfgang.. Efter lite korridorsnackande gick vi in o tittade.. Fast sanningen var att vi redan varit inne där en sväng från start.. Där vart det glada kramar o högljudda hej hej så lyssnarna i rummet blev irriterade o vi gick ut lite skamset.. :cool: ... Quote
mayro Posted February 17, 2007 Author Posted February 17, 2007 Men en liten hifibild skulle ju tas.. Och dom nya Ayon stod där bredvid nya Phonars.. och phonars små golvare imponerar igen anser jag.. .. och igen så spelas det lite röjigare då man gör entre hos Wolfgang... Det var i alla fall inget samhällstillvänjd stockfich... Quote
mayro Posted February 17, 2007 Author Posted February 17, 2007 Sedan stod det en kromig blank mojäng där också.. aningen fel stuk för min smak.. Jag gillar mörkare färgval.. Men det finns som val denna eller svart som jag förstod saken..Synd dom inte har blankt samt med mörkt trä......... Quote
mayro Posted February 17, 2007 Author Posted February 17, 2007 DETTA däremot tilltalade mig.... Läckert detta setet ... och grejorna står stadigt på en skiva vilket också är mer "jag" i smak.. Men jag gillar ju mer den stilen i ALLA lägen...Den mer "resoluta" massiva looken..Ett set med grejor som inte skäms för sig i något väldesignat hem.... Kanske inte i dåligt designat heller via att dessa saker skulle tillföra fin design i det tidigare odesignade rummet.. Quote
mayro Posted February 17, 2007 Author Posted February 17, 2007 UNDER 5000 KR ...... Absolut mässans "bomb kontra vad man får" av det iofs begränsade jag såg där... Skall så snart jag ser en stå o drälla tjuvas hem för test kan jag lova.. För med pris på under 5000 spänn skall wolfgang anmälas till prishöjarnas fack såsom prisförstörare... Skojar.. Heja wolfgang.. Sådana saker gör att det är extra roligt att besöka en mässa.. Och jag har reda självklart sett samt noterat att det finns folk som sålt sv sina andra grejor samt använder denna typ stärkare idag.. Och som är supernöjda.. det är förbaskat roligt i alla fall att se en säljare be om ursäkt för priset INTE talar om att saken faktiskt är så bra som den är.. Asså.. BER OM URSÄKT... hahahaha.. man dör av garv.. Hifi är härligt sådana dagar... Quote
Tompa Posted February 17, 2007 Posted February 17, 2007 5000:-, för dom pengarna får man ju knappt en hyffsad kabel stump nu för tiden !! Verkligen kul att det fortfarande finns kul hifi grejor för vettiga pengar !! Visst, allt är ju relativt, men den här nivån behövs verkligen, hifi kostnads nivån i dag är ju faktiskt nästan läskigt hög !! //-- Tompa -- Quote
Recommended Posts