Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ett litet snabbt tips om du vill dämpa diodernas lyskraft kommer här! Har ni gjort lite mer komplicerade lösningar får ni gärna visa dem i tråden också! :-)

Min Super T-amp lyser lite starkt och elakt, jag har den kopplad till DVDn, så man får lite bättre ljud när man ser på film. Men det är lite störande när dioden lyser starkare än TVn. Något måste göras, och jag kan inte löda motstånd och sådana grejor, så då får man komma på nåt annat. Dessutom håller sig prylarna i originalskick med min lösning, och det är ju bra!

Du behöver:

1.Hålslagningsapparat

2.Eltejp i valfri kulör

...tja, det var väl det...

diod008.jpg

Stansa ut en plutt eltejp, tejpa först ihop några lager innan du kör in den i apparaten så blir ljusstyrkan svagare. Glöm inte att tömma hålslaget på gammalt konfetti först bara! :-)

diod014.jpg

Skillnad med och utan plutt:

diod007.jpgdiod006.jpg

Lite mörkare belysning:

diod001.jpgdiod004.jpg

En klar förbättring i mina ögon, och inte ser det alltför fult ut heller! Tyvärr hade jag ingen röd eltejp hemma, det skulle varit spännande. Vill man ha bort ljuset totalt så funkar svart eltejp. Den släpper inte genom något ljus. Den vita eltejpen var inte så snygg, det blev lite mjölkigt ljus med den på + att det var fulare i dagsljus med en vit plutt på borstat aluminium.

Posted
Hej!

Snyggt.

Kunde du peta in tejpbiten utan att öppna apparaten?

MVH Shaft

Jag har faktiskt bara klämt dit den utanpå! Dioden är försänkt i Super T-ampen.