lindvall Posted February 15, 2007 Posted February 15, 2007 Ett litet snabbt tips om du vill dämpa diodernas lyskraft kommer här! Har ni gjort lite mer komplicerade lösningar får ni gärna visa dem i tråden också! :-) Min Super T-amp lyser lite starkt och elakt, jag har den kopplad till DVDn, så man får lite bättre ljud när man ser på film. Men det är lite störande när dioden lyser starkare än TVn. Något måste göras, och jag kan inte löda motstånd och sådana grejor, så då får man komma på nåt annat. Dessutom håller sig prylarna i originalskick med min lösning, och det är ju bra! Du behöver: 1.Hålslagningsapparat 2.Eltejp i valfri kulör ...tja, det var väl det... Stansa ut en plutt eltejp, tejpa först ihop några lager innan du kör in den i apparaten så blir ljusstyrkan svagare. Glöm inte att tömma hålslaget på gammalt konfetti först bara! :-) Skillnad med och utan plutt: Lite mörkare belysning: En klar förbättring i mina ögon, och inte ser det alltför fult ut heller! Tyvärr hade jag ingen röd eltejp hemma, det skulle varit spännande. Vill man ha bort ljuset totalt så funkar svart eltejp. Den släpper inte genom något ljus. Den vita eltejpen var inte så snygg, det blev lite mjölkigt ljus med den på + att det var fulare i dagsljus med en vit plutt på borstat aluminium. Quote
wulfman77 Posted February 15, 2007 Posted February 15, 2007 Ett riktigt trevligt tips det har du lyckats bra med. Quote
Timbre™ Posted February 15, 2007 Posted February 15, 2007 Ett suveränt tips för det blir inte speciellt snyggt att klistra över en remsa. Quote
Terminator Posted February 15, 2007 Posted February 15, 2007 Det här kommer bli fint på den rektangulära dioden jag har på mitt slutsteg från Rotel! :cool: Dock bra tips för er med runda dioder :kiss: Quote
shaft Posted February 15, 2007 Posted February 15, 2007 Hej! Snyggt. Kunde du peta in tejpbiten utan att öppna apparaten? MVH Shaft Quote
lindvall Posted February 15, 2007 Author Posted February 15, 2007 Hej! Snyggt. Kunde du peta in tejpbiten utan att öppna apparaten? MVH Shaft Jag har faktiskt bara klämt dit den utanpå! Dioden är försänkt i Super T-ampen. Quote
Tompa Posted February 15, 2007 Posted February 15, 2007 Mycket fyndigt, tjusigt !! //-- Tompa -- Quote
Recommended Posts