Jump to content

Recommended Posts

Posted
- Det är egentligen inte min iBook som sådan som är intressant utan att 750 pixlar breda bilder kan visas på en XGA-skärm (1024x768) utan att bilderna komprimeras ofördelaktigt. Det är väl för just denna storlek på skärmen som den maximala bildbredden valdes till just 750 pixlar en gång i tiden ;):?:

//Eliot

Finns inga argument att ta till mot detta och för att avleda uppmärksamheten klämmer jag till med en nytagen bild på något så unikt som en nätdriven Bedini... :cool: :D Kolla gärna in den i fullformat... ;)

Coolpix028.JPG

Posted

Nätdriven Bedini är inte fel...men jag hoppas verkligen att du kommer skala dina bilder innan du lägger ut dem Timbre...för denna nedskalningsautomatik var inte sådär värst bra på att skala.. :blush:)

Men jag antar att de som vanligtvis postar bilder här kommer hålla sig under 750 och då blir det aldrig något bekymmer...

:)

\\K-man

Posted

Det optimala vore om visningen av bilder anpassas till fönstrets storlek. Det skulle betyda att har man en stor skärm men väljer att titta på euphonia i ett litet fönster på 680 pixlars bredd så skalas bilderna medan de visas i full storlek om man väljer att titta på euphonia i ett stort fönster. Detta görs alltså då individuellt för varje client....

Posted
Nätdriven Bedini är inte fel...men jag hoppas verkligen att du kommer skala dina bilder innan du lägger ut dem Timbre...för denna nedskalningsautomatik var inte sådär värst bra på att skala.. :blush:)

Man kan ju alltid klicka upp den :) men vi bör nog hålla oss till max 750 även i fortsättningen.