Timbre™ Posted March 4, 2004 Posted March 4, 2004 Dags för Verdi/Purcell/Elgar-ägare att bereda plats i stereohyllan... Här kommer Verona, en matchande master clock som lyfter systemet ytterligare ett snäpp enligt dCS-folket. Det svenska priset kommer att hamna på drygt 70 000kr och det första exemplaret är på väg till Sverige - om det inte redan har landat... Quote
Mattias Posted March 4, 2004 Posted March 4, 2004 Oj, är det highscore på cdspelare, alltså med 4 lådor? /Mattias Quote
sampix Posted March 4, 2004 Posted March 4, 2004 Jag skulle inte ha något emot att tillhöra dCS-folket Quote
Bravo Posted March 5, 2004 Posted March 5, 2004 Rekord i tudelning av en cdspelare, 4 enheter, fast jag skulle gärna äga dem. Quote
Timbre™ Posted March 5, 2004 Author Posted March 5, 2004 Enligt uppgift är Verona ingenting annat än en vidareutveckling av deras studio master clock som alltså anpassats för audiofilt bruk i hemmiljö. Skulle heller inget ha emot att tillhöra användarskaran... Quote
wintermute Posted March 5, 2004 Posted March 5, 2004 Bravo: Jag håller med om att fyra lådor är mycket för en CD-spelare, men rekord är det inte! Jag har för mig att jag har sett en CD-spelare uppdelad enligt: 1) Transport 2) Nätdel till Transport 3) Jittermumsare 4) Nätdel till Jittermumsare 5) DA 6) Nätdel till DA Möjligen var det Microomega som gjorde den, men medlemmarna på detta excelenta forum kanske kan upplysa mig om hur det var med det... Audio Alchemy var det nog snarare... Quote
gardd Posted March 5, 2004 Posted March 5, 2004 Varför inte bara köra med en Audiomeca Mephisto II X ? Det är bara en enda låda aj! aj! slå mig inte! Jag hörde ett fett dCs-paket med purcell överst på mässan i Luleå för en tid sedan. De körde ut ljudet på Lamm, JMLab Utopia samt advantage(?) försteg. Jag måste tillägga att jag var i stort sett ensam i lokalen när jag hörde systemet och satt mitt i sweetspot. Jag tycker att det borde låtit bättre helt enkelt. Till saken hör att de hade ett hyffsat bra rum att spela i också, även om det inte var helt idealt... Något var det som inte var rätt där. Antingen var det utrustningen, rummet eller så faller det inte min smak på läppen, för jag var inte imponerad med tanke på systemets prislapp... Ta det för vad det är, ett litet varningens ord bara. Många tycker ju om grejorna(!) så ni får lyssna själva och avgöra. Slutligen: jag har ju inte jämfört dcs-grejorna rätt av mot de cd/sacd-spelare jag föredrar, och därför vill jag inte göra något definitivt uttalande om hur just dcs-grejorna lät. Här är en liten elak OT-bild på Mephiston: Quote
Timbre™ Posted March 21, 2004 Author Posted March 21, 2004 Veronaklockan står just nu på full inspelning. Första lyssningsrapporten på Euphonia... Quote
Timbre™ Posted March 21, 2004 Author Posted March 21, 2004 När jag får pallrat mig dit... :cool: Quote
Guest Zalve Posted March 21, 2004 Posted March 21, 2004 Trodde i min enfall att den stod hemma hos dig... Quote
Timbre™ Posted March 22, 2004 Author Posted March 22, 2004 Kan Shakti vara något för klockor... Vi återkommer till det... Quote
Recommended Posts