painter Posted February 14, 2007 Posted February 14, 2007 Hej! Jag undrar om det finns någon på forumet som har jämfört de balanserade signalkablarna Purist Audio Design "Venustas" och "Aqueous Anniversary" ? På hemsidan påstås att den billigare "Aqueous" ska vara bättre än den dyrare "Venustas"... Tacksam för svar! Quote
Stereotypen Posted February 14, 2007 Posted February 14, 2007 Hej! Jag undrar om det finns någon på forumet som har jämfört de balanserade signalkablarna Purist Audio Design "Venustas" och "Aqueous Anniversary" ? På hemsidan påstås att den billigare "Aqueous" ska vara bättre än den dyrare "Venustas"... Tacksam för svar! Vad är prisskillnaden mellan dessa? Jag har själv en Venustas Xlr signalkabel och är mycket nöjd med denna! Är ute efter en Venustas biwire högtalarkabel. Om Aqueous Anniversary är lika bra och billigare så är ju den intressant. Quote
Hasse Posted February 14, 2007 Posted February 14, 2007 Hej! Jag undrar om det finns någon på forumet som har jämfört de balanserade signalkablarna Purist Audio Design "Venustas" och "Aqueous Anniversary" ? På hemsidan påstås att den billigare "Aqueous" ska vara bättre än den dyrare "Venustas"... Tacksam för svar! Hej Nicklas, min fråga till Purist Audio gällde i och för sig högtalarkablarna men här är svaret jag fick från Jim Aud; "The Venustas and Aqueous Anniversary speaker cables have different natures. The Venustas has the ability to pass large amount of current and deal with difficult speaker loads. It mates well with the Maggie 3.6/R. The sound as compared to the AA will be a little darker and will not have the midrange depth and openness of the AA. But the Venustas will have a deep more powerful bass than the AA, but in a small room this might not be a factor" Quote
painter Posted February 14, 2007 Author Posted February 14, 2007 Vad är prisskillnaden mellan dessa? Jag har själv en Venustas Xlr signalkabel och är mycket nöjd med denna! Är ute efter en Venustas biwire högtalarkabel. Om Aqueous Anniversary är lika bra och billigare så är ju den intressant. Jag är inte helt säker men tror att skillnaden är typ halva priset..... Har själv en Venustas också, ska få hem Aqueous på prov snart. Har hört att Aqueous ska ha ett öppnare diskant och mellanregister, men en något lite sämre bas. Hör av mig igen när jag har testat Aqueous ordentligt. Quote
jaejin Posted February 14, 2007 Posted February 14, 2007 Jag är inte helt säker men tror att skillnaden är typ halva priset..... Har själv en Venustas också, ska få hem Aqueous på prov snart. Har hört att Aqueous ska ha ett öppnare diskant och mellanregister, men en något lite sämre bas. Hör av mig igen när jag har testat Aqueous ordentligt. Venustasen har satt sina spår hemma. Dumma Stereotypen som tog med denna hem till mig och förvirrade mig. Men jag själv är inte ritkigt där än att köpa venustas. Har en maseus hemma som är lillebror men inte alls i samma kvalité så som jag upplevt det.Har inte jämfört dem rakt av men det blev inte alls samma lyft när jag satte in den. Skall bli intressant att få höra vad som ni kommer fram till. Berätta gärna hur testet gick till och med vilka grejer som det spelades på. Quote
Duck77 Posted June 30, 2007 Posted June 30, 2007 Hej. Denna skillnad vill jag veta, snälla berätta nu! Mvh Sjösse Quote
Recommended Posts