Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jahopp, man är väl knappast ensam här om att konsumera ofantliga mängder musik för att förgylla sin påkostade hårdvaruhobby...

Dock har jag hittat en artist som jag gärna vill att andra ska få glädjen att höra (som för mig varit fullkomligt okänd).

Luka Bloom och med stor betoning på liveskivan "Amsterdam" gjord 2003.

Hela skivan är ett mirakel och att Luka Bloom gått förbi "osedd" är på snudd till katastrof. Möjligen så att andra redan känner till denna artist, han har ju varit med ett tag, men för er som inte hört honom så se till att hör honom =).

Luka Bloom spelar irländsk folkrock, akkustisk sådan. En ohyggligt mysig gitarrist. Om Luka Bloom sen uppskattas kan det nämnas att utöver de skivor han gjort så har han även en äldre bror (Christy Moore) som spelar snarlikt (dock inte lika). Luka Bloom bytte artistnamn för att inte ständigt bli jämförd med sin bror (som jag förstått det).

Hoppas ni stöter på Luka och har en löjligt mysig vinafton framför stereon =)

Posted

Tack för tipset ! Verkar riktigt bra, har just beställt 3 CD-isar "Turf"-94, "The acoustic motorcycle"

-92 och senaste Innocence-06. SPÄNNANDE ! :mm:

Då kan jag tipsa om Runrig och Donnie Munroe(f d sångare i Runrig), går lite i samma stuk, speciellt Donnie Munroes solo-plattor, medans Runrig är lite mer mäktig folkrock.

Posted

Spännande =) Tror det kommer vara trevligt... fast jag blir lite ledsen att du inte valde Amsterdam plattan =(. Den är vassast tycker jag.

Sen kommer du nog få höra lite skillnad i spel på hans senare album.. han har fått någon handskada som gör att han fått byta "grepp" för hur han lirar gura så att säga... men fortfarande lirar han bra =)

Glömde att säga.. tack för tipset, ska snoka på det..