Martin Posted February 11, 2007 Posted February 11, 2007 Första spammaren på Euphonia Jag firar med att åka hem från jobbet och lägga mig :clown: Quote
stargazer Posted February 11, 2007 Posted February 11, 2007 MIBViking, du har PM / stargazer, moderator på bildforum Quote
Timbre™ Posted February 11, 2007 Posted February 11, 2007 Jag firar med att åka hem från jobbet och lägga mig :clown: Det måste ha varit en lång natt... Här har vi ju dubbla bilder och dubbla tweaks. Det skulle vara mycket intressant att ta del av dina intryck och framförallt skillnader som du kan uppleva. Hoppsan, nu försvann både signalkällan, ett ERS Paper och en Energy-Transformer... Quote
MIBViking Posted February 11, 2007 Author Posted February 11, 2007 Har lagt det inn på nytt og fulgt alle dine anvisninger Stargazer Quote
mayro Posted February 11, 2007 Posted February 11, 2007 Ajajaj. MIBviking. Du är INTE ensam att ha svårt med att greja med bilder.. Men trösta dig med att då man lär sig så går det relativt ok sedan.. Quote
Timbre™ Posted February 11, 2007 Posted February 11, 2007 Har lagt det inn på nytt og fulgt alle dine anvisninger Stargazer Detta löser vi och ämnet är ju väldigt aktuellt både här och på faktiskt.se. Det tycks vara din uppladdningssida som automatiskt blockerar bildlänken efter en stund. Om du vill kan jag ladda upp bilden och då anges givetvis källan. Quote
MIBViking Posted February 11, 2007 Author Posted February 11, 2007 Detta löser vi och ämnet är ju väldigt aktuellt både här och på faktiskt.se. Det tycks vara din uppladdningssida som automatiskt blockerar bildlänken efter en stund. Om du vill kan jag ladda upp bilden och då anges givetvis källan. Jeg kan sende bildene til deg, inget problem. Hvor skal de sendes? Quote
Timbre™ Posted February 11, 2007 Posted February 11, 2007 Hej igen! Skicka bilderna till adressen timbre@euphonia-audioforum.se så laddar jag upp dom på ett ställe där du själv kan hämta dom. //Timbre Quote
mayro Posted February 11, 2007 Posted February 11, 2007 Detta löser vi och ämnet är ju väldigt aktuellt både här och på faktiskt.se. Det tycks vara din uppladdningssida som automatiskt blockerar bildlänken efter en stund. Om du vill kan jag ladda upp bilden och då anges givetvis källan. vilket "ämne" är aktuellt här o där?? Nu blev ja nyfiken.. Quote
Timbre™ Posted February 11, 2007 Posted February 11, 2007 vilket "ämne" är aktuellt här o där?? Nu blev ja nyfiken.. Det handlar om ERS Papers som finns med på bilden och som vecklas ut i tråden Rekommenderade tweaks?. Kul om vi skulle kunna få lite intryck från folk som verkligen har provat... Quote
MIBViking Posted February 11, 2007 Author Posted February 11, 2007 Vi må ha et bilde av rørforsterkeren og Shunyata Hydra 8 også Quote
MIBViking Posted February 11, 2007 Author Posted February 11, 2007 Det handlar om ERS Papers som finns med på bilden och som vecklas ut i tråden Rekommenderade tweaks?. Kul om vi skulle kunna få lite intryck från folk som verkligen har provat... Ja, skal man tørre å svare på hva ERS-fabric har å si? Jeg har testet rundt nettkabler, interconnecter og forskjellige plasseringer på min APL Hifi NWO-2 CD/pre. Best resulatet er over og under digitaldelen og strømsforsyninga til CD-spilleren. Jeg blindtestet på en kamerat 15 ganger og han hørte alle endringene jeg gjorde. Det virker som om lydbildet blir renere, mørkere og dypere. Det hele blir behageligere og det kan virke som det blir fjernet noe "grums". Nå får de på faktiskt.se noe å le av Quote
Timbre™ Posted February 11, 2007 Posted February 11, 2007 Det virker som om lydbildet blir renere, mørkere og dypere. Det hele blir behageligere og det kan virke som det blir fjernet noe "grums". Det överensstämmer med vad jag har hört av andra användare. Orden "kontrast" och "bakgrundssvärta" har också dykt upp. Quote
MIBViking Posted February 11, 2007 Author Posted February 11, 2007 Det överensstämmer med vad jag har hört av andra användare. Orden "kontrast" och "bakgrundssvärta" har också dykt upp. Ordene "kontrast" og "sort bakgrunn" kan gjerne brukes også ja Quote
Audiotrade Posted February 12, 2007 Posted February 12, 2007 "pappret" är en blandning av celulosafibrer som är belagda med metal... Läs mer här : Stiipoints ERS Det roliga är att "pappret" faktiskt fungerar, det ger en bra avskärmning !! Vi använde en del "papper" under mässan i Stockholm. Papprena är billiga och fungerar, så pröva själva !! /Martin Quote
MIBViking Posted February 12, 2007 Author Posted February 12, 2007 "pappret" är en blandning av celulosafibrer som är belagda med metal... Läs mer här : Stiipoints ERS Det roliga är att "pappret" faktiskt fungerar, det ger en bra avskärmning !! Vi använde en del "papper" under mässan i Stockholm. Papprena är billiga och fungerar, så pröva själva !! /Martin Jeg bruker også ERS-pairet for å skjerme strøm- og signalkabler akkurat som på bildet ditt, Audiotrade Samt at jeg bruker det over og under cd-spilleren. Quote
Timbre™ Posted February 12, 2007 Posted February 12, 2007 Det roliga är att "pappret" faktiskt fungerar, det ger en bra avskärmning !! Ibland när man följer trådar om ERS och Shakti kan man få för sig att diskussionen handlar om dämpning men det är ju avskärmning som är själva syftet. Quote
MIBViking Posted February 12, 2007 Author Posted February 12, 2007 Beklager ledningsrotet til høyre på bildet, holder på å rydde kjelleren skikkelig for lyd Quote
Timbre™ Posted February 12, 2007 Posted February 12, 2007 Du har placerat en stenplatta under Summit. Vad märkte du för skillnad... Quote
MIBViking Posted February 12, 2007 Author Posted February 12, 2007 Du har placerat en stenplatta under Summit. Vad märkte du för skillnad... Ikke en steinplate, et custommade underlag for Summit laget av AudioOptimum. De lager diverse vibrasjonsdempende underlag for hifi. Denne er helt lydmessig død og egenresonansen er vel rundt 3Hz. Jeg venter på akustisk foam for å ha under plate for enda bedre isolasjon. Problemet mitt er at jeg har høyttalerne på flytende gulv. Gulvet absorberer da en del av lyden fra den nedoverrettede 10-tommeren, dette forhindres med disse underlagene. Mellom Summit og underlag har jeg Finite Elemente Cerabase. Og forskjellen er mye renere og dypere bass Quote
Timbre™ Posted February 12, 2007 Posted February 12, 2007 Ikke en steinplate, et custommade underlag for Summit laget av AudioOptimum. De lager diverse vibrasjonsdempende underlag for hifi. Denne er helt lydmessig død og egenresonansen er vel rundt 3Hz. Jeg venter på akustisk foam for å ha under plate for enda bedre isolasjon. Problemet mitt er at jeg har høyttalerne på flytende gulv. Gulvet absorberer da en del av lyden fra den nedoverrettede 10-tommeren, dette forhindres med disse underlagene. Mellom Summit og underlag har jeg Finite Elemente Cerabase. Og forskjellen er mye renere og dypere bass Här har vi en variant på Summitunderlag och den här stenplattan går genom trägolvet. Pratade med ägaren alldeles för en stund sedan och han är fortfarande väldigt nöjd. Quote
MIBViking Posted February 12, 2007 Author Posted February 12, 2007 Här har vi en variant på Summitunderlag och den här stenplattan går genom trägolvet. Pratade med ägaren alldeles för en stund sedan och han är fortfarande väldigt nöjd. Hvilke forbedringer opplevde eieren med disse steinunderlagene? Quote
Timbre™ Posted February 12, 2007 Posted February 12, 2007 Han fick bort vibrationer i trägolvet och upplevde precis som du en renare bas som stod friare i luften. Quote
MIBViking Posted February 12, 2007 Author Posted February 12, 2007 Han fick bort vibrationer i trägolvet och upplevde precis som du en renare bas som stod friare i luften. Jepp Summit er svært kritiske på underlaget de står på. Er det noen på Euphonia som kjenner min APL Hifi NWO-2 CD/preamp? Den er vel ganske sjelden i Europa. Quote
fredrik Posted February 12, 2007 Posted February 12, 2007 Ibland när man följer trådar om ERS och Shakti kan man få för sig att diskussionen handlar om dämpning men det är ju avskärmning som är själva syftet. Sådant där papper har jag inuti locket på min cd-spelare. Jag har väl ungefär fattat vad det är till för men inte haft en aning om att det skulle vara detta "ERS". Tydligen menar Great Northern Sound också att det gör skillnad. Quote
Recommended Posts