Kent_n Posted February 5, 2007 Posted February 5, 2007 Var på mässan i dagarna två på Sheraton i Sthlm. Lördag: Mkt att se fina apparater-högtalare men kom till Midggards rum på plan två och dom gör slutsteg. Högtalarna som stod där var enligt uppgift deras egna och att påstå att det lät bra är en klar underdrift, vilket ljud kanon. Spelade endast för mig okända artister så det fanns ingeting som jag kunde relatera till eller jämföra med, men bra lät det. Söndag Tillbaka med tre egna cd skivor, jämförde med en massa andra högtalare..Visst det fanns det högtalare som var bättre, men betalar man 60 tusen och uppåt typ Avalon, Magnepan, MBL, Verity, Martin Logan o.dyl.så lät dessa bättre. Dessa Midggard högtalare kommer enligt uppgift ha ett pris på ca:20 000 kronor och i mina öron så körde dom åttor kring det mesta på mässan, dock med några få väldigt dyra undantag, och jämför man då priset så är dessa i mina öron ett fynd. Absolut värda att lyssna på... Norsk högtalare och enligt uppgift från Midggard skall vår Norske vän på Audio Consept även sälja dessa högtalare i Sverige... Quote
eliot Posted February 5, 2007 Posted February 5, 2007 Jag har bilder på högtalarna som var prototyper och demades med i två rum. Det såg ut som om det var likadana högtalare men tydligen var de lite olika då det ju var prototyper De hade byggt upp det mycket stämningsfullt i rummen och hade ett fat med levande ljus mellan högtalarna Jag har bilder med mer information på datorn och de dyker snart upp i mässreportaget.... Håller med om att det lät trevligt... Mvh, Eliot Quote
Nitram Posted February 5, 2007 Posted February 5, 2007 Ja nog var de prisvärda allt... filtret var visst det som skiljde dem åt... tydligen de två varianterna ihopkastade kvällen innan mässan Quote
Snoop Posted February 5, 2007 Posted February 5, 2007 Hmm jag som tyckte att de lät illa när jag var där en kort stund, iofs så lirades metallicas nyaste platta st anger just då på öronbedövande volym och det var inte alls särskilt trevligt Quote
Martin Posted February 5, 2007 Posted February 5, 2007 Hmm jag som tyckte att de lät illa när jag var där en kort stund, iofs så lirades metallicas nyaste platta st anger just då på öronbedövande volym och det var inte alls särskilt trevligt Kan det vara när vi var där kanske Ja det lät hiskeligt illa, men det berodde väl kanske på att det spelades över högtalarnas kapacitet. Saknade förresten Usher som Midgard brukar dema med, har varit lite av en favorit genom åren. Quote
shaft Posted February 6, 2007 Posted February 6, 2007 Hej! Jag var inne en kort stund och hajade till över det fina ljudet. Det var någon kvinnlig vokalist som sjöng på ganska moderat volym. Sen var det byte av musik till något rock-aktigt och det spelades för högt för mig så vi gick ganska fort. Om jag inte minns fel så lät det snaträngt, men jag är inte säker. Mina öron stänger av vid dessa volymer :cool: /Shaft Quote
Guest Audio Concept Posted February 6, 2007 Posted February 6, 2007 ... håller med Kent m.fl. Det var något i den högtalaren som var mycket tilltalande. Vi får väl se i Mars då närkontakt blir möjlig...:-) mvh, Audio Concept Quote
Recommended Posts