Jump to content

Recommended Posts

Posted

Äntligen hemma efter hi-fimässan i Stockholm. Hade jag vetat hur många olika rum och montrar det var, värsta fångarna på fortet, så hade jag gått på både lördag och söndagen.

Hursomhelst, inne på ”Mårten” så spelade de en skiva med en italiensk sångerska som sjöng på franska. Är det någon på forumet som vet vem denna artist är?

Då högtalarna som visades i rummet var ”lite” för dyra så ska jag åtminstone ta musiken med mig hem.

Rätt svar belönas med en flaska Kir på posten!

The game is on !

Posted

Jag är nästan säker på att den du hörde var Carla Bruni, f d fotomodell. Det var en låt från hennes första album. I jan kom hon ut med sitt andra album - No promises. På det nya sjunger hon på engelska. Den nya ligger hemma i brevlådan i kväll för avlyssning. Henns första är en i mitt tycke en bra skiva med lugna låtar att njuta till. Jag har för vana att spela den på låg volym tidigt på söndag morgonen när resten av familjen har sin skönhetssömn.

Posted

Tackar Josa1.

Om du sänder adressuppgifter i ett privat PM så ska jag försöka se till att du får ditt pris lagom till helgen.

Om någon annan blev sugen (kurrar i levern) på Kir så är systembolagsnumret 2965

Posted

Lyssnade som hastigast igenom hennes nya alster - No promises - i går kväll. Tycker man om hennes första så är även denna värd ett öra. Kanske inte lika sensuell, men det kan bero på att hon på denna platta sjunger på engelska. Ljudkvaliteten är som på den första dvs bra.

Posted

Äntligen, med forumets hjälp, så damp det idag ner två skivor i brevlådan. Efter en snabb genomlyssning kan jag nu konstatera följande.

1: Carla Bruni är inte bara vacker, hon kan sjunga också. Eller sjunga och sjunga, sensuellt trallande är kanske en mer passande beskrivning på hennes genre.

2: Det lät tyvärr inte lika bra hemma hos mig som i Mårtens monter. Därför deklarerar jag här och nu att det ska inhandlas nya högtalare innom kort (dock inte Mårtenhögtalare). Enda kravet är att de ska vara svarta, då märker nämligen inte sambon att jag/vi har bytt :D

Posted
Äntligen, med forumets hjälp, så damp det idag ner två skivor i brevlådan. Efter en snabb genomlyssning kan jag nu konstatera följande.

1: Carla Bruni är inte bara vacker, hon kan sjunga också. Eller sjunga och sjunga, sensuellt trallande är kanske en mer passande beskrivning på hennes genre.

2: Det lät tyvärr inte lika bra hemma hos mig som i Mårtens monter. Därför deklarerar jag här och nu att det ska inhandlas nya högtalare innom kort (dock inte Mårtenhögtalare). Enda kravet är att de ska vara svarta, då märker nämligen inte sambon att jag/vi har bytt :D

Själv hittade jag ingenstans som det lät bättre än hemma, det är alltid lika skönt :)

Men det vore skoj att få lyssna på några sådana "dyr-högtalare" i hemmiljö någon gång, det har jag aldrig gjort.

Posted

I detsamma rummet som Carla Bruni spelats i har även en svensk vissångerska spelats mpå lördagen som av mig rysningar... någon som kan svara på vem det är? Dock denna gång utan kir som insats ;P

• 2 weeks later...