Jump to content

Recommended Posts

• Replies 146
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Har hört Rotelförstärkeriet med Wisdom Audio men inte med Pioneer.

Någon som har intryck... :?:

I år så hann jag inte lyssna på detta alls tyvärr. På Arken satt jag flera gånger men då drevs det hela av Integra om jag inte minns fel?

Underbara bilder! :)

Tack igen :app:

Men nu så är det slut på bilder, det är möjligt att jag kanske missat något rum, också möjligt att något rum kommit 2 gånger.

Den där Eliot bara hoppade fram och tillbaka mellan våningarna, ingen ordning alls :mm: :cool:

Får tacka min trogna EOS 400D och mitt avtryckarfinger.

Posted
Var det inte detta företag som en gång tillverkade ett slutsteg med ingångsimpedansen 800 ohm... :?:

Det låter väl mer som ett olycksfall i arbetet ;):D

Posted
:) "Tänstefel" va? ;)

Problemet är ju frånvaro av standard (som alla följer). Det är ju inga problem att designa en utgång för 800 ohms last - problemet är att ingen behöver göra det (förutom för Holfi och Audio Inovations + några fler).

Att köra med strömsignal är en lösning som löser andra problem i kabelproblematiken... Jorma kanske ha lite kul infor här?

Posted
Här kommer ett av mina favoritrum!! DWO

Spelade på prylar från Audiospace och Master Audio, paradiset för rörfantasten. OCh bra lät det också :mm: :mm:

Var inne flera gånger och blev trevligt bemött varje gång... skulle gärna vilja ha den där trumskivan och testa hemma.

post-4959-1170616341.jpg

post-4959-1170616370.jpg

post-4959-1170616378.jpg

post-4959-1170616386.jpg

post-4959-1170616393.jpg

post-4959-1170616400.jpg

post-4959-1170616407.jpg

post-4959-1170616414.jpg

Hej Martin.

Kul att du trivdes hos oss.

Trumskivan vi spelade var Sheffield Labs drum and track record. nr 14/20

Hälsningar

Dennis och grabbarna på DWO

Posted
Men nu så är det slut på bilder, det är möjligt att jag kanske missat något rum, också möjligt att något rum kommit 2 gånger.

Den där Eliot bara hoppade fram och tillbaka mellan våningarna, ingen ordning alls :mm: :cool:

- Det är väl den konstnärliga friheten man tar sig :blush:D

Posted

Problemet är ju frånvaro av standard (som alla följer). Det är ju inga problem att designa en utgång för 800 ohms last

Paketstrategier... :)

Posted

Frågan är ju faktiskt intressant och kan det finnas någon som helst konstruktionsmässig orsak till liknande impedansförhållanden... :?: I en biampingsituation hamnar vi på 400 ohm.

Lägg till långa signalkablar och då gäller det att ha rätt försteg.

Posted
Frågan är ju faktiskt intressant och kan det finnas någon som helst konstruktionsmässig orsak till liknande impedansförhållanden... :?: I en biampingsituation hamnar vi på 400 ohm.

Lägg till långa signalkablar och då gäller det att ha rätt försteg.

Formel för 1'a ordningens filer är:

C = 1 / ( 2 π Z f ) => att f = 1 / (2 π Z C)

Med Z som normala 22 kHz jämfört med 800 ohm (0.8k) och en kapacitans på C farad får vi:

f = 1 / (2 π 22k C) = 1/22 = 0,05

f = 1 / (2 π 0,8k C) = 1/0.8 = 1,25

Alltså är brytfrekvensen 25 gånger högre för 800 ohms lasten vilket gör att signalkablarna inte är så kritiska i hur hög kapacitans dom har.

Posted

Ja, se där man lär sig något varje dag och signalkablars längd brukar ju vara ett hanterbart problem så länge man inte kopplar upp sig på Stockholmsmässan direkt... :)

Posted

Asså.. Jag fattar bara inte hur i hela jäkla friden ni hinner med alla dessa bilder.. Och ha ORDNING på dom sedan.. Jag skulle få tvärspel...

Jag kan ta 50--220 bilder typ under ett fotorepotage.. Och att bara sålla dom. Få dom i NÅGON form av ordning.. Det är rent ett arbete anser jag. Och då är jag bara på ETT o samma ställe oftast...

Men ni har farit jojo in i massa rum med lika många olika företag som rum nästan...

Ja Martin samt eliot och ev andra kamratstödjare... Mitt djupaste tack för alla era bilder ..... helt makalöst.. Zalve har brakat på han med på HF med samma energi.. Ja makalöst...

Folk borda alla göra ett repotage någon gång med lite mångs på bilder. samt försöka få in lite historia i text.. då inser man dessa grabbars insatts dom gjör o gjort...

Det är faktiskt skönt att kunna skita i kameran på mässorna. För man vet ju ni klampar runt o fotar till vårt sedan höga nöje..

och vi bara kan kolla in o jubla uppmuntrande här o där...

Det är ju TOPPEN detta... :app::D

Posted

Tack Mayro, det är lika kul varje gång någon säger att dom uppskattar det man gör, och som du säger är det ju rätt mycket arbete bakom :)

Posted
Det är faktiskt skönt att kunna skita i kameran på mässorna.

Helt klart är det så och därför uppskattar jag vad som görs på alla forum i mässtider. Den här gången blev det ju en väldigt fin upptäckning med dubbla trådar.

Posted

Ja det blev tyvärr inte Stockholm i år heller, men två så här bra trådar med fina bilder ger en fin "vara där känsla" ändå :mm:

Är det bara jag som reflekterat över att det verkar alltid ha varit fler spännande grejer på just de mässor man tänkte gå på men inte kunde?? :clown:

Posted
Ja det blev tyvärr inte Stockholm i år heller, men två så här bra trådar med fina bilder ger en fin "vara där känsla" ändå :mm:

Är det bara jag som reflekterat över att det verkar alltid ha varit fler spännande grejer på just de mässor man tänkte gå på men inte kunde?? :clown:

Lite vykortseffekt över det hela... :)