Jump to content

Recommended Posts

• Replies 146
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Jag startar en egen liten bildtråd här så blir det inga sura miner för trådkapning och annat hoppas jag :)

Trädkapning kan vi inte stava till... :) Kul med så mycket fina bilder som möjligt och du hade nog även kunnat visa bilderna i huvudtråden men nu kör vi parallellt.

Posted
Vi fortsätter in i rum 250. Där fanns det en hel del godsaker...

Boulder och MBL :mm: :mm:

post-4959-1170622807.jpg

post-4959-1170622815.jpg

Kanske en konstig kommentar när man tittar på så ypperligt fin teknik.... men jag gillade monoblockbordet under Bouldern. Någon som vet var man får tag på detta/dessa?

Posted

Hos Vassago HiFi i rum 260 hittar vi mitt eget märke just nu... Vienna Acoustics!

Det spelades bland annat på Hayden och Bethoven (Grand?). Med Audioaero som signalkälla och Rouge Audio Monoblock.

Ljudet var väl sisådär men klart godkänt för att vara mässljud!

post-4959-1170623532.jpg

post-4959-1170623541.jpg

post-4959-1170623550.jpg

post-4959-1170623558.jpg

post-4959-1170623569.jpg

Posted

Jag gör så att jag hänger på rummen från andra tråden, sen kan ni väl hojta till om ni vill se resten senare!

Så här först kommer mina bilder från Audiofreaks (rum 101)

post-4959-1170613850.jpg

post-4959-1170613858.jpg

post-4959-1170613867.jpg

post-4959-1170613875.jpg

post-4959-1170613884.jpg

post-4959-1170613892.jpg

Posted
Signalkällan kommer vi att studera närmare när mässfebern har lagt sig... :)

Det ska bli spännande, AudioAero känns som ett märke väldigt många tycker är väldigt bra! :mm:

Guest Audio Concept
Posted

FLACFighter,

bordet du frågar efter kommer från pARTicular, - en amerikansk hifi-möbelserie som fått priser både för design och ljud. Mycket fina produkter. Finns hos oss.

mvh, Audio Concept

Guest Audio Concept
Posted

Martin,

fina bilder!

mvh, Audio Concept

Posted

Fina bilder :mm:

Vi kompletterar varandra då vi ofta tagit från olika vinklar och när den ene tagit detaljbilder så har den andra tagit översiktsbild. :app:

- Jag får erkänna att jag varit lite slö när det gäller att ta bilder på prylar som jag redan fotograferat ett antal gånger på de senaste mässorna. Du verkar på ett föredömligt sätt fylla i mina luckor ;)

Jag gör så att jag hänger på rummen från andra tråden, ...

Det låter som en bra idé :mm:

Posted

Bra att Eliot har koll på vad det är för prylar också, själv vet jag en del men inte allt.

Nästa år ska jag försöka få med en sekreterare som antecknar lite :)

Posted
Du lyckades alltså få fullt ljus hela vägen in i hornet... :cool:

Upptäckte hemma hos Stefan att det inte var helt självklart.

Ja det var inte helt lätt! Men oj vad jag lärde mig min nya blixt allteftersom mässan rullade på!

Längtar redan till nästa år, då ska det göras rätt från början :)

Har förresten en liten större version här på samma bild!

Nu är det så att det ser fint ut på min bärbara men mörkt ut på min stationära... jag vet inte vad som är rätt :blush

Vad säger ni om detta? Är kortet väldigt mörkt? (gäller alla min kort)

opera_horn.jpg

Posted

Över den skärm där jag sitter just nu känns bilderna mustiga men inte för mörka.

Som alltid en smaksak.

Posted
Ja det var inte helt lätt! Men oj vad jag lärde mig min nya blixt allteftersom mässan rullade på!

Längtar redan till nästa år, då ska det göras rätt från början :)

Har förresten en liten större version här på samma bild!

Nu är det så att det ser fint ut på min bärbara men mörkt ut på min stationära... jag vet inte vad som är rätt :blush

Bilderna ser mycket bra ut i min skärm.

Posted

Håller med i Timbres ordval: mustiga!

Min rädsla med blixt är att allt skall se likblekt ut. Du har fylliga färger! :)

Posted

Och så var vi hos Patrik då! :clown:

Var inne och fotade en snabbis på lördagen, men sen blev det lyssning på söndagen en bra stund, väldigt kul musik!

Funderar verkligen på om andra utställare verkligen lyssnar på sånt pink plonk hemma, det verkar mystiskt?!

Jag hade förresten en camoflagetröja på mig på söndagen, samtidigt var det en kollega från minhembio där inne och fotade lite också, ska se om han inte har några bra kort med :)

post-4959-1170536254.jpg

post-4959-1170536249.jpg

post-4959-1170536260.jpg

post-4959-1170536266.jpg

edit: Jag måste säga att det lät bra också trots förutsättningarna! Det svängde :)

Posted
Eliot skrev 221.. jag får det till 220? ... Där befinner sig Transient Design!
Jag skrev: I rummet intill, rum 221 - kommat skall bort eftersom Woodmountain Electric var i rum 221 ;)

- Det är ändrat nu :app:

Tack!