Guest Audio Concept Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 I mitten på Mars flyttar vi in i nya fantastiska lokaler. Under 3 år har vi huserat på trångbodda 85 m2, - mysigt men litet. Med tanke på produktutbudet har vi en längre tid känt ett behov av större lokaler där vi kan exponera alla produkter bättre, till glädje för våra kunder. Vi går från 85m2 till 456m2, vilket är en dramatisk förbättring, avseende både lyssnings och utställningsmöjligheter. Vi blir flera som arbetar i butiken, vilket förutom hifi-produkterna också kommer att inrymma bland annat skivförsäljning, konferensrum, verkstad, vintage avdelning, flera espressomaskiner mm. Vi är extra glada över att Svanå Akustik kommer att finnas i samma lokal, vilket betyder att alla som har frågor rörande akustik eller akustik-produkter (vem har inte det) kan få svar på plats av Mats eller Johan. Under Mars kommer vi att informera ytterligare kring produktutbudet, öppnandet, erbjudanden mm. Nya adressen blir Södra Agnegatan 29, vilket ligger ca 10 meter från Rådhuset tunnelbanestation, - uppgång Hantverkargatan. mvh, Audio Concept Quote
oLjud Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 Det här låter ju riktigt trevligt, hoppas man få tid att sig ner nån gång och se hur det blir... Quote
Engelholm Audio Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 Va kul och grattis till både Audio Concept och alla stockholmare! Quote
Matrixen Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 Det var väldigt trevlig atmosfär i lilla butiken, men så mycket godsaker förtjänar förvisso mer luft! Quote
Nitram Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 Trevligt! Blir det några lyssningsrum då? Quote
Guest krelle Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 Verkligen roligt! Det skall bli kul att få höra de riktigt tunga (nya)produkterna få spela ut i lite större rum. Extra roligt tycker jag att det är att det satsas på skivor och akustik. Det var en nyhet som hette duga. Jag ser verkligen fram mot ett besök. Mvh Krelle Quote
Timbre™ Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 Dags att byta från 512 MB till eeh...större minneskort . Quote
Guest Peo Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 Jag har ett 1GB-kort du kan få låna när du är här, Timbre. (min kamera är trasig så det gör inget) Quote
Guest gurkan Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 Timbre , blixthållare kommer att finnas tillgänglig i butiken under kontorstid :cool: mvh gurkan Quote
K-man Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 Ahhh...och jag som inte ens har hunnit kolla in i den gamla butiken ännu! ...iofs ett lysande tillfälle att slå två flugor! \\K-man Quote
Guest Peo Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 Timbre , blixthållare kommer att finnas tillgänglig i butiken under kontorstid :cool: mvh gurkan Vi kör väl stereoljus som förra gången? Quote
Timbre™ Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 Timbre , blixthållare kommer att finnas tillgänglig i butiken under kontorstid :cool: mvh gurkan Vi kör väl stereoljus som förra gången? Det drar ihop sig till en triple flash med centerkanal... Quote
Timbre™ Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 Ahhh...och jag som inte ens har hunnit kolla in i den gamla butiken ännu! ...iofs ett lysande tillfälle att slå två flugor! \\K-man Ja, det kan nog vara rätt läge att slå till... Quote
eliot Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 Ser verkligen fram mot den nya butiken - och Du har den goda smaken att flytta in i nya lokaler som är bara några hundra meter från där jag brukar vara när jag är i Stockholm Dags att byta från 512 MB till eeh...större minneskort . Jag har 4GB och det kan nog behövas då jag tänker gå över till att fotografera i RAW-format. Angående blixtar har jag precis skaffat en SB800 så nu har jag två blixtar - och stativ är på gång //Eliot Quote
Jörgen_G Posted January 31, 2007 Posted January 31, 2007 Va kul och grattis till både Audio Concept och alla stockholmare! Tack EA! Sällar mig även till gratulanterna till Audio Concepts mer ändamålsenliga lokal. Detta ser man fram emot... Kunde inte låta bli att ta vägen förbi de nya lokalerna på väg till jobbet i morse. Där rådde full aktivitet med att riva ur efter den tidigare verksamheten... :)/ Jörgen G Quote
eliot Posted January 31, 2007 Posted January 31, 2007 Kunde inte låta bli att ta vägen förbi de nya lokalerna på väg till jobbet i morse. Där rådde full aktivitet med att riva ur efter den tidigare verksamheten... Jag tror att det är många som inpräntat den nya adressen Södra Agnegatan 29 och kommer att trycka näsan mot fönstret vid närmaste tillfälle för att se hur det kommer att se ut :cool: Quote
Jörgen_G Posted January 31, 2007 Posted January 31, 2007 Jag tror att det är många som inpräntat den nya adressen Södra Agnegatan 29 och kommer att trycka näsan mot fönstret vid närmaste tillfälle för att se hur det kommer att se ut :cool: Jo - och ska man ändå ner i den tunnelbaneingången på väg till jobbet är det enkelt att kolla in närliggande väsentligheter när man bara behöver ta några extra steg till en annan rulltrappa än den vanliga... /Jörgen G Quote
Timbre™ Posted January 31, 2007 Posted January 31, 2007 Angående blixtar har jag precis skaffat en SB800 så nu har jag två blixtar - och stativ är på gång Vi kan köra fem om vi samordnar... :cool: Quote
Guest gurkan Posted February 9, 2007 Posted February 9, 2007 Hej , sitter här hemma och spånar lite Eftersom det nu är klart att jag skall börja arbeta hos Robban f.om 1mars och därmed ramlar rakt in i en mycket större lokal dyker dessa tankar upp. Det finns så mycket oupptäckt musik ( för mig och säkert andra ) , erfarenheter , kunskap osv på detta forum som man ej vill missa. När eliot nämde " Euphonia exclusive" fick jag lite idèer. Skulle det finnas något intresse att t.ex träffas någon kväll i månaden över en öl och en macka och t.ex lyssna på någon speciellt rolig nyhet som har dykt upp i butiken eller fråga eliot om han kan ta med sig en bunt vinylskivor att berätta om med sin outtömliga kunskap , Mats kan prata om mätningar och akustik , en kväll kan handla om högtalarinställningar ( k-man du är välkommen )osv , osv Har inte pratat med Robban om dom här idèerna , men det går säkert bra ( jag lovar att inte ta ut någon lön för dom här kvällarna ) Att det finns duktiga fotografer på detta forum som kan föreviga dessa träffar verkar vara det minsta problemet. mvh en gurka med ett hjärta som bland forum klappar för euphonia Quote
K-man Posted February 9, 2007 Posted February 9, 2007 Låter som en jättegod idé Gurkan! ...det är bara lite lång att åka för en kväll... :clown: ...men vi får väl börja med en rejäl träff under premiärhelgen!! ...högtalarinställningar är intressant...det kan man hålla på länge med!!! \\K-man Quote
Guest gurkan Posted February 9, 2007 Posted February 9, 2007 K-man ta hojen ( det är snart sommar ) mvh en gurka med bara A-körkort Quote
Timbre™ Posted February 9, 2007 Posted February 9, 2007 ...men vi får väl börja med en rejäl träff under premiärhelgen!! Är något datum bestämt ännu... Quote
Guest gurkan Posted February 9, 2007 Posted February 9, 2007 Inte ännu Timbre , det är bara att vänta vid telefonen ( jag smyger in dig före alla andra :cool: ) mvh gurk Quote
K-man Posted February 9, 2007 Posted February 9, 2007 JA! Hojjen kan jag ta...då tar det inte så lång tid! ...tror du jag får med mig Timbre bak på den??? \\K-man Quote
Guest gurkan Posted February 9, 2007 Posted February 9, 2007 Han kan hänga bakom på träskor :cool: mvh en gurka som har förlorat Timbre som vän när ni väl är i Stockholm Quote
K-man Posted February 9, 2007 Posted February 9, 2007 mvh en gurka som har förlorat Timbre som vän när ni väl är i Stockholm Risken är stor efter ett sådant tips...och en sådan resa...! ....eller också får han blodad tand och blir dig evigt tacksam för den upplevelsen!!!! \\K-man Quote
Timbre™ Posted February 9, 2007 Posted February 9, 2007 Inte ännu Timbre , det är bara att vänta vid telefonen ( jag smyger in dig före alla andra :cool: ) mvh gurk Det låter ju nästan som en smygpremiär... JA! Hojjen kan jag ta...då tar det inte så lång tid! ...tror du jag får med mig Timbre bak på den??? \\K-man Hojjen i mars... Det skall nog till en del effektrör innan vi tinar upp... Quote
K-man Posted February 9, 2007 Posted February 9, 2007 Det låter ju nästan som en smygpremiär... Hojjen i mars... Det skall nog till en del effektrör innan vi tinar upp... Hehee...jo, vi behöver nog var sitt hett slutsteg att värma oss på vid ankomst! ...inte minst efter 45 mil på träskor... \\K-man Quote
Guest Peo Posted February 10, 2007 Posted February 10, 2007 Det låter som en jättebra idé, gurkan! Quote
Recommended Posts