Jump to content

Recommended Posts

Guest Audio Concept
Posted

flytt-456.jpg

I mitten på Mars flyttar vi in i nya fantastiska lokaler. Under 3 år har vi huserat på trångbodda 85 m2, - mysigt men litet. Med tanke på produktutbudet har vi en längre tid känt ett behov av större lokaler där vi kan exponera alla produkter bättre, till glädje för våra kunder.

Vi går från 85m2 till 456m2, vilket är en dramatisk förbättring, avseende både lyssnings och utställningsmöjligheter. Vi blir flera som arbetar i butiken, vilket förutom hifi-produkterna också kommer att inrymma bland annat skivförsäljning, konferensrum, verkstad, vintage avdelning, flera espressomaskiner mm.

Vi är extra glada över att Svanå Akustik kommer att finnas i samma lokal, vilket betyder att alla som har frågor rörande akustik eller akustik-produkter (vem har inte det) kan få svar på plats av Mats eller Johan.

Under Mars kommer vi att informera ytterligare kring produktutbudet, öppnandet, erbjudanden mm. Nya adressen blir Södra Agnegatan 29, vilket ligger ca 10 meter från Rådhuset tunnelbanestation, - uppgång Hantverkargatan.

mvh, Audio Concept

Posted

Verkligen roligt! Det skall bli kul att få höra de riktigt tunga (nya)produkterna få spela ut i lite större rum. Extra roligt tycker jag att det är att det satsas på skivor och akustik. Det var en nyhet som hette duga.

Jag ser verkligen fram mot ett besök. Mvh Krelle

Posted

Jag har ett 1GB-kort du kan få låna när du är här, Timbre. ;)

(min kamera är trasig så det gör inget)

Posted

Timbre , blixthållare kommer att finnas tillgänglig i butiken under kontorstid :cool: :D

mvh gurkan

Posted
Timbre , blixthållare kommer att finnas tillgänglig i butiken under kontorstid :cool: :D

mvh gurkan

Vi kör väl stereoljus som förra gången? :D

Posted

mvh gurkan

Vi kör väl stereoljus som förra gången? :D

Det drar ihop sig till en triple flash med centerkanal... :)

Posted
Ahhh...och jag som inte ens har hunnit kolla in i den gamla butiken ännu! ...iofs ett lysande tillfälle att slå två flugor!

\\K-man

Ja, det kan nog vara rätt läge att slå till... :)

Posted

Ser verkligen fram mot den nya butiken :mm:

- och Du har den goda smaken att flytta in i nya lokaler som är bara några hundra meter från där jag brukar vara när jag är i Stockholm :app:

Dags att byta från 512 MB till eeh...större minneskort :).

Jag har 4GB och det kan nog behövas då jag tänker gå över till att fotografera i RAW-format. Angående blixtar har jag precis skaffat en SB800 så nu har jag två blixtar - och stativ är på gång ;)

//Eliot

Posted
Va kul och grattis till både Audio Concept och alla stockholmare! :)

Tack EA!

Sällar mig även till gratulanterna till Audio Concepts mer ändamålsenliga lokal. Detta ser man fram emot...

Kunde inte låta bli att ta vägen förbi de nya lokalerna på väg till jobbet i morse. Där rådde full aktivitet med att riva ur efter den tidigare verksamheten...

:)/ Jörgen G

Posted
Kunde inte låta bli att ta vägen förbi de nya lokalerna på väg till jobbet i morse. Där rådde full aktivitet med att riva ur efter den tidigare verksamheten...

Jag tror att det är många som inpräntat den nya adressen Södra Agnegatan 29 och kommer att trycka näsan mot fönstret vid närmaste tillfälle för att se hur det kommer att se ut :cool: :D

Posted
Jag tror att det är många som inpräntat den nya adressen Södra Agnegatan 29 och kommer att trycka näsan mot fönstret vid närmaste tillfälle för att se hur det kommer att se ut :cool: :D

Jo - och ska man ändå ner i den tunnelbaneingången på väg till jobbet är det enkelt att kolla in närliggande väsentligheter när man bara behöver ta några extra steg till en annan rulltrappa än den vanliga...

:) /Jörgen G

• 2 weeks later...
Posted

Hej , sitter här hemma och spånar lite :blush

Eftersom det nu är klart att jag skall börja arbeta hos Robban f.om 1mars och därmed ramlar

rakt in i en mycket större lokal dyker dessa tankar upp.

Det finns så mycket oupptäckt musik ( för mig och säkert andra ) , erfarenheter , kunskap osv på detta

forum som man ej vill missa.

När eliot nämde " Euphonia exclusive" fick jag lite idèer.

Skulle det finnas något intresse att t.ex träffas någon kväll i månaden över en öl och en macka och t.ex

lyssna på någon speciellt rolig nyhet som har dykt upp i butiken eller fråga eliot om han kan ta med sig

en bunt vinylskivor att berätta om med sin outtömliga kunskap , Mats kan prata om mätningar och akustik ,

en kväll kan handla om högtalarinställningar ( k-man du är välkommen ;) )osv , osv

Har inte pratat med Robban om dom här idèerna , men det går säkert bra ( jag lovar att inte ta ut någon lön

för dom här kvällarna :D )

Att det finns duktiga fotografer på detta forum som kan föreviga dessa träffar verkar vara det minsta problemet.

mvh en gurka med ett hjärta som bland forum klappar för euphonia

Posted

Låter som en jättegod idé Gurkan! ...det är bara lite lång att åka för en kväll... :clown:

...men vi får väl börja med en rejäl träff under premiärhelgen!!

...högtalarinställningar är intressant...det kan man hålla på länge med!!! ;):D

\\K-man

Posted

K-man ta hojen ( det är snart sommar ) :app:

mvh en gurka med bara A-körkort

Posted

Inte ännu Timbre , det är bara att vänta vid telefonen ( jag smyger in dig före alla andra :cool: :) )

mvh gurk

Posted

Han kan hänga bakom på träskor :cool:

mvh en gurka som har förlorat Timbre som vän när ni väl är i Stockholm

Posted
mvh en gurka som har förlorat Timbre som vän när ni väl är i Stockholm

Risken är stor efter ett sådant tips...och en sådan resa...! :D

....eller också får han blodad tand och blir dig evigt tacksam för den upplevelsen!!!! :o

\\K-man

Posted
Inte ännu Timbre , det är bara att vänta vid telefonen ( jag smyger in dig före alla andra :cool: :) )

mvh gurk

Det låter ju nästan som en smygpremiär... :)

JA! Hojjen kan jag ta...då tar det inte så lång tid! :mm::D

...tror du jag får med mig Timbre bak på den??? :D

\\K-man

Hojjen i mars... :?::o Det skall nog till en del effektrör innan vi tinar upp... :D

Posted
Det låter ju nästan som en smygpremiär... :)

Hojjen i mars... :?::o Det skall nog till en del effektrör innan vi tinar upp... :D

Hehee...jo, vi behöver nog var sitt hett slutsteg att värma oss på vid ankomst! ...inte minst efter 45 mil på träskor... :D

\\K-man