Jump to content

Recommended Posts

Posted

På Stereophiles webbsida läste jag om Master Tape Sound at Home där de förutom analoga The Tape Project nämner att Linn Records erbjuder utvalda titlar ur sin katalog som "Studio Master" 24-bit WMA lossless downloads. Man säger att inspelningarna "are what we used to produce the production version of our CD releases." :mm:

De är inte kopieringsskyddade (dvs. ingen DRM="Digital Rights Management") och låtarna kostar $2.75 och hela inspelningar $24 vilket gör att t.ex. Messiah (Dublin version, 1742) by the Dunedin Consort (138 min) blir ett fynd. Här finns Linn katalogen

Det är väl lite detta vi alla väntat på :mm:

Mvh,

Eliot

Posted

Nja, förutom att man valt WMA som inte går att spela överallt. Flac hade ju varit roligare. Men bättre än inget, så får man väl konvertera själv då. Skivhandlare är snart ett minne blott.

Posted
Nja, förutom att man valt WMA som inte går att spela överallt. Flac hade ju varit roligare. Men bättre än inget, så får man väl konvertera själv då. Skivhandlare är snart ett minne blott.

Squeezebox klarar väl WMA? eller är det skillnad på WMA och WMA (nybörjarfråga, jag vet...)?

Posted

Tyvärr är omfånget av titlarna lite för smalt för att jag skall lyfta på ögonbrynen.. Hade det vart ett majorbolag (EMI eller Decca) som tog detta initiativ hade jag kanske blivit rusig, för Linn har kanske bara tio plattor som retar mitt musiköra. Och så är det det där med VMA, enligt mitt begränsade synsett så är det ett katastrofalt misstag att knyta upp sig till ett Microsoftformat (eller Apple för den delen), det bevisar bara att branchen inte är mogen för ett (flexibelt) högupplöst nedladdningsbart ljudformat.

Squeezebox klarar väl WMA? eller är det skillnad på WMA och WMA (nybörjarfråga, jag vet...)?

Japp deäre, det finns ett gäng olika varianter på VMA (ungefär som olika bitrate i mp3) : Läste jag nånstans att Squeezeboxen konverterar alla format till FLAC inför uppspelning? Eller minns jag helt fel...? Jag har en känsla av att min nästa stora HiFi-uppgradering kommer att bli en Transporter!

/ptr