Hasse Posted January 24, 2007 Posted January 24, 2007 Är det någon som känner till denna sketch Handlar om hur extremt känsligt det är med mottagningen av TV2 (kan även vara starten av färg TV) att allt från att husdjur måste kläs in i stanniolpapper till att hela värmeaggregatet måste ut ur huset för att det ska fungera till fullo!!!??? Påminner lite om hur det är i high-end världen för att få till önskat ljud Quote
dr moureau Posted January 25, 2007 Posted January 25, 2007 Jepp. Tror sketchen är en tidig hasse och tage från mosebacke monarki. Mosevisionen hette deras tidiga program och spelades faktiskt i P3 för ett par månader sedan. Kanske finns kvar i deras lyssningsarkiv. Är det någon som känner till denna sketch Handlar om hur extremt känsligt det är med mottagningen av TV2 (kan även vara starten av färg TV) att allt från att husdjur måste kläs in i stanniolpapper till att hela värmeaggregatet måste ut ur huset för att det ska fungera till fullo!!!??? Påminner lite om hur det är i high-end världen för att få till önskat ljud Quote
Perka Posted January 25, 2007 Posted January 25, 2007 Är det någon som känner till denna sketch Handlar om hur extremt känsligt det är med mottagningen av TV2 (kan även vara starten av färg TV) att allt från att husdjur måste kläs in i stanniolpapper till att hela värmeaggregatet måste ut ur huset för att det ska fungera till fullo!!!??? Påminner lite om hur det är i high-end världen för att få till önskat ljud Nja, det var väl i samband med färg TV introdktionen. Och avslutningsklämmen från Hasse A efter att ha gått igenom allt som ska fixas precis som du säger att man kan se Putte Kock i färg "annars kan ni titta på tomat". Så har jag för mig i alla fall. Och helt rätt, sketchen används t ex av min hustru när jag köpt nya kablar eller PS Audios Noice Harvester som var senaste inköpet. Quote
Hasse Posted January 25, 2007 Author Posted January 25, 2007 Nja, det var väl i samband med färg TV introdktionen. Och avslutningsklämmen från Hasse A efter att ha gått igenom allt som ska fixas precis som du säger att man kan se Putte Kock i färg "annars kan ni titta på tomat". Så har jag för mig i alla fall. Och helt rätt, sketchen används t ex av min hustru när jag köpt nya kablar eller PS Audios Noice Harvester som var senaste inköpet. Ja just det, färg TV introduktionen var det ja. Din fru har nog rätt i att det är ungefär lika bökigt att få en high-end anläggning att nå sin fulla potential som att, i början av 70-talet, få se Putte Kock i färg . Vad kan sketchen heta tro? Quote
Recommended Posts