Matrixen Posted January 24, 2007 Posted January 24, 2007 Vänner, Efter att snart nött ut min Mythologies kopia har jag en tid seriöst letat efter den lite här och var. Hittade den faktiskt hos min lokala handlare. Letat PB där i flera år, men nu först hade de inne den nya. Vilket fall som helst stod det "made in EU" på fodralet, så varför chansa tänkte jag... Sagt och gjort Amazon here I come! Beställde den tillsammans med ett ex av "fortnight in france" som jag inte heller har. Som av en trevlig händelse var båda desso skivor nedsatta, så inklusive frakt kostar de två skovorna ungefär som en kvalitetsskiva gör i svensk handel. Tack dollarn! Jag är förberedd på eventuell tull o skatt, men anser fortfarande att äventyret väl värt kostnaden, om de bara kunde komma fram någon gång Amazon uppskattar leveransdatum till mellan January 24, 2007 - February 6, 2007. Gissa vem som hoppas på den 24:e Januari :clown: Undar om någon har statistik på Amazons leveranser och tillkommande kostander påkallade av staten? Jag tog den långsammaste fraktmetoden, delvis pga prisvärdhet, men också då jag i min enfald trodde att jag skulle hinna glömma att jag beställt och att jag skulle få en trevlig överasskning Quote
Engelholm Audio Posted January 24, 2007 Posted January 24, 2007 Vänner, Efter att snart nött ut min Mythologies kopia har jag en tid seriöst letat efter den lite här och var. Hittade den faktiskt hos min lokala handlare. Letat PB där i flera år, men nu först hade de inne den nya. Vilket fall som helst stod det "made in EU" på fodralet, så varför chansa tänkte jag... Sagt och gjort Amazon here I come! Beställde den tillsammans med ett ex av "fortnight in france" som jag inte heller har. Som av en trevlig händelse var båda desso skivor nedsatta, så inklusive frakt kostar de två skovorna ungefär som en kvalitetsskiva gör i svensk handel. Tack dollarn! Jag är förberedd på eventuell tull o skatt, men anser fortfarande att äventyret väl värt kostnaden, om de bara kunde komma fram någon gång Amazon uppskattar leveransdatum till mellan January 24, 2007 - February 6, 2007. Gissa vem som hoppas på den 24:e Januari :clown: Undar om någon har statistik på Amazons leveranser och tillkommande kostander påkallade av staten? Jag tog den långsammaste fraktmetoden, delvis pga prisvärdhet, men också då jag i min enfald trodde att jag skulle hinna glömma att jag beställt och att jag skulle få en trevlig överasskning Grattis - kalasskiva som (även jag) äntligen köpt efter att nött på en kopia. Mythologies blir nästa bättre och bättre, längre och längre in på skivan. Enligt mig en underbar kombination av hifi och musik! Jag har dock inte mkt erfarenheter av Amazon... men jag hjälper dig åt minstonde hålla tummarna för den 24'e. Quote
Timbre™ Posted January 24, 2007 Posted January 24, 2007 Har precis hämtat ut en liten kartong från Amazon.com med Maria Rita och Shakira. Allt inplastat på typiskt USA-manér men ett plastfodral var ändå sprucket. Det är de små detaljerna som gör det och då detta var enda exemplaret i lager hade Amazon.com packat ner en hälsning plus extra plastfodral. Du kommer förmodligen att bli nöjd... :cool: Quote
Matrixen Posted January 24, 2007 Author Posted January 24, 2007 Har precis hämtat ut en liten kartong från Amazon.com med Maria Rita och Shakira. Allt inplastat på typiskt USA-manér men ett plastfodral var ändå sprucket. Det är de små detaljerna som gör det och då detta var enda exemplaret i lager hade Amazon.com packat ner en hälsning plus extra plastfodral. Du kommer förmodligen att bli nöjd... :cool: Hur stod sig ledtiden på levaransen jämfört med Amazons uppskattade? Var det närmare deras optimistiska eller defensiva uppskattning? Quote
Timbre™ Posted January 24, 2007 Posted January 24, 2007 Ibland kan det dra ut månadsvis på tiden men den här gången stämde det bra. Quote
hajen1 Posted January 24, 2007 Posted January 24, 2007 Mythologies finns numer på CDON.COM för 149.00! Quote
Matrixen Posted January 24, 2007 Author Posted January 24, 2007 Den jag köpte kostade minde än hälften, men vi får se hur mycket som tillkommer med eventuell tull osv. Quote
hajen1 Posted January 25, 2007 Posted January 25, 2007 Den jag köpte kostade minde än hälften, men vi får se hur mycket som tillkommer med eventuell tull osv. Din blir nog billigare för jag fick ju även betala 29.00 för frakten från CDON.COM. Oavsett priset så är det en makalös bra platta! Quote
Matrixen Posted January 25, 2007 Author Posted January 25, 2007 Din blir nog billigare för jag fick ju även betala 29.00 för frakten från CDON.COM. Oavsett priset så är det en makalös bra platta! Visst är den det. Jag var beredd att betala betydligt mer för att få en USA tryckning, men nu blev det istället billigare :cool: Quote
Matrixen Posted February 5, 2007 Author Posted February 5, 2007 Idag kom mina skivor fram. Inga skador, inga merkostnader. De slog "worst case delivery date scenario" med en dag :evil: De håller vad de lovar iallafall, även om jag hoppats i ett par veckor nu. Quote
Recommended Posts