Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej!

Ville dela med mig lite av min hifi-historia som inte är så lång egentligen om man kollar på hifiutrustning men musikintresset/god återgivning har alltid funnits.

Det började 2000 då jag besökte Lefflers iNorrköping och gick därifrån med ett riktigt trevligt "startsystem"

Bild%2030.JPG

Canton Le107,Cambridge förstärkare o cd blev det då(på bilden är cd:n utbytt mot en Primare D20)

Flyttade till hus o fick en egen gillestuga att bestämma över :)

Uppgraderingsdjävulen flög i mig rätt snart o nu finns enbart Primaren kvar i gillestugan som förövrigt är på ca 25 m2 o har 2.15 i takhöjd,träpanel och öppen spis.

I Januari förra året så köpte jag mina drömhögtalare som jag suktat efter länge :mm:

Bild%20sonus.jpg

Mera bilder kommer snart om intresse finnes.

mvh Patrik

Posted

Då kommer det mera......

men först måste jag visa ursprungs-setupen i rummet

bild8.JPG

Samma ställe som första bilden

Lite har hänt på vägen så att säga :D

Patrik

Posted

Cd:n nosade vi ju på lite förut.

Bild%20cd.jpg

D20.JPG

En Primare D20,En riktigt snygg spelare tycker jag,alltid tyckt att deras saker varit snusksnygga tills de rundade till hörnen på cd-släden.

Nu har inte jag prövat så många olika cd spelare men jag tycker den sköter sig bra:)

Bakom Cd:n kommer det här:

Bildrca.jpg

Vad kan det vara månde?

Patrik

Posted

Tar mig friheten att gissa själv och många modeller faller bort p.g.a. mässingsskyltens placering. Är det en ny eller utgången modell... :?: Orpheus, du har inte möjlighet att plocka ner de största bilderna till 750 pixlars bredd... :?: Vi kan också använda bildlänkar.

Posted

Var beredd på att du får vänta lika länge som jag har fått göra, är uppe i 2 år snart :D

Posted
Var beredd på att du får vänta lika länge som jag har fått göra, är uppe i 2 år snart :D

Kan det ha med namnet att göra då jag med heter Johan :o

Nä mer bilder vill vi se nu, bådar ju gott detta

Posted

Visst är det ett Audioquestkablage,närmare bestämt cv-4.

Mycket prisvärd kabel tycker jag.

i andra änden av cv-4:an finns denna...

cda5.jpg

En Musical fidelity A5.

En mycket kompetent och välljudande pjäs för att inte tala om hur snygg den är.

Om man zommar ut lite så blir det detta man ser..

alt.jpg

Bakom draperiena döljer síg hemma-snickrade absorbenter av isolermaterial.

Här kan man sitta länge kan jag lova :)

Men.....vad var det för signalkabel som visades?????

Patrik

Posted

Hur funkar MFA5 och SF?

jag var inne på A5:an ett tag, men eftersom jag inte hade chans att lyssna på den så köpa jag Mc:en istället ;)

Posted

Oj vilket trevligt system! :cool: Jag har själv SFGPH sedan ett par år men inte lika kompetent förstärkare. Det där måste låta mumma. Har prövat med ett flertal olika stärkare men inte hittat rätt. Har länge funderat på just MF A5 så nu undrar man ju hur detta låter! Hade för övrigt hemma en Bladelius Thor mk2 här om dagen som jag tyckte lät bäst av de jag prövat hitills (ICEPower, aracam a32, MF A3.2)... Hmm vi får se vad det blir för min del, kanske dags för ett reportage från mig också vad det lider :)

Men nu vill man ju höra mer om detta!

Posted

MF och Sonus Faber gillar varandra - helt klart. Jag lyssnade på Grand Piano för några år sedan när jag köpte mina Nu-Vistaprylar, och det lät riktigt bra. Hade jag haft mer pengar då hade jag nog köpt högtalarna också... Har även hört från flera håll att Cremona passar utmärkt med MF-elektronik, dock har jag aldrig testat detta själv.

Jag har alltid tyckt att MF gör neutrala prylar (och prisvärda), och att de vill ha en högtalare som är lite åt det varmare hållet för att blomma ut ordentligt. Sonus Faber är ju ett ypperligt val där då. :) Det enda undantaget är nog Nu-Vista som har en aning värme a'la rör/analog, men det är de ganska ensamma om i MF's sortiment tror jag.