Absolute Audio Posted January 17, 2007 Posted January 17, 2007 Definitivt köptvång för alla progrockare här på forumet, kan jag säga efter en ända lyssning. "BE" vart mer tema än musik och det höll inte riktigt hela vägen igenom människans historia. Men den här skivan är mycket rakare, och håller hela skivan igenom. Ljudmässigt så är den nog det bästa Pain of Salvation har gjort, det märks att dom tänker stereo och inte ipod. En positiv överraskning! Dock lite oroväckad över att den fastnade så snabbt, kan vara kort hållbarhetsdatum. Quote
oLjud Posted January 17, 2007 Posted January 17, 2007 BE var enligt mig ett mästerverk som PoS inte alls lyckats komma upp till med nya skivan. Nu har jag bara lyssnat på mp3, men ska köpa skivan då jag får råd... Skivan är väldigt varierande och inte alls lik deras andra skivor, men ändå är det PoS över det hela. Vete tusan hur de lyckas med det! Jag var lite orolig över deras skiva då jag endast ha läst negativt om den, men jag anser inte att den är dålig utan bara inte lika bra som BE. men jag har inte hunnit lyssna så mycket än... första ggr ja lyssnade så undrade va fasiken de hade gjort!!! De lät inte som PoS, iaf inte vad jag trodde skivan skulle vara som. Men den växte och växte, men den har inte riktigt fastnat än... Disco Queen är ju lite speciell som en del tycker är så jäkla dålig och en del diggar som.. jag köptvång anser jag inte att det är på skivan, men jag rekommenderar en/många lyssningar! Quote
Absolute Audio Posted January 18, 2007 Author Posted January 18, 2007 Disco Queen är en riktigt speciell låt och jag börjar direkt tänka på "disco boy" med Frank Zappa. :cool: Enligt mej är Remedy Lane den skivan PoS verkligen fick till det. Och den senaste är ju betydligt närmre den en "BE". Quote
Recommended Posts