IcedEarth Posted January 12, 2007 Posted January 12, 2007 En bekant till mig är ute efter ett par nya högtalare, så kameran och vi drog till skönt ljud. This is our story. Först på plan var en fransman med beryllium i bagaget. Quote
Timbre™ Posted January 12, 2007 Posted January 12, 2007 Ja, diskantmaterialet framgår ju tydligt... Quote
K-man Posted January 12, 2007 Posted January 12, 2007 Japp, håller med Ekman...denna behövde man inte heta Zalve för att klara.... \\K-man Quote
Guest Zalve Posted January 12, 2007 Posted January 12, 2007 Japp, håller med Ekman...denna behövde man inte heta Zalve för att klara.... icon_smile_big.gif \\K-man Hörre du!!!! :cool: Ingen av de andra i Serien är så smala att det skulle rymmas ett baselement i den frontbaffeln. Undrar vad MER som fanns med i startlistan. "Skönt Ljud",,, Hmm nån VS modell kanske? VR4 kanske ? Quote
IcedEarth Posted January 13, 2007 Author Posted January 13, 2007 Visst är det Diva, med skyddsplasten kvar också! Quote
Guest johan Posted January 13, 2007 Posted January 13, 2007 Ska bli kul att läsa det här, Diva är nog en av dom svårare talarna att få att spela riktigt bra pga dom sidomonterade basarna. Kör så det ryker Quote
IcedEarth Posted January 15, 2007 Author Posted January 15, 2007 Förstärkare och Cd som var inkopplat på Divorna var McIntosh MA6500 och MCD201. Quote
Ekman Posted January 15, 2007 Posted January 15, 2007 Det ska bli väldigt intressant det här, det är ungefär den prisklassen jag letar i Quote
christopher Posted January 15, 2007 Posted January 15, 2007 Håller med Ekman, sitter i samma sitts Quote
oLjud Posted January 16, 2007 Posted January 16, 2007 McIntosh är underbara Jag måste bara ha en en Mac CD oxå för att få det lika snyggt som den där kombon Quote
Ekman Posted January 17, 2007 Posted January 17, 2007 hur går det här egentligen? det är nästan hififorum-tempo på den här tråden Quote
IcedEarth Posted January 17, 2007 Author Posted January 17, 2007 Hehe förlåt, men det är så himla mycke nu! Men det kommer jag lovar! //rillo Quote
Timbre™ Posted January 17, 2007 Posted January 17, 2007 Hehe förlåt, men det är så himla mycke nu! Men det kommer jag lovar! //rillo Lugnet är hifins bästa vän och allt har sin tid... :cool: Quote
Ekman Posted January 17, 2007 Posted January 17, 2007 ingen fara jag menade inte att stressa dig, jag blev så intresserad av trådstarten bara Quote
IcedEarth Posted January 17, 2007 Author Posted January 17, 2007 Vi körde divorna på en hel del musik allt från lite lugnare till metall. I och med att dom kanske inte var så inspelad så lät det lite mot det vassa hållet, det var nog mest på den tyngre musiken som vi körde som framstod som så. Men minns jag rätt så var basen rätt djup å tajt. Ger man den mer tid så kanske det lugnar ner sig i det övre registret. //rillo Quote
IcedEarth Posted January 17, 2007 Author Posted January 17, 2007 Bredvid Divorna stod Dynaudio Confidence C2, så vi bytte bara kablarna i mellan och provlyssnade på dem. Quote
Duck77 Posted January 20, 2007 Posted January 20, 2007 Hej! Lyssnade ni nått på Usher? Jag hörde lite på dom när jag var där, väldigt trevlig Högtalare Kanske mina nästa Vi får se när man fixat klart rummet. Mvh Sjösse Quote
IcedEarth Posted January 24, 2007 Author Posted January 24, 2007 [Hej! Lyssnade ni nått på Usher? Hej! Det gjorde vi tyvärr av storleksskäl, dom är rätt gigantiska dom där högtalarna! //rillo Quote
IcedEarth Posted January 24, 2007 Author Posted January 24, 2007 Hur lät då Dynaudio?? Det är nog som min kompis sa: Dom låter mer mjukt över alla register och kanske en jämnare övergång mellan dessa. Focal var ganska energifulla i övreregistret. Dynaudio kunde man höra dessa tendenser men inte lika mycke som Focal. Men det kan ju bero på att båda dessa högtalare var långt ifrån att vara inspelade. Beryllium diskanten kanske har nått med det att göra?? Men den musik som jag och min kompis spelar så passar nog Dynaudio bäst. Men vi är ju inte klara än. //rillo Quote
IcedEarth Posted January 24, 2007 Author Posted January 24, 2007 Sist ut på plan är då Verity Audio Fidelo. Jan kör ett kanon pris på dessa, men ny pris på dem är 134 000:- så lite fusk kanske det är om man jämnför med dom andra 2 paren. Three amigos. Quote
K-man Posted January 28, 2007 Posted January 28, 2007 Fidelio är helt klart trevliga talare, har hört dem en del, skall bli intressant att höra vad ni tyckte om dessa jämfört med de andra. Jämförde ni med samma elektronik? Det verkar som att dessa står i ett annat rum? Kör på! \\K-man Quote
Timbre™ Posted January 29, 2007 Posted January 29, 2007 Det här var kul och går allt i lås kommer det ett hemmareportage i mars med ett par Fidelio i lite annorlunda träfinish. Quote
oLjud Posted January 29, 2007 Posted January 29, 2007 lite högre tempo tack :cool: Fidelio är en riktigt trevlig bekantskap... Quote
zlay3r Posted January 31, 2007 Posted January 31, 2007 Rickard: Det går tungt i denna tråd Öka takten lite så att man slipper somna vid tangentbordet Quote
Recommended Posts