Jump to content

Recommended Posts

Posted

Till mångas förtjusning släppte Quad sina nya elektrostater (2805, 2905) på marknaden förra året. Nu är även L-serien uppgraderad!

Högtalarna i L-serien är som många vet uppdaterat till mk2-versioner (L2), men det är inte den enda nyheten från Quad. Ni som söker efter en god studiomonitor ska höra upp lite extra. Quad har nämligen släppt aktiva versioner av 11'an och 12'an. Spännande! Jag ser själv fram emot att få höra dessa i butikerna under det kommande året.

För mer info, ta en titt på Quads nya uppdaterade hemsida (http://www.quad-hifi.co.uk) och glöm inte bort att hämta ner ett par wallpapers också. Själv har jag valt esl-bakgrunden! :cool:

57_small.jpg

Guest Audio Concept
Posted

... coming soon to a theater (or hifi shop) near you.... :-)

mvh, Audio Concept

Posted
... coming soon to a theater (or hifi shop) near you.... :-)

mvh, Audio Concept

Det låter bra såväl med Quad-nyheter, som att svenska handlare tar in dessa modeller. En annan nyhet är måhända att eletroniken i 99/909-serien kanske kan komma att fås i andra färger än blott silver. I en tråd med bilder från CES 2007 i grannforumet Hififorum.nu har skribenten Pac lagt ut bilder från Quads demo-rum. På bilderna tycks elektroniken vara i en slags guldfärg, vilket åtminstone jag föredrar framför silver. En from förhoppning är att dessa mer guldfärgade Quad-apparater ska kunna köpas i Sverige inom kort.

Pac:s bildreportage på Hififorum.nu från CES 2007

Quads webbplats

Posted
Ni som söker efter en god studiomonitor ska höra upp lite extra. Quad har nämligen släppt aktiva versioner av 11'an och 12'an. Spännande! Jag ser själv fram emot att få höra dessa i butikerna under det kommande året.

Mkt spännande, jag har varit på jakt efter ett par hyffsade monitorer ett tag nu!. Skall bli intressant att se/lyssna på dessa. vad kan dom tänkas landa på för pris, är det nå´n som vet??

Klas

Posted
...Quad champange färgen ser ju ut att matcha elektroniken ur rör serien mycket bra.

Ja. Vi får hoppas att denna elektronik i champagnefärg inte enbart var något som Quad hade tagit fram enkom för CES 2007, utan att färgen dyker upp i handeln. Dessutom vore det fräckt om konsumenter kunde välja Quad i svart.