Jump to content

Recommended Posts

Posted

...det antog jag men den fanns inte synlig om man valde "blog" på deras sida....

Tillägg: Samtidigt med CES går Macworld Conference & Expo på Moscone Center i San Francisco och där presenterade man nu ikväll iPhone :mm:

...samt AppleTV: Prylen som strömmar filmer, foton och musik - i HD!

Posted

Rejäl bildstorlek på Audio Federations rapport och man får ha lite tålamod med bildhämtningen. Här är det annars närgångna bilder på nyheten ML3 från Lamm med tillhörande ML3 PS nätdel.

Posted

Det var som tusan , grabbarna på andra sidan pölen har ju smak dom också :cool:

Kimber cable room använder Pass Labs och Emm Labs , hade dom bara ringt hade

jag tipsat om högtalare också ;):D

mvh gurkan

Posted
Rejäl bildstorlek på Audio Federations rapport och man får ha lite tålamod med bildhämtningen. Här är det annars närgångna bilder på nyheten ML3 från Lamm med tillhörande ML3 PS nätdel.

Ja det är inte annat än att man uppskattar att Euphonia har begränsat bildstorleken till 750 pixlar :app:

Posted
Det var som tusan , grabbarna på andra sidan pölen har ju smak dom också :cool:

Kimber cable room använder Pass Labs och Emm Labs , hade dom bara ringt hade

jag tipsat om högtalare också ;):D

mvh gurkan

Var hittade du Kimber... :?::)

Posted

Ja :blush:) och ännu längre ner hittade jag Golden Sound floor treatment... :D Tillverkaren är alltså inte helt inkognito och det gör ju Intelligent Chipslyssningen extra spännande.

Posted
....hade dom bara ringt hade jag tipsat om högtalare också ;):D

mvh gurkan

Ja dom där stackade SoundLab skärmarna lär inte vara direkt lätta att integrera i ett bostadsrum :D

Posted

Precis, jag har letat förgäves efter det också, Mikael2. :(

Får hoppas att det dyker upp - de kanske sparar det gottaste till sist. ;)

Posted

Jupp.. 4 lådor.. Ser ut att vara två Radialstrahlers i en D'Appolitodesign?

Törs man ens fundera på vad de där kostar? ;):mm:

Posted

Ett par? Man ska ju köra surround med de där, det syns ju direkt.. :D

Posted
Precis, jag har letat förgäves efter det också, Mikael2. :(

Får hoppas att det dyker upp - de kanske sparar det gottaste till sist. ;)

Du får väl såsmåning om titta över på ett annat forum, för där kommer de att finnas :mm:

Posted
Du får väl såsmåning om titta över på ett annat forum, för där kommer de att finnas :mm:

Härligt, det ser jag fram emot! :)

Posted

Jag måste säga att MBL:s nya talare ser bara för läckra ut. Dom mindre modellerna som finns har aldrig kittlat mig men dessa hade jag lätt kunnat leva med :mm:

Posted

Jepp, klart coola. :cool: Troligtvis lite halvbökiga att få in i en vanlig bostad, men iaf.. ;)

Jag ser att Pac har lyckats fånga 1622 SACD Transport (den i guld till höger) på bild också, inte illa! Den till vänster är 1621, en CD Transport, och burken mellan dem är 1611 DAC. Myspys! Nytt verkar också vara att man kan få dem i svart + silver, det har inte gått förut vad jag vet. Snyggt, men inte lika vulgärt som guld. ;)

På stora bilden med högtalarna (okänt namn än så länge) står de enorma 9011-monoblocken samt en 6010 förförstärkare mellan dem.

Posted
Jupp.. 4 lådor.. Ser ut att vara två Radialstrahlers i en D'Appolitodesign?
D'Appolitodesign ställer lite krav på konstruktionen, bland annat att CC måttet mellan ljudpunkterna är mindre än vågländen vid delningsfrekvensen. Om avståndet överstiger våglängden kallas det helt sonika för en MTM: en benämning som endast förpliktigar att diskanten har ett mellanregister över och under sig.

Hur fallet är med MBL vet jag inte... :blush Vet varken delningsfrekvens eller CC mått eller om man bör räkna annorlunda beroende på rundstrålande elementens spridningskaraktäristik...

Guest Audio Concept
Posted

Vi återkommer med mer information om kunstruktionen när den är klar för leverans.

mvh, Audio Concept

Posted

Det är alltid kul när svenska produkter får beröm :app:

Soundstage har korat "EAR-rummet" med Marten Bird och kablar från Jorma Design till Standout Demo

What started out as a quick stop by the EAR room ended up providing John Crossett with some of the best sound he heard in Las Vegas.

...resten får ni läsa själva ;)

GRATTIS!

//Eliot