Jump to content

Recommended Posts

Guest HFM Shop
Posted

Jag och min familj driver en webbutik där man kan finna inspelningar med extra hög ljudkvalitet. Nu skulle jag vilja be er om hjälp.

Kan ni ge oss tips om vilka skivbolag som har mycket sådant. FIM har vi kontaktat och kommer ta in väl vald musik från dom, som ju har en del XRCD i sina arsenaler. Men kanske det finns på annat håll?

Vänligen

Thomas Bergman / HFM Shop / www.hifimusic.se

Posted

Du har ju JVC, Sheffield Labs och säkert ett par till.. Kolla på Svalanders hemsida, han har de flesta som finns vad jag vet. :)

www.svalander.se

Guest HFM Shop
Posted
Du har ju JVC, Sheffield Labs och säkert ett par till.. Kolla på Svalanders hemsida, han har de flesta som finns vad jag vet. :)

www.svalander.se

Cheffield Labs...finns de kvar i dag?

Posted
Ah, nääe, de har ju gått i graven ja.. :(

Då passar det kanske att prata om ett återuppstått märke ;)

Dorian Records köpte upp Reference Recording och gick sedan i graven med RR men har nu liksom RR återuppstått efter restrukturering. De har mycket fina inspelningar av äldre musik men den skiva som brukade användas som DEMO var nedanstående orgelutgåva av Bilder på en Utställning :mm:

90117s.gif

Tillägg: En skiva med en helt otroligt ren och klar kvinnoröst är denna skiva med engelska sånger

90109s.gif

Guest HFM Shop
Posted
Då passar det kanske att prata om ett återuppstått märke ;)

Dorian Records köpte upp Reference Recording och gick sedan i graven med RR men har nu liksom RR återuppstått efter restrukturering. De har mycket fina inspelningar av äldre musik men den skiva som brukade användas som DEMO var nedanstående orgelutgåva av Bilder på en Utställning :mm:

90117s.gif

Tillägg: En skiva med en helt otroligt ren och klar kvinnoröst är denna skiva med engelska sånger

90109s.gif

Tack för det tipset! Kul att dom återuppstått. Jag har en underbar CD från det skivbolaget.

Posted

Åh, det var roliga nyheter! :)

English Lute Song.. Den låter som given! Finns de i Sverige tro?

Guest HFM Shop
Posted

Jag tar och kollar!

Guest HFM Shop
Posted

Ja, Nu vet jag: Du kommer finna dem här snarast möjligt. Först ska leveranselendet ta sin tid...