Guest HFM Shop Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Jag och min familj driver en webbutik där man kan finna inspelningar med extra hög ljudkvalitet. Nu skulle jag vilja be er om hjälp. Kan ni ge oss tips om vilka skivbolag som har mycket sådant. FIM har vi kontaktat och kommer ta in väl vald musik från dom, som ju har en del XRCD i sina arsenaler. Men kanske det finns på annat håll? Vänligen Thomas Bergman / HFM Shop / www.hifimusic.se Quote
Guest Peo Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Du har ju JVC, Sheffield Labs och säkert ett par till.. Kolla på Svalanders hemsida, han har de flesta som finns vad jag vet. www.svalander.se Quote
eliot Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Jag har några gånger lyssnat på Turtle Records och det är fantastiska inspelningar som jag tycker att det skulle vara kul om ni tog in ...och sedan finns ju XRCD by JVC som Peo nämnde Andra intressanta märken är TopMusic International Ltd och italienska Fonè Mvh, Eliot Quote
Guest HFM Shop Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Du har ju JVC, Sheffield Labs och säkert ett par till.. Kolla på Svalanders hemsida, han har de flesta som finns vad jag vet. www.svalander.se Cheffield Labs...finns de kvar i dag? Quote
eliot Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Ah, nääe, de har ju gått i graven ja.. Då passar det kanske att prata om ett återuppstått märke Dorian Records köpte upp Reference Recording och gick sedan i graven med RR men har nu liksom RR återuppstått efter restrukturering. De har mycket fina inspelningar av äldre musik men den skiva som brukade användas som DEMO var nedanstående orgelutgåva av Bilder på en Utställning Tillägg: En skiva med en helt otroligt ren och klar kvinnoröst är denna skiva med engelska sånger Quote
Guest HFM Shop Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Då passar det kanske att prata om ett återuppstått märke Dorian Records köpte upp Reference Recording och gick sedan i graven med RR men har nu liksom RR återuppstått efter restrukturering. De har mycket fina inspelningar av äldre musik men den skiva som brukade användas som DEMO var nedanstående orgelutgåva av Bilder på en Utställning Tillägg: En skiva med en helt otroligt ren och klar kvinnoröst är denna skiva med engelska sånger Tack för det tipset! Kul att dom återuppstått. Jag har en underbar CD från det skivbolaget. Quote
Guest Peo Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Åh, det var roliga nyheter! English Lute Song.. Den låter som given! Finns de i Sverige tro? Quote
Peter J Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 Chesky records har en massa fina inspelningar. Både cd, sacd och vinyl tror jag. Quote
Guest HFM Shop Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 Åh, det var roliga nyheter! English Lute Song.. Den låter som given! Finns de i Sverige tro? Jag tar och kollar! Quote
Guest HFM Shop Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 Åh, det var roliga nyheter! English Lute Song.. Den låter som given! Finns de i Sverige tro? Ja, Nu vet jag: Du kommer finna dem här snarast möjligt. Först ska leveranselendet ta sin tid... Quote
Uniconnect Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 Ett litet tips Thomas! JIM Records (Jazz In Motion) med bl a Yuri Honing o Tony Overwater i stallet. Mvh Michael Quote
Recommended Posts