Shamrock Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Hej, Jag har en Ariston RD-60 skivspelare från mitten av 80-talet med en "Enigma" tonarm+ Ortofon OM 30 (MM). Finns det nån därute som har någon information, erfarenhet, synpunkter eller annat som kan bringa lite ljus över den här skivspelaren. Själv tycker jag att den låter helt ok. Är det något värde i att t.ex byta pickup till något annat som gör att den presterar ännu bättre? Tacksam för dina åsikter. //Shamrock Quote
Georg Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Kan inte något om din spelare men själv så spelar jag med en OM 40 och är väldigt nöjd! Har hört att det ska vara ett ganska stort steg upp från OM 30 enligt den butiken som jag handlade hos! saken är ju den att man bara byter nål för att uppgradera! själv så hade jag OM 10 innan. OM 40 nålen gick på ca 1300:- så det kostade inte skortan. och jag fick ett stort lyft (dette var dock från OM 10 - OM 40 som jag sa) Men det kan ju vara värt ett försök. Om dessutom nålen är använd ett antal timmar så kanske det är dags att byta ändå! Vinyl rocks! Quote
gcs Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 Jag vet inte men jag har OM20, 30 och OM 40. Jag gjorde en jämförelse mellan 30 och 40 och jag kan inte säga att det är någon jätte skillnad mellan dom. Två bra nålar. Quote
Recommended Posts