Jump to content

Recommended Posts

Posted

När jag skulle köpa nya högtalare för ett tag sen pekade min sambo ut Zu Druid i ett h&m test som hon gillade utseendet på skarpt. Hon är dessutom ett stort fan av Hello Kitty så när jag visade din bild gick hon i taket ;)

Posted

ööööh............................

Tror INTE det :D

Kan man få dom svarta med en orm ringlande runt då är jag med :mm:

Posted

Kanske kan vara något för tillverkare att ta fasta på, att låta kunden själv bestämma trycket. Va Johan! Vill du inte ha Kitty?? :cool: :D (Hårdrock med ormmotiv! :cool:) Jag skulle lätt välja en bild av Evil-Bender (futurama) på högtalarna till mitt pojkrum. :cool:

• 2 weeks later...
Posted

Är det någon på forumet som har ett par druider eller åtminstone hört ett par? Har tyvärr aldrig lyckats komma i kontakt med dem men är väldigt nyfiken på hur de låter. Finns det någon i närheten av skåne som säljer?(Den vanliga svarta lutar det åt isf...) Tacksam för svar.

Posted

Jag har lyssnat på ett par och det var en RIKTIGT rolig upplevelse! Det är ett märkligt sätt satt lyssna på musik eftersom du hör allt så väldigt tydligt och superdynamiskt. När man som jag lyssnar på progressive rock så är det ju gärna så att det kan gröta ihop sej ganska lätt, men inte med ett par Druider. Jag körde ELP - Brainsallad surgery och det lät helt underbart speciellt analoga synthar. Lika så på Return to Forever - Romantic warrior. Båda dessa skivor är mycket bra 70-tals inspelningar. Men när vi spelade Porcupine Tree som är lite tjockare ljudbild och digitalt inspelad förmodligen lite kompressor här och var så lät det bra men inte fullt så charmigt som innan.

Det var upplevelsen! Och den var svår att skaka av sej.

Men det första som slog mej när jag hörde synthljuden är att - detta jag hör är synthljudet dom använt, inte synthljudet i ett samanhang eller ihopblandat med resten av musiken utan som det skulle låta om man spela synthen själv. Otroligt häfftigt.

Skulle vara väldigt roligt att höra med någon techno med mycket synth svep, men då får man klara sej utan djupbasen.

Men den gamla klychan gäller nog mer än någonsin - Du måste lyssna själv och inte köpa ohört på vad du läst. Ta med många olika skivor är också ett tips.