Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kul att få se bilder på denna högtalare till slut, man blir dock lite förvånad över att formen åter igen går tillbaks till Stradivari. Känslan var ju att Anniversario var lite av ett svar på ett missnöje över Stradivaris form.

Mvh

Posted
Kul att få se bilder på denna högtalare till slut, man blir dock lite förvånad över att formen åter igen går tillbaks till Stradivari. Känslan var ju att Anniversario var lite av ett svar på ett missnöje över Stradivaris form.

Mvh

Hej Sker

Elipsa er gjort smallere i forhold til Stradivari, hvilket fremhæves når Elipsa omtales. Måske det er et resultat af utilfredsheden med Stradivariens form?

Posted

Detta kommer att bli en modell som ska täcka glappet prismässigt mellan Cremona och Amati Anniversario då,eller :?:

Är personligen mer förtjust i Cremona och Amati utseendemässigt,men det är ju tycke och smak som vanligt.

Posted
Detta kommer att bli en modell som ska täcka glappet prismässigt mellan Cremona och Amati Anniversario då,eller :?:

Det er et godt spørgsmål. Umiddelbart hører Elipsa jo hverkent til Cremona eller Homage serien, men er derimod lidt af en hybrid. Det bliver spændende at læse hvorledes Sonus faber selv omtaler den.

Posted

Vem är konstruktör? -- Vad jag förstått har Franco Serblin lämnat SF? (För att helt ängna sig åter Yter..) -- eller har jag förstått fel?

Precis som Stradivari Homage är det en mycket tilltalande högtalare!

/ptr

Posted
Vad jag förstått har Franco Serblin lämnat SF?

Oj, det har jag missat helt !

Posted
Precis som Stradivari Homage är det en mycket tilltalande högtalare!

Violininspiration med mindre prislapp. Elipsa bör ju i likhet med Stradivari Homage vara en "elliptic design for a three-way system shifting from a theoretical model of the acoustic source through a boundless plane (2pi)"... :?::)

Posted
Vem är konstruktör? -- Vad jag förstått har Franco Serblin lämnat SF? (För att helt ängna sig åter Yter..) -- eller har jag förstått fel?

Endnu et rigtigt godt spørgsmål. Som du skriver er Franco Serblin helt ude af Sonus faber. Mon de nye konstruktører mon kan løfte arven?

Posted
Ser att Vassago börjat sälja dessa.

Skulle onekligen vara intressant se hur bra kombinationen Sonus Faber och Yter passar ihop.

Ja, Vassago ligger i forhandlinger om det danske argentur.

Ifølge flere af klubbens medlemmer er Yter et fantastisk match til Sonus faber. Det er Yter kabler som benyttes til intern kabling i Sonus faber Guarneri Memento. Mener også det benyttes i Amati Anniversario, men er ikke helt sikker.

Posted
Det er Yter kabler som benyttes til intern kabling i Sonus faber Guarneri Memento. Mener også det benyttes i Amati Anniversario, men er ikke helt sikker.

Yter används i Guarneri Memento, Amati Anniversario och Stradivari Homage, så kablarna bör ju absolut passa ihop med dem! :)

Posted
Dessa var ju urläckra :mm:

soluzione4.jpg

Flexum Ambient friendly acoustical enhancer.

Skoja inte! :o De där vill jag ha, rackarns fina... Undrar vad de kostar, nån som vet?

Posted
Ja, Vassago ligger i forhandlinger om det danske argentur.

Ifølge flere af klubbens medlemmer er Yter et fantastisk match til Sonus faber. Det er Yter kabler som benyttes til intern kabling i Sonus faber Guarneri Memento. Mener også det benyttes i Amati Anniversario, men er ikke helt sikker.

Har jag förstått saken rätt så utvecklade Franco Serblin nya kablar när Sonus Faber tog fram Stradivari.Borde inte hela Homage serien nyttja dessa kablar?Yter är väl en följd av detta utvecklingsarbete kan man tro.

Posted
Yter används i Guarneri Memento, Amati Anniversario och Stradivari Homage, så kablarna bör ju absolut passa ihop med dem! :)

Det er så en sandhed med modifikationer, da kablingen i Stradivari og Amati Anniversario ikke er 100% ens. Der er blandet ekstra aluminium i kablerne til Amati A. Om de begge stammer fra Yter kan dog godt være tilfældet.

Posted
Har jag förstått saken rätt så utvecklade Franco Serblin nya kablar när Sonus Faber tog fram Stradivari.Borde inte hela Homage serien nyttja dessa kablar?Yter är väl en följd av detta utvecklingsarbete kan man tro.

Ja, dette er nærmere den korrekte historie. Sonus faber Guarneri Memento er dog den eneste højtaler jeg ved er bestykket med kabler leveret af Yter, frem for sølv-kabler produceret af Sonus faber. Andre (og billigere) SF-modeller benytter som bekendt Van den Hul kabler til intern kabelføring.

Posted
Det er så en sandhed med modifikationer, da kablingen i Stradivari og Amati Anniversario ikke er 100% ens. Der er blandet ekstra aluminium i kablerne til Amati A. Om de begge stammer fra Yter kan dog godt være tilfældet.

Jag läste bara vad som står på Yter's hemsida. Det är klart att de kan skilja sig åt i modell, men han skriver att Yter's kablage används i de tre. :)

Posted
Jag läste bara vad som står på Yter's hemsida. Det är klart att de kan skilja sig åt i modell, men han skriver att Yter's kablage används i de tre. :)

OK, tak for info. Så blev jeg også lidt klogere i dag. ;)

Posted
Timbre, det ligner angiveligt en videreudvikling... :cool:

Smukt billede forresten.

Både bilden och diffusorn har ju varit med ett tag :) men jag sparar på allt och redan den här urvarianten var otroligt läcker. Hela lyssningsrummet var förresten otroligt läckert och även inflödet av dagsljus var noggrant planerat.

Posted
Hela lyssningsrummet var förresten otroligt läckert och även inflödet av dagsljus var noggrant planerat.

Drømmer om selv engang at få muligheden for at opleve fabrikken og dermed lytterummet. Et fantastisk bygningsværk hvor der udvikles fantastiske hifi-kreationer. Kan det blive bedre?

Posted
Andre (og billigere) SF-modeller benytter som bekendt Van den Hul kabler til intern kabelføring.

Har inte även Supra använts i några modeller?

Posted

Även om nu Franco lämnar företaget så faller det knappast med han, hoppas vi !!