sladd Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 . En dag går allt fel. Din firma går i konkurs och du förlorar jobbet. På vägen hem sms:ar din käresta att hon lämnar dig. Det regnar. Migränen ökar alltmer och medicinerna har du glömt hemma. I lurarna kommer plötlsigt rosa brus på maxvolym och alldeles innan dina trumhinnor sprängs möter du en kille med kamera som tar kort på dig. . Quote
K-man Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 Hehee, låter snarlikt första delen av "mäklarna".... \\K-man Quote
Bebop Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 Jag antar att regnet var underkylt dessutom ... Quote
sladd Posted January 4, 2007 Author Posted January 4, 2007 . Små barn, vi skall fostra er till ansvarskännande mogna individer. Nästa generation blir så bättre än vår egen, som det är tänkt. Jorden är din moder, slut äntligen på skövlingar och rovdrift Ni skall klara av det Vad var det i julklappen från mormor och morfar? . Quote
DODGE.RJ Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 Det är det som är bra med mormor och morfar...dom vet alltid vad man önskar sig mest trots att man kanske slutatde med denna typ av sysselsättning för att roa sig för ett tag sedan. :clown: Quote
sladd Posted January 11, 2007 Author Posted January 11, 2007 . Avdelningen onödiga nödvändigheter, tro dem inte... Mos med ketchupsmak någon? Risgröt med kanel och socker iblandat och klart? Måhända en julgran med julklapparna redan färdiga under? men den här nästan kräver ju att få hitta ut till marknaden, vad vi LÄNGTAR efter: . mvh . Quote
Timbre™ Posted January 11, 2007 Posted January 11, 2007 I framtiden får man kanske leta efter vispgrädde naturell i kyldisken... Ungefär som yoghurt och jag bara väntar på att bananvispgrädden gör entré... Quote
christoffer b Posted January 11, 2007 Posted January 11, 2007 Hehe den var bra sladd. Nästan så man måsste testa denna grädde Quote
wintermute Posted January 11, 2007 Posted January 11, 2007 Det som skrämmer allra mest är att vi får den värld vi förtjänar. Mjölk som fraktas tvärs över kontinenten för att vi vill spara en krona; ett elektroniksopberg som växer bortom all kontroll, för att vi vill spara några tusenlappar när vi köper hemelektronik, och därför får produkter som inte går att reparera; galopperande europeisk arbetslöshet, för att kinesisk elektronik är billigare. Det känns skönt att vi går mot ljusare tider. I går plockades årets första tussilago i Karlskoga. När ljuset kommer försvinner de mörka tankarna. Håll ut! Quote
Stereotypen Posted January 11, 2007 Posted January 11, 2007 Det verkar som bilen är utrustad med "anti-Sladd"!!! Quote
Jörgen_G Posted January 11, 2007 Posted January 11, 2007 /.../ Mos med ketchupsmak någon? /.../ I det storbrittiska öriket ute i Atlanten har jag en gång köpt potatischips med Heinz-ketcupsmak. Men jag har aldrig ätit dylika - det räckte med att öppna påsen /Jörgen G Quote
sladd Posted January 22, 2007 Author Posted January 22, 2007 . Mitt ex läser PLAZA interiör. Det gör tydligen många andra också i denna designens vettlösa värld. Det spelar i detta rum inte så stor roll om utrustningen är på eller om den är i 5 eller 2 kanaler... Hallå! - - allå - - allå - - lå - - lå - - å - Min röst skal nu komma från vänster högtalare mvh . Quote
stargazer Posted January 22, 2007 Posted January 22, 2007 Inredningstidningar är lika med ondska :evil: All skuld kan inte bara läggas på Ernst, det är hela falangen som är sänd av hin håle själv. Ett klockrent exempel är "högtalarstrumpan" - ett läckert inredningstips från Vår Bostad Låt se... vi tar alltså en snyggt fanérad möbel och täcker in den i.... VITT TYG? Jättestrumpan allan x 2 i vardagsrummet? Herregud Quote
Guest Peo Posted January 22, 2007 Posted January 22, 2007 Hehehe.. Har man en skivsamling på typ 15 skivor som de verkar ha, så kanske det inte spelar så stor roll, eh stargazer? Quote
lindvall Posted January 22, 2007 Posted January 22, 2007 Och hux flux så kan man nästan inte se skillnad på högtalaren och den vitlackerade basfällan från Svanå! :-) Quote
sladd Posted January 22, 2007 Author Posted January 22, 2007 Inredningstidningar är lika med ondska :evil: All skuld kan inte bara läggas på Ernst, det är hela falangen som är sänd av hin håle själv. Ett klockrent exempel är "högtalarstrumpan" - ett läckert inredningstips från Vår Bostad Låt se... vi tar alltså en snyggt fanérad möbel och täcker in den i.... VITT TYG? Jättestrumpan allan x 2 i vardagsrummet? Herregud Enernstifierad högtalare :D mvh . Quote
Ranefjord Posted January 22, 2007 Posted January 22, 2007 ...designens vettlösa värld... Jag tycker faktiskt att den moderna inredningstrenden är sund. Ju färre prylar, desto mindre ångest? Satsa på kvalitet istället för kvantitet? etc... Sparsmakat är skönt! Vi audiofiler ska nog behålla våra nojjor för oss själva :clown:. Quote
sladd Posted January 22, 2007 Author Posted January 22, 2007 Jag tycker faktiskt att den moderna inredningstrenden är sund. Ju färre prylar, desto mindre ångest? Satsa på kvalitet istället för kvantitet? etc... Sparsmakat är skönt! Vi audiofiler ska nog behålla våra nojjor för oss själva :clown:. Sund? Möjligtvis cool. Lika cool som att abonnera på nya ringsignaler till din mobil. Målsmans underskrift... Aldrig har så många ägnat så mycket intresse för så lite innehåll om nyansen av grönt och om den verkligen matchar den gräddfärgade tapeten och om det nu verkligen är inne och rätt eller ute och fel... Mycket kraft, energi och ångest i ordets rätta bemärkelse på vadå? "Kvalitet"??? (Oh, den handsnidade tepåse-dispensern för 8 tusen är väl VACKER där i sin ensamhet på tevagen) RÖR DEN INTE för he-e... är du galen? Sund? Ekande rum som man inte kan prata i, en ljudanläggning som är helt kaiko aplicerad tillika riktad åt fel håll bara för att det skall finnas en. Är det vad du tycker verkar vara kvalitet? Eller mindre mängd noja? VAR är kvaliteten på bilden? Skulle det vara MINDRE kvalitet om där funnes normal mängd gardin, NÅGOT som hängde på väggarna eller möjligtvis en liten matta någonstans och växter, är det farliga grejer? Bilden visar inget kvalitativt. bara armod, blåst jädrans design-armod. Folk kommer att skratta knäna av sig om några år och se tillbaka på denna period som vi ser tillbaka på yuppi-tiden sent 80-tal. Så, det där kändes skönt mvh . Quote
Ekman Posted January 22, 2007 Posted January 22, 2007 Det rummet var sanslöst fult. Normalt sett kan sparsmakad design se väldigt snyggt ut men att bo så? näää Quote
Ranefjord Posted January 22, 2007 Posted January 22, 2007 Om man själv känner att man inte behöver två soffor på golvet eller ett par intetsägande tavlor på väggen, ska man då ändå bege sig iväg ut och köpa dessa? Jag tycker inte det. Varför ska man köpa saker som man inte behöver? Om man klarar sig med färre prylar, är väl detta egentligen bara bra? Det är i längden bättre både för miljön och för privatekonomin. Tro mig, det blir även lättare att städa, om man nu fasar för sådant. En polare till mig med sparsmakad inredning har inga större problem med akustiken. Akustiken räcker gott och väl för hans ändamål, nämligen vardagligt tal. Givetvis skiter han i stereoperspektivet, dyra kablar, etc. Han är för övrigt precis hur lycklig som helst. Jag personligen skiter inte i stereoperspektivet, dyra kablar mm, men jag är ju audiofil. Det är inte han. Jag missionerar för övrigt inte med mitt hifi-intresse. Kvaliten på produkterna på bilden kan jag inte uttala mig om, budskapet med bilden är något annat. Skönt med sparsmakat... Skulle tro att många icke-Audiofiler håller med. Så sladd, Att köpa högtalare och elektronik för 100-tusentals kronor är alltså vettigt, men att köpa en vacker möbel för samma summa (t.ex den handsnidade tepåse-dispensern) är det inte? Börjar det inte bli en omvänd båt/hifi-debatt nu? Ekman: Jag håller med. Quote
sladd Posted January 22, 2007 Author Posted January 22, 2007 Om man själv känner att man inte behöver två soffor på golvet eller ett par intetsägande tavlor på väggen, ska man då ändå bege sig iväg ut och köpa dessa? Jag tycker inte det. Varför ska man köpa saker som man inte behöver? Om man klarar sig med färre prylar, är väl detta egentligen bara bra? Det är i längden bättre både för miljön och för privatekonomin. Tro mig, det blir även lättare att städa, om man nu fasar för sådant. En polare till mig med sparsmakad inredning har inga större problem med akustiken. Akustiken räcker gott och väl för hans ändamål, nämligen vardagligt tal. Givetvis skiter han i stereoperspektivet, dyra kablar, etc. Han är för övrigt precis hur lycklig som helst. Jag personligen skiter inte i stereoperspektivet, dyra kablar mm, men jag är ju audiofil. Det är inte han. Jag missionerar för övrigt inte med mitt hifi-intresse. Kvaliten på produkterna på bilden kan jag inte uttala mig om, budskapet med bilden är något annat. Skönt med sparsmakat... Skulle tro att många icke-Audiofiler håller med. Så sladd, Att köpa högtalare och elektronik för 100-tusentals kronor är alltså vettigt, men att köpa en vacker möbel för samma summa (t.ex den handsnidade tepåse-dispensern) är det inte? Börjar det inte bli en omvänd båt/hifi-debatt nu? Ekman: Jag håller med. Det ena utesluter inte det andra. Varför tror du att man måste välja? Jag har inget emot sparmakade miljöer så länge man kan prata i dem. Var och en får ha vilken smak han eller hon vill. har heller inga bekymmer med om man köper både båt, hifi och sparmakade möbler för en miljon vardera. Blommor och mattor torde vara ganska normalt och designbilden i Plaza ger mig negativa vibrationer just för att det handlar om en yta utan funktion, ett spel för galleriet, en flärdbluff. Om någon verkligen bor i det där eländet så kan de inte snacka med varandra (det ser man på bilden), du får ont i fötterna om du skall gå på naken sten hela dan, du kan se på TV om du vrider nacken ur led oavsett i vilken stol du sitter och den anläggning som är presenterad går ej att använda på annat sätt än bakgrundsbrus. Summa summarum 100% fåntratterier, långt bortanför det jag misstänker att du pratar om. mvh . Quote
Recommended Posts