eliot Posted January 1, 2007 Posted January 1, 2007 Inför det nya året Ett nyårslöfte från min sida är att åter ta tag i Vinylskolan och presentera alla de viktigaste klassiska skivmärkena kort och konsist och utan mycket diskussion så att det i framtiden blir lätt att hitta all relevant information. Jag har hittills använt blixt mycket sporadiskt men jag tänker införskaffa ett bra stativ och ytterligare blixtar så vänta er lite annorlunda bilder i framtiden. Skall bli spännande - kanske man kan få "låna" Peo som blixthållare när han inte behövs av Timbre. :cool: Det finns de som hävdar att rummet betyder nästan mest och jag ligger långt åt andra ytterligheten. Då det naturligtvis är stor skillnad mellan att tro och veta har jag tänkt undersöka vad olika saker gör för ljudet i mitt lyssningsrum och jag tänker då bjuda in vänner som har mycket kunskap (och mätutrustning!) så får vi se om jag ändrar uppfattning. En sak som jag inte vågar lova utan bara hoppas är att jag tar mig samman och skaffar arm och monopickup till min Thorens TD124 (mk I).... Vad har ni för HiFi/musik relaterade förhoppningar inför det nya året //Eliot PS: Jag höll på att glömma det viktigaste - jag har lovat att lyssna mer på musik och titta mindre på TV Quote
iroise Posted January 1, 2007 Posted January 1, 2007 Blir intressant/lärorikt att följa . Allt med skivbolag, pressningar o årtal har jag ett perverst intresse för men vad det gäller klassiskt/opera besitter jag en volymiös okunskap. Hoppas att du nu kan stå kvar vid ditt nyårslöfte dessa har ju en tendens att vara kortlivade iaf mina. Quote
Guest johan Posted January 1, 2007 Posted January 1, 2007 Jag har lovat att vara lika jävlig det här året som alla andra :evil: Quote
Timbre™ Posted January 1, 2007 Posted January 1, 2007 Jag höll på att glömma det viktigaste - jag har lovat att lyssna mer på musik och titta mindre på TV Gav mig själv det nyårslöftet för några år sedan och det har faktiskt fungerat betydligt bättre än förväntat. Kanske inte så mycket mer musik men definitivt mindre TV och numera handlar det mest om Rapport... För övrigt är det vinylavspelningen som spökar och i år finns ingen återvändo. Quote
Guest Peo Posted January 1, 2007 Posted January 1, 2007 Jag lovar att få tummen ur och fixa till min nya anläggning under 2007, och att lyssna på ännu fler skivor än 2006! TV ja, det har jag nästan helt avvecklat. Det är oerhört skönt faktiskt, man får så mycket mer tid! Det är verkligen ett bra tips. Quote
wintermute Posted January 1, 2007 Posted January 1, 2007 Eliot: Enastående uppvisning i dekadens, om det är du som har tagit bilden; halvsöt champagne, ur "öppna" glas. Synnerligen excentriskt. Gott nytt år! Vag gäller strävanden inför 2007, är mitt mål att hinna färdigt genomlyssningen av min CD-samling innan nästa barn föds (mitten av april, nominellt). Naturligtvis skall detta också vara avrapporterat på detta eminensta forum. Quote
Guest om.s Posted January 1, 2007 Posted January 1, 2007 Mer praktisk HiFI nå som anlegget er fin tunet, og mindre teoretisk HiFi...... (Forøvrig ser det ut til å bli vinylens år, med ny skivtvett og oppgradert SME 10/SME V/Benz LP rigg....) mvh Quote
eliot Posted January 2, 2007 Author Posted January 2, 2007 Eliot: Enastående uppvisning i dekadens, om det är du som har tagit bilden; halvsöt champagne, ur "öppna" glas. Synnerligen excentriskt. Gott nytt år! Bilden skulle kunna vara från 1930-talet för det var så min fars föräldrar firade nyår och champagnen var då liksom nu Louis Roederer :cool: Det som är excentriskt nu var normalt då och höga champagneglas är enligt min far en nymodighet och fanns inte på den tiden - Jag gillar inte söta viner - och när jag bodde i Tyskland köpte jag i början vin för diabetiker för att vara på säkra sidan - men denna Champagne är en av de absolut godaste jag smakat och när min far "återinförde" den som en familjetradition så hade jag inget att invända //Eliot Quote
oLjud Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 Jag ska köpa en SB3, uppgradera en del på kablage och framförallt fixa en bra vinylis (sen så ska jag klara av alla Tentor har jag lovat mig) Quote
Vogue Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 Roederer er en bra champagne ... Cristal :cool: :kiss: Men Krug er Vogue Quote
Perka Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 Men....... halvtorr Champis... ? Då kan jag likaväl dricka Pommac! Quote
Guest Peo Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 Ett nyårslöfte från min sida är att åter ta tag i Vinylskolan och presentera alla de viktigaste klassiska skivmärkena kort och konsist och utan mycket diskussion så att det i framtiden blir lätt att hitta all relevant information. DET ser jag verkligen fram emot! Jag har hittills använt blixt mycket sporadiskt men jag tänker införskaffa ett bra stativ och ytterligare blixtar så vänta er lite annorlunda bilder i framtiden. Skall bli spännande - kanske man kan få "låna" Peo som blixthållare när han inte behövs av Timbre. :cool: Haha, det går säkert att ordna. :cool: Quote
Recommended Posts