Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej

Funderar lite på att byta ut min CD spelare (REGA Jupiter). Har läst en del bra om Regas nya Saturnus. Funderar även att närmare undersöka Naim CD5x (har lyssnat en del på denna i butik och so far so good). Ett annat alternativ kan vara LInn Majik.

Tacksam för kommentarer!

/Slowhand

Posted

Hej Slowhand !

Varför inte prov lyssna en Accuphase !?!

Jag har testat en hel del cd/sacd genom åren, bla Classe CDP-202, Denon DCD-SA1S, Primare CD 31, Bladelius Freja mkII, Krell SACD MK-2, Audio Research CD-7, Pathos Endorphine, Shanling SCD-T200C, bara för att nämna några exempel. Jag har då även haft i min ägo Accuphase DP-57, DP-67 samt numera DP-78, och ingen av de spelare jag testat har, i min anläggning då alltså, spelat trevligare än Accuphase, ingen har varit i närheten av Accuphase DP-78 !

Ville bara delge dig mina erfarenheter, efter som du är i cd spelare bytar tagen !

Lycka till med ditt byte!

Och en God Fortsättning på julen önskar jag dig !

//-- Tompa--

Posted

Hej

God fortsättning själv, sitter just och njuter av Diana Kralls Jul CD från förra året.

Tack för din kommentar, det var just idéer av det slaget jag var ute efter!

I vilka prislägen ligger Accupase, hade för mig att det var 100 000 kr aparater?

Jag kan också tillägga att mitt byte är tänkt att höja min musikaliska upplevelse, dvs jag är ganska ointressead av det "hifi mässiga" (om en cymbal låter si eller så etc.), så analys är inget för mig :cool:

mvh

Slowhand

Posted

Hej igen !

Diana Krall är bara för go !! :)

Accuphase ligger mellan 40 000:- och 150 000:-, då beronde på modell !

Du nämner, i mitt tycke, ett av de tyngsta argumenten som talar för Accuphase, just musikaliteten är sanslöst bra !

Är det muskaliska upplevelser du prioriterar före analys, då är en Accuphase spelare inte fel !! :cool:

//-- Tompa --

Posted
Hej

God fortsättning själv, sitter just och njuter av Diana Kralls Jul CD från förra året.

Tack för din kommentar, det var just idéer av det slaget jag var ute efter!

I vilka prislägen ligger Accupase, hade för mig att det var 100 000 kr aparater?

Jag kan också tillägga att mitt byte är tänkt att höja min musikaliska upplevelse, dvs jag är ganska ointressead av det "hifi mässiga" (om en cymbal låter si eller så etc.), så analys är inget för mig :cool:

mvh

Slowhand

Finns direktimport det blir billigare även en beggad accuphasecdspelare skulle iaf jag våga mig på. Musikaliteten är lysande på alla modeller jag hört. :)