Guest pick-me-up Posted December 25, 2006 Posted December 25, 2006 Kan ni inte skriva tydligare rubriker på trådarna? Känns helt idiotiskt att behöva gissa sig fram vad ni menar med … Eller att man är tvungen att hoppa in för att se vad frågan handlar om. Skärpning! Fast egentligen borde väl moderatorn säga till om det här. Det är exakt samma sak på ALLA svenska forum som handlar om hifi & musik. Väldigt onödigt och så omoget. Quote
Timbre™ Posted December 25, 2006 Posted December 25, 2006 Ingenting är så bra att det inte kan göras bättre. Jag tycker att Euphonia är outstanding när det gäller genomtänkta rubriker men så är man förstås part i målet... Quote
Matrixen Posted December 25, 2006 Posted December 25, 2006 Håller med om att standarden på Euphonia är högre än på många ställen vad gäller tydlighet. Underrubriken är också ett bra tillskott som ofta används pedagogiskt, inte minst i denna tråd Quote
Absolute Audio Posted December 26, 2006 Posted December 26, 2006 Jag tycker att det kan vara spännande med en lite kryptisk rubrik. Ett lysande exempel är ju "Är du tondöv?". Den kan man ju inte låta bli att klicka på. Quote
Guest mikael Posted December 26, 2006 Posted December 26, 2006 Jag har aldrig behövt gissa. Dessutom kan det ju vara roligt att bli överraskad av innehållet i en tråd någon gång då och då. /Mikael Quote
Timbre™ Posted December 26, 2006 Posted December 26, 2006 Jag har aldrig behövt gissa. Dessutom kan det ju vara roligt att bli överraskad av innehållet i en tråd någon gång då och då. En rubrik kan ju också vara tänkt att fungera som teaser. Ytterligare ett lysande exempel är "Vad gott det skall bli med PIZZA!!!!!!"... Quote
Guest johan Posted December 26, 2006 Posted December 26, 2006 Man har ju 2 rader att skriva på så lyckas man göra det otydligt iaf då har man varit duktig Quote
Guest mikael Posted December 26, 2006 Posted December 26, 2006 En rubrik kan ju också vara tänkt att fungera som teaser. Ytterligare ett lysande exempel är "Vad gott det skall bli med PIZZA!!!!!!"... Ja precis . Dessutom är tempot här inne pü forumet lagom högt sü det är inte sü ansträngande att gü in och kolla upp nya trüdar... Sorry om detta blev lite för anti men jag hüller inte riktigt med trüdskaparen i detta fall. Men jag ska tänka till lite extra nästa güng jag skapar en trüd . /Mikael Quote
Engelholm Audio Posted December 26, 2006 Posted December 26, 2006 Hej, Att ge rätt namn till en sak, en tråd, en produkt, en artiken, en grej, en artikel... Det finns kurser som utbildar folk i denna sak. I min proffesion, programering, skulle jag vilja säga att namngivning är en av de absolut viktigare momenten i bra (computer) "design". Se er om på nätet, på hemsidor som bankernas siter eller liknande: dom siter som är lättanvända har oftast bra namn på knappar, menyer och liknanande. Dom blir som det så fint heter - intuitiva! Rätt namn och rätt ord på rätt sak skulle nästan kunna stoppa ett krig här i världen... Euphonia är på intet sätt ett praktexempel på kassa titlar/rubriker, men som sagt - allt kan bli bättre. Quote
Timbre™ Posted December 27, 2006 Posted December 27, 2006 Visst kan väl alla skriva rakt av vad en tråd kommer att handla om men blir det inte lite tråkigt i längden... Pizzapaketet visade sig innehålla en vinylskiva och det tycker jag var ett riktigt kul upplägg... Quote
Recommended Posts