Guest Jorma Posted December 25, 2006 Posted December 25, 2006 Den Tyska tidningen STEREOO har haft hemma Swedish Statementanläggningen i sitt fina lyssningsrum i en månad och har skrivit en 6-sidors artikel om denna anläggning med lite historik, lite om vardera företag som är med i denna uppställning och lyssningsintryck som är mycket positiva. Det är chefredaktören Mattias Böde som har skrivit artikeln som finns i tidningens Januarinummer som finns att köpa nu hos Presstopkioskerna. Hela STEREOO,s redaktion var inne i rummet och lyssnade redan innan jag och Leif hade blivit klara med uppställningen av anläggningen och det fälldes en och annan positiv komentar, så det hängde redan i luften då, att denna artikel skulle bli något extra positivt STEREO förresten betyder ju 2-kanal och det är det denna tidningen handlar om. Enbart 2-kanals audio och inget om multikanal, tv-apparater och annat som inte har med stereofonisk ljudåtergivning att göra. Quote
eliot Posted December 25, 2006 Posted December 25, 2006 Som man kan läsa på deras webbsida: //Eliot Quote
Guest Jorma Posted December 25, 2006 Posted December 25, 2006 Som man kan läsa på deras webbsida: //Eliot Jag tackar för den länken Eliot. Quote
Timbre™ Posted December 25, 2006 Posted December 25, 2006 STEREO förresten betyder ju 2-kanal och det är det denna tidningen handlar om. Enbart 2-kanals audio och inget om multikanal, tv-apparater och annat som inte har med stereofonisk ljudåtergivning att göra. Ett förnuftigt val. Köper lösnummer emellanåt och det är en riktigt bra tidning. Synd bara att min gamla gymnasietyska haltar... Quote
Recommended Posts