wulfman77 Posted December 24, 2006 Posted December 24, 2006 Julklappen själv så blev det en PROJECT RPM9 skivspelare (köpt den själv men ändå). så det fick bli min julklapp i år, så nu är man nog fast i vinylens värld. Så det ska bli ett trevligt år med lite vinyl. Kanske ni övriga medlemmar kan dela med er, av eran julklapp i år. god jul&gott nytt år mvh magnus Quote
Guest asimov66 Posted December 24, 2006 Posted December 24, 2006 whiskey och whiskeyglas (orrefors) rena tweaket för att öppna sinnena. kul med din julklapp med, vad har du för pickup till den då? Quote
snaggvovve Posted December 25, 2006 Posted December 25, 2006 Jag önskade mig och fick den nya vinylutgåvan av Jethro Tull albumet Aqualung. Tyvärr har den inte kommit hit ännu så det blir en något försenad julklapp. Om någon här är intresserad av att beställa den så finns den här: Aqualung vinyl (Det finns i skrivande stund ett ex. av de första 100 tryckta och speciellt kontrollerade). Quote
rusher Posted December 25, 2006 Posted December 25, 2006 Jag fick köpa min julklapp själv. 1st Vincent SA-93 försteg 2st Vincent SP-991 monoblock 1st Marantz SA-11S1 1 par Acoustic Zen Satori Shotgun Biwire högtalarkabel 2 par Acoustic Zen Silver Reference MKII signalkabel 1 par Von Schweikert VR4SR Högtalare Solid Tech rack med 2st monoblockshyllor. det är nudlar och vatten i ett par månader framöver nu. Quote
wulfman77 Posted December 25, 2006 Author Posted December 25, 2006 whiskey och whiskeyglas (orrefors) rena tweaket för att öppna sinnena. kul med din julklapp med, vad har du för pickup till den då? Grado gold. Quote
Timbre™ Posted December 25, 2006 Posted December 25, 2006 Jag fick köpa min julklapp själv. Inte helt ovanligt i den här hobbyn... Musik för hela slanten i år så nu är det bara att ligga lågt... :cool: Quote
Adagio Posted December 25, 2006 Posted December 25, 2006 Kul, min lite tidiga julklapp blev en RPM5a från samma fabrik. Det fick bli lite sneak för egen del annars hade jag gärna köpt en RPM9a jag med. Anledningen till ekonomisk återhållsamhet var att jag ville prova lite vinyl men jag var osäker på om det skulle bli något ihållande intresse för min del. Sen kostar alla tillbehör en slant också, speedbox, riia samt en bättre PU. Så här i efterhand kan jag tycka att jag borde krämat på lite mer men jag är riktigt nöjd vinyl är kul, fick några "nya" ospelade skivor i julklapp, den känslan slog en cd-skiva med hästlängder. En vinylskiva är mer en tingest än en sak, cdskivan är en sak. Jag är förvånad över hur bra det låter med vinyl, jag hade en skev minnesbild av sprak, knäpp, brus och hopp. Tillockmed svårt sargade skivor är fullt njutbara, de kan se ut som att de inte kommer att kunna spelas, när man sedan provar så överaskas jag gång på gång av vinylens kvaliteter. Quote
Adagio Posted December 30, 2006 Posted December 30, 2006 Kan vi inte få se lite bilder på underverket (RPM9), hur låter den, är du nöjd? Berätta och visa wulfman 77. Quote
wulfman77 Posted December 30, 2006 Author Posted December 30, 2006 Kan vi inte få se lite bilder på underverket (RPM9), hur låter den, är du nöjd? Berätta och visa wulfman 77. Det kommer har köpt skivspelaren beg och killen jag köpte av glömde skicka motorn men den är skickad så kommer nästa vecka så det kommer ett utlåtande om den, ang bilder blir det så småningom vi har köpt en digitalkamera nu, men verkar vara nått knas med minneskortet funkar inte att ta kort bara elände nu. Quote
Leif Eriksson Posted December 30, 2006 Posted December 30, 2006 Jag önskade mig och fick den nya vinylutgåvan av Jethro Tull albumet Aqualung. Tyvärr har den inte kommit hit ännu så det blir en något försenad julklapp. Om någon här är intresserad av att beställa den så finns den här: Aqualung vinyl (Det finns i skrivande stund ett ex. av de första 100 tryckta och speciellt kontrollerade). Aqualung är en favorit, jag har vinylutgåvan på Mobile Fidelity, och jag skall beställa Classic Records utgåvan, jag skall även försöka få tag i originalet på Island. Min egen "julklapp" till mig själv, blev Roger Waters "Amused to death", på beg. vinyl. Quote
iroise Posted December 30, 2006 Posted December 30, 2006 Julklappen, som jag fö ger mig själv hela tiden, blev: Ett 20-tal vinyler på ECM vissa bra vissa man kan vara utan samt ett 20-tal cd bl a Patrica Barber. Förutom detta har jag även inhandlat en Thoren 850 med Benz ace-PU, vinyllyssnandet har därmed fått en riktig nystart. Quote
Timbre™ Posted December 30, 2006 Posted December 30, 2006 Julklappen, som jag fö ger mig själv hela tiden, blev: Ett 20-tal vinyler på ECM vissa bra vissa man kan vara utan samt ett 20-tal cd bl a Patrica Barber. Patricia Barber kommer du förmodligen inte att kunna vara utan... Jag är helt såld på Mythologies. Quote
iroise Posted December 30, 2006 Posted December 30, 2006 Patricia Barber kommer du förmodligen inte att kunna vara utan... Jag är helt såld på Mythologies. Jag har två cd med henne men inte den du nämner däremot kommer jag att inhandla den snarast. Gillar hennes blandning. Det är varken renodlad Jazz eller Rock mera en blandning av båda dessutom gör hon det på ett mycket personligt och eget sätt. Har också inhandlat tre cd med Bona även dessa efter tips härifrån. Både Barber och Bona förenar bra musik med bra ljud vilket inte alltid går hand i hand! Quote
orpheus Posted December 31, 2006 Posted December 31, 2006 Vi gav oss en Canon S3 IS så om ett tag kommer lite bilder på anläggningen och nu kan man inte skylla på en taskig digitalkamera längre:) Gott nytt år! Patrik Quote
orpheus Posted December 31, 2006 Posted December 31, 2006 Efter allt prat om Patricia Barber köpte jag en skiva som jag hittade beggad hos Norrköpings enda skivbutik. Det blev Modern Cool från 1998 för 50 kr! Och jag förstår allt prat om denna kvinna o hennes musik Patrik Quote
Mattias Posted December 31, 2006 Posted December 31, 2006 Bra grabbar! Vår hovdam förtjänar all uppmärksamhet hon kan få Julklappen från "Tomten" blev en Squeezebox, en trevlig liten pryl. /Mattias Quote
Ranefjord Posted December 31, 2006 Posted December 31, 2006 Inga HiFi-julklappar och inga skivor, men det blev en fröjdesfull jul ändå (trots den värsta förkylningen i mannaminne *snörvel*). Quote
Bebop Posted January 1, 2007 Posted January 1, 2007 Årets julklapp blev ett kabelbyte. Jag har lämnat Siltech och gått över till Transparent. Lite motvilligt faktiskt, eftersom jag tidigare upplevt dom lite sunkiga, men inte nu längre. De nya versionerna låter helt annorlunda, framför allt när hela systemet är uppkopplat. Så nu har jag följande uppsättning: 3 X Transparent Music Link Ultra (phono -> förförstärkare, CD -> förförstärkare och förförstärkare -> slutsteg) 1 X Transparent Music Wave Super till högtalarna. Siltech (SQ28) fortsätter att tjänstgöra mellan radio och förstärkare samt i min bioanläggning. Bebop Quote
Absolute Audio Posted January 1, 2007 Posted January 1, 2007 Ett eget hifirum i ett eget hus. Du har med andra ord varit riktigt snäll i år! Grattis! En dröm för många, inklusive mej själv. Quote
zlay3r Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 Jag fick köpa min julklapp själv. 1st Vincent SA-93 försteg 2st Vincent SP-991 monoblock 1st Marantz SA-11S1 1 par Acoustic Zen Satori Shotgun Biwire högtalarkabel 2 par Acoustic Zen Silver Reference MKII signalkabel 1 par Von Schweikert VR4SR Högtalare Solid Tech rack med 2st monoblockshyllor. det är nudlar och vatten i ett par månader framöver nu. Blev en fin julklapp det där. Men dyr :*) så jag förstår att det blir nudlar och vatten i framtiden för ett stund Hoppas vi får se en uppackningstråd och lite bilder på enskilda produkter Quote
IcedEarth Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 Ja för mig så vart det 2 st Sb-800 kamerablixtar. //rillo Quote
Jan Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 Här är min julklapp (til meg selv) ... eller et par av dom: En Technics RS 1500 US - 2 spor. Fik ochså en del gamla rulband med och inte minnst adgang til en masse fina innspelningar! Köpta så ochså denna: En AKAI GX 636 med autoreverse - 4 spor. ... som tyvär är defekt! ... den får dog byttas/repareras. Kan man sige at detta är en absolut kontrast til Ipod? Non som vet vår man köpar rullband i dag? Quote
GurraG Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 Jag köpte en sådan här till mig själv i julklapp! Ett RIAA som erätter mitt gamla NoName. Quote
Timbre™ Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 Non som vet vår man köpar rullband i dag? Här finns lite att välja på... Rullbandslager Quote
Engelholm Audio Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 Du har med andra ord varit riktigt snäll i år! Grattis! En dröm för många, inklusive mej själv.Tack - det är otroligt spännande att få/kunna göra nästan allt från grunden själv. Akustik, färgval på väggarna, matchning, exponerat/dolt...möjligheterna är många! Quote
wulfman77 Posted January 3, 2007 Author Posted January 3, 2007 Här kommer några bilder på min pro-ject rpm9 utan motor (den är på ingång). Håll till godo med kvalitet på bilderna förstagångsfotograf :cool: mvh magnus Quote
oLjud Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 Jag fick min julklapp tidigt i år: McIntosh MA6500 jag suger fortfarande på den "karamellen" och kommer göra det ett bra tag till Quote
Recommended Posts