Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mycket träffande och rolig betraktelse. Jag har själv ett par vänner som bor, enligt mig, i ett fullständigt omöjligt rum att samtala i det påminner mest om ett väntrum på någon institution. Dock förstår de inte vad jag talar om då jag påpekar att ljud beter sig konstigt i rummet och att det är tröttande att vistas där för länge. Deras designade möbler är väldigt diskreta och även deras stereo är vald mest för att den är diskret. De har ingen liten slät sten men väl en liten japansk låda innehållande vit sand som det är meningen man skall räfsa olika mönster i, det sägs ha lugnande effekt. Jag tycker för övrigt mycket om dem. :)

Guest asimov66
Posted

ja det är jobbigt när man är minimalist med hifiintresse. Jag har själv slängt ut tonvis med möbler (för det är jobbigt att damma :evil: ) för designen :clown:. Ekot är totalt.

Jobbigt faktiskt men samtidigt får man ta andra lösningar som en enorm matta och bokhylla får man återinföra i v-rummet (läser folk inte mera?).

Undrar om plastblommor har samma akustiska efekt som riktiga?

Posted

Carlsson-högtalare fungerar relativt bra i minimalistiska miljöer, men även de tjänar på en ombonad inredning. Sen, kan man faktiskt kombinera en modern look med en godtagbar akustik. Det gäller bara att tänka till och att våga möblera om tills det sitter. :)

Posted

sladd!

jag är medveten att det börjar låta som att jag är förklädd hificonsult-annonsör/säljare/wannabee (välj själv vilket) - det är jag inte - men du går från klarhet till klarhet!

"månadens sladd" om akustik var baske mig det bästa jag har läst på mycket länge. bell-clean som vi säger här i norrbotten (ehum).

kudos. en stillsam applåd så här i juletider... "hurra hurra, va bra, va bra" för att citera våra barns favorit Björne.

från oss alla... till mister sladd... en Riktigt God Jul.

• 2 weeks later...
Posted

"månadens sladd" om akustik var baske mig det bästa jag har läst på mycket länge. bell-clean som vi säger här i norrbotten

Ja ... Bra skrivet som vanligt Sladd. Borde du egentligen inte blivit journalist eller författare med den svadan?!? :cool: :cool: :mm:

Men bara så att ingen nu funderar på varför jag skriver så, tillägger jag ödmjukast att det var tur för oss andra att du till slut valde Hifi framför pennan som yrke.

MEN..... det finns faktiskt ett liv utöver/eller under tiden av Hifi. Jag måste säga att jag blir lika rädd som du blir när jag kommer in i ett hem som BARA består av Hifi!! För mig är Hifi ett sätt att förgylla livet, men det är inte livet (hoppas ni förstår vad jag menar). Det är självklart så att alla själva skall bestämma hur deras hem skall se ut, men jag aktar mig noga för att tycka för mycket om detta. Iaf inte så här offentligt...