Jump to content

...åsså var det den tiden igen...


plundin™

Recommended Posts

Guest Audio Concept

lindvall,

Måste kolla lite i jul-lådorna jag har ärvt efter min mor. Tycker det där verkar bekannt....:-)

mvh, Robert

PS. Timbre, snyggt med lite "updatad" forum-gränssnitt....

Link to comment
Share on other sites

Dags att damma av tomtefar men det blir ett very special home audio system under julhelgen

så var inte borta för länge... ;):)

God Jul Alla!

Christmas001.JPG

Jag skall åka norrut, till kiruna. Så God jul till alla, speciellt eldsjälen Timbre. Finns datorer i kiruna så jag är med hela tiden.

Link to comment
Share on other sites

God Jul alla!!!

Just hemkommen efter en tjresa i Norge....där var det lite snö och fullt med rimfrost på träna...det gav riktigt härligt julkänsla! Den får jag nog leva på denna julen...för här på västkusten verkar det inte bli så mycket av julkänsla i vädret.....

\\K-man

Link to comment
Share on other sites

Guest Audio Concept

GOD JUL önskas alla trevliga forum'are, samt ett speciellt stort tack till Timbre för det gånga årets otröttliga insats för hifi-sporten i Sverige.

mvh, Audio Concept

Link to comment
Share on other sites

GOD JUL önskas alla trevliga forum'are, samt ett speciellt stort tack till Timbre för det gånga årets otröttliga insats för hifi-sporten i Sverige.

mvh, Audio Concept

Medhåll!

Om vi på allvar registrerar hifi som en sport kan vi säkert få en minister, hifi-ministern, som kan se till vårat intresses bästa! :)

Link to comment
Share on other sites

... Om vi på allvar registrerar hifi som en sport...

Ska hifi bli en sport, hoppas jag vid Gud att det blir en gentlemannasport..! En sport där vi i egentlig mening inte tävlar, utan sporrar varandra till att försöka nå fram till den anläggning som fungerar för just våra egna behov, och som därmed innebär ett stort mervärde i våra liv. Genom skapande av denna hifi kan vi få många fina lyssningsstunder, ensamma eller med goda vänner, och detta lyssnande kan i sin tur ge oss frid, harmoni och energi. Därmed kommer vi förhoppningsvis att må bra, och att vara mysiga att ha att göra med, och blir spridare av fina, mänskliga attityder och sinnesstämningar.

Alltså. Någon slags dagordning beträffande vår fritid inför det nya året, skulle kunna se ut enligt följande. Ett införande av hifi som gentlemannasport, eller kanske hellre gentlemannasyssla. Mindre av tv-tittande och dylika försumbara aktiviteter. Mer av sant mänskliga och givande aktiviteter som bejakande av musik; live och återgivet via hifi.

Detta kan i bästa fall utmynna i bättre liv...

Förhoppningsvis blir det så, även för de som inte är så inne i detta gebit ännu. Alla har ju chansen att starta upp år 2007 med mer av humanistiska aktiviteter som kulturkonsumtion, bokläsande, konsertbesök och hifilyssnande. På sin egen nivå, och med sina egna ambitioner. Detta kan vi göra, se fram emot att göra, och i samband med detta vill jag önska er alla en...

Riktig god Jul och ett gott nytt år!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...