plundin™ Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 eftersom jag tar min datorbefriade jul och nyårsferie från och med i morgon vill jag tillönska euphoniaförsamlingen; en God Jul med många audiofila överraskningar under granen och en het fortsättning på det nya audioåret! /ptr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Engelholm Audio Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 Tack detsamma och självklart vidare till alla Euphonia-medlemmar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tompa Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 Jag ber att få önska dig detsamma, och jag stämmer in med Engelholm Audio, en riktigt God Jul och ett Gott Nytt Hifi År önskar jag er allesamman !! //-- Tompa -- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Peo Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 Jag instämmer i kören: god jul och gott nytt år till alla medlemmar! Hoppas ni firar julsemestern med mycket god musik! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 Dags att damma av tomtefar men det blir ett very special home audio system under julhelgen så var inte borta för länge... God Jul Alla! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mikael Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 God jul och gott nytt år vill jag också önska er. Tack för ytterligare ett år med avslappnad atmosfär, spännande repotage... /Mikael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orpheus Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 Även jag instämmer o vill önska alla en riktigt God Jul o hoppas att alla paketen blir hårda mvh Patrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lindvall Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 Julen firas i Norge i år! Norrmännen var verkligen tidigt ute med möss på högtalarna! GOD JUL! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 Julen firas i Norge i år! Norrmännen var verkligen tidigt ute med möss på högtalarna! En norsk julmus... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 God Jul till Er Alla önskar Eliot Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Audio Concept Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 lindvall, Måste kolla lite i jul-lådorna jag har ärvt efter min mor. Tycker det där verkar bekannt....:-) mvh, Robert PS. Timbre, snyggt med lite "updatad" forum-gränssnitt.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen_G Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 Ja God Jul! på er allesammans och TACK för alla tips och erfarenheter jag fått ta del av under det gångna året Jörgen G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik_n Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 Trevligt initiativ, god jul till er alla och gott nytt år, med förhoppning om att 2007 blir ett ännu bättre hifiår!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JorgenW Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 God Jul och tack för det här året, må tomten ge alla välljud under granen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 God Jul och Gott nytt År på er själva.Det verkar inte bättre än att det kan bli i stort sett en Jul utan snö här uppe.Det är nog första gången vad jag kan minnas. /Hälsningar n.o Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iroise Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 Dags att damma av tomtefar men det blir ett very special home audio system under julhelgen så var inte borta för länge... God Jul Alla! Jag skall åka norrut, till kiruna. Så God jul till alla, speciellt eldsjälen Timbre. Finns datorer i kiruna så jag är med hela tiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 God Jul alla!!! Just hemkommen efter en tjresa i Norge....där var det lite snö och fullt med rimfrost på träna...det gav riktigt härligt julkänsla! Den får jag nog leva på denna julen...för här på västkusten verkar det inte bli så mycket av julkänsla i vädret..... \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hajen1 Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 God Jul alla! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMP VII Posted December 22, 2006 Share Posted December 22, 2006 GOD JULA JÄVEL PÅ ER ALLIHOP! NJUT NU AV MAT O DRICKA O MUSIK!!!!! God Jul alla! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
datar Posted December 22, 2006 Share Posted December 22, 2006 God Jul och Gott nytt år!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gurkan Posted December 22, 2006 Share Posted December 22, 2006 God Jul mvh Gunnar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranefjord Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 God Jul! Andra skinkan är färdigkokt, griljerad och redo att förtäras tillsammans med hemrullad Skånsk Whiskey-senap. Mamma står för brödet! :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matrixen Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 Go Jul! 4 sillar inlagda och laxen ligger och (be)gravar. Nytt för i år är ett experiment med gravad hälleflundra ...ooooså massa julmusik. Hoppas ni har frid, lycka, musik o intrimmad hifi, i evighet amen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matrixen Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 4 sillar är väl lite snålt..... Så illa har inte hifibudgeten ställt till det so-far. 4 sorters sill alltså :clown: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Posted December 24, 2006 Share Posted December 24, 2006 Önskar er alla en riktigt God Jul! Snart är det dax för sillburken med tillbehör /Mattias Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Audio Concept Posted December 24, 2006 Share Posted December 24, 2006 GOD JUL önskas alla trevliga forum'are, samt ett speciellt stort tack till Timbre för det gånga årets otröttliga insats för hifi-sporten i Sverige. mvh, Audio Concept Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Engelholm Audio Posted December 25, 2006 Share Posted December 25, 2006 GOD JUL önskas alla trevliga forum'are, samt ett speciellt stort tack till Timbre för det gånga årets otröttliga insats för hifi-sporten i Sverige. mvh, Audio Concept Medhåll! Om vi på allvar registrerar hifi som en sport kan vi säkert få en minister, hifi-ministern, som kan se till vårat intresses bästa! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greensleeves Posted December 25, 2006 Share Posted December 25, 2006 ... Om vi på allvar registrerar hifi som en sport... Ska hifi bli en sport, hoppas jag vid Gud att det blir en gentlemannasport..! En sport där vi i egentlig mening inte tävlar, utan sporrar varandra till att försöka nå fram till den anläggning som fungerar för just våra egna behov, och som därmed innebär ett stort mervärde i våra liv. Genom skapande av denna hifi kan vi få många fina lyssningsstunder, ensamma eller med goda vänner, och detta lyssnande kan i sin tur ge oss frid, harmoni och energi. Därmed kommer vi förhoppningsvis att må bra, och att vara mysiga att ha att göra med, och blir spridare av fina, mänskliga attityder och sinnesstämningar. Alltså. Någon slags dagordning beträffande vår fritid inför det nya året, skulle kunna se ut enligt följande. Ett införande av hifi som gentlemannasport, eller kanske hellre gentlemannasyssla. Mindre av tv-tittande och dylika försumbara aktiviteter. Mer av sant mänskliga och givande aktiviteter som bejakande av musik; live och återgivet via hifi. Detta kan i bästa fall utmynna i bättre liv... Förhoppningsvis blir det så, även för de som inte är så inne i detta gebit ännu. Alla har ju chansen att starta upp år 2007 med mer av humanistiska aktiviteter som kulturkonsumtion, bokläsande, konsertbesök och hifilyssnande. På sin egen nivå, och med sina egna ambitioner. Detta kan vi göra, se fram emot att göra, och i samband med detta vill jag önska er alla en... Riktig god Jul och ett gott nytt år! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted December 25, 2006 Share Posted December 25, 2006 Mindre av tv-tittande och dylika försumbara aktiviteter. Mer av sant mänskliga och givande aktiviteter som bejakande av musik; live och återgivet via hifi. Så sant som det är sagt. God fortsättning! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts