Jump to content

En titt in hos sköntljud

IcedEarth

Recommended Posts

Efter det att jag och David(Zlay3r) vart på folketshus och tittat på Dynaudio Evidence Master så fick vi höra att Jan hade tagit hem ett par C2:or som gick i Rosewood och pianolack. Jag knäppte några bilder i butiken.

Längst in i butiken så finns det minsta rummer, här finner man bla Nagra, Mcintosh, Verity Audio, Nordost och Magnepan...

McIntosh1.jpg

Den som är sugen på lite mer bilder från Skönt Ljud kan kika på bildreportaget från vår (HiFi Norr) träff där i november.

Hehe hade tagit en liknande bild som du hade tagit. Reflektion från wilson på en skiva och det är exact samma skiva med. :D

//rillo

Nagra, hifins Leica och det är verkligen läckert på ett personligt sätt...

Ja dom är verkligen läckra! Innan jag såg dem IRL så tyckte jag inte att det var så fina men så såg jag dem på sköntljud och det var kärlek vid första ögonblicket!

Bäst jag snabbar på här. Vinyl är alltid läckert, här i form av Brinkmann.

Brinkmann1.jpg

Brinkmann2.jpg

Det måste ju vara knivskarpa konkurrenter i prisklassen strax under 200000 kr.
Hmmm.Inget konkurrerar med Amati Anniversario!Så det så....

Då säger jag så här, dom är så olika i ljudkaraktär och utseende så jag tror dom tilltalar helt olika människor!

//rillo

gränsen mellan skoj och provokation varierar från person till person, tänk på det.

det är helt ok att vädra sina åsikter, och med skoj och ironi kan det bli riktigt kul ibland - men provokationer vill vi undvika här på euphonia.

/ stargazer, moderator på bildforum

Säger som Ali G:"Talk to the hand cause the head doesn´t listening...aiii"... :cool: ;)

/hälsningar (en något provocerande)n.o